Skifte institution

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.398 visninger
12 svar
4 synes godt om
7. september 2016

Anonym trådstarter

Vi er meget i tvivl om vores 4 årige datter skal skifte børnehave.

Vi er utilfredse med følgende:

-Personalet virker uengagerede og deltager sjældent i en leg med børnene, uanset hvornår man afleverer/henter.

-De er aldrig på tur ud af huset, på trods af vi betaler 100,- om måneden til en turkasse. Og jeg mener ALDRIG. Ikke engang den nærliggende park eller legepladsen på den anden side af hegnet indtil deres egen legeplads.

-Der bliver talt til børnene i en hård tone af flere af personalet. Jeg har flere gange overværet børn der er kede af det/sure, hvor det bliver håndteret virkelig råt. En 3-årig dreng der bare får besked på at "du kan godt holde op med det der xx (råbt henover legepladsen) eller får at vide at "det der gider jeg ikke høre på" hvorefter drengen blev ignoreret længe efter (pædagogmedhjælperen satte sig med ryggen til og blev siddende sådan længe efter drengen fik hold på sig selv)

-Det faglige niveau er virkelig lavt. Alle initiativer bliver afvist (mobbekuffert f.eks - en af medarbejderne havde været på et kursus engang og "syntes ikke lige det var noget") 

-Lederen er frygtelig, umulig at tale med og helt sikker årsagen til meget af ovenstående. 

Men vores datter er faktisk glad for at være der! Det skal lige siges at hun generelt er ret nem og robust og hviler i sig selv. Skal vi voksne "sluge" vores irritation eller kunne hun mon udvikle sig endnu mere et andet sted?

Input ønskes, tak!!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. september 2016

JeanMckinley

Er uddannet pædagog og ville helt sikkert kraftigt overveje at flytte mit barn til en ny børnehave. 

• Det lyder som en ekstremt dårlig institution. 
  • Pædagogerne giver dårlige værdier videre.
  • Børnene oplever ikke omverdenen i institutions tiden. 
  • Og hvis lederen ikke er til at tale med, så ville jeg ikke spilde et sekund mere på det sted. 

Anmeld Citér

7. september 2016

modesty

Anonym skriver:

-Personalet virker uengagerede og deltager sjældent i en leg med børnene, uanset hvornår man afleverer/henter.

-De er aldrig på tur ud af huset, på trods af vi betaler 100,- om måneden til en turkasse. Og jeg mener ALDRIG. Ikke engang den nærliggende park eller legepladsen på den anden side af hegnet indtil deres egen legeplads.

-Der bliver talt til børnene i en hård tone af flere af personalet. Jeg har flere gange overværet børn der er kede af det/sure, hvor det bliver håndteret virkelig råt. En 3-årig dreng der bare får besked på at "du kan godt holde op med det der xx (råbt henover legepladsen) eller får at vide at "det der gider jeg ikke høre på" hvorefter drengen blev ignoreret længe efter (pædagogmedhjælperen satte sig med ryggen til og blev siddende sådan længe efter drengen fik hold på sig selv)

-Det faglige niveau er virkelig lavt. Alle initiativer bliver afvist (mobbekuffert f.eks - en af medarbejderne havde været på et kursus engang og "syntes ikke lige det var noget") 

-Lederen er frygtelig, umulig at tale med og helt sikker årsagen til meget af ovenstående. 

Men vores datter er faktisk glad for at være der! Det skal lige siges at hun generelt er ret nem og robust og hviler i sig selv. Skal vi voksne "sluge" vores irritation eller kunne hun mon udvikle sig endnu mere et andet sted?

Input ønskes, tak!!

Hmmm, den er svær. 

Barnets trivsel må altid være det vigtigste, efter min mening.

Men selvom hun er glad, er det jo heller ikke fedt at hun vokser op og lærer at det er okay at voksne taler sådan til børn. Det er heller ikke fedt at hun ikke bliver stimuleret med ture og voksen-leg.

I skal i hvert fald ikke undervurdere hvad det kan skabe af uro og problemer hos et lille barn at skulle skifte institution og blive revet væk fra venner og vante omgivelser.

Jeg ville seriøst overveje at flytte hende, men jeg ved faktisk ikke hvad jeg ville gøre når hun trives dér hvor hun er.

Anmeld Citér

7. september 2016

Mullemee

Jeg ville flytte mit barn. Hun skal gå i den insitution i mange år, og det er vigtigt, at hun lærer fra de voksne omkring sig, hvordan man er overfor andre, og hvordan man skal opføre sig, når man bliver sur/vred/ked af det. Ud fra det du beskriver synes jeg slet ikke de voksne er nogle gode rollemodeller. Jeg får helt ondt i maven over den måde du beskriver at de er overfor børnene. Prøv at tænke hvis det var dit barn som bare fik en tavs ryg at forholde sig til... Du ved jo ikke hvordan de er overfor hende, når du ikke er der. Der er så mange andre institutioner, hvor personalet elsker børnene, de er fagligt dygtige og de har så meget overskud - selvom normeringerne egentlig ikke tillader det. (Andet emne)

Mht at komme på tur er det ikke det vigtigste. Selvfølgelig er det godt at komme ud og øve færdigheder i trafikken og hvordan kan opfører sig i det offentlige rum, men det gør I jo også med hende.

Men jeg ville flytte.

Anmeld Citér

7. september 2016

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Hmmm, den er svær. 

Barnets trivsel må altid være det vigtigste, efter min mening.

Men selvom hun er glad, er det jo heller ikke fedt at hun vokser op og lærer at det er okay at voksne taler sådan til børn. Det er heller ikke fedt at hun ikke bliver stimuleret med ture og voksen-leg.

I skal i hvert fald ikke undervurdere hvad det kan skabe af uro og problemer hos et lille barn at skulle skifte institution og blive revet væk fra venner og vante omgivelser.

Jeg ville seriøst overveje at flytte hende, men jeg ved faktisk ikke hvad jeg ville gøre når hun trives dér hvor hun er.

Jeg er helt enig med dig. På den ene side kan jeg næsten ikke holde ud at komme i børnehaven, men omvendt er jeg også virkelig trist ved tanken om at skulle fjerne hende fra alt det kendte og hendes gode veninder:-(

Anmeld Citér

7. september 2016

modesty

Anonym skriver:

Jeg er helt enig med dig. På den ene side kan jeg næsten ikke holde ud at komme i børnehaven, men omvendt er jeg også virkelig trist ved tanken om at skulle fjerne hende fra alt det kendte og hendes gode veninder:-(

Skal hun i skole til næste år eller først om 2 år?

Anmeld Citér

7. september 2016

Dorthe1986

Jeg ville kigge rigtig meget på det "faglige" niveau. Nu er det ikke fordi jeg går vanvittig meget ind for  det med at små børn skal lære en masse ala skolen. Men fx min søns børnehave. De har et tema hver måned. Fx en måned er det krop og bevægelse. I den her måned er det kulturelle udtryksformer, hvilket i den her uge giver udslag i "kulturdage": mandag malede hvert barn sit flag, og alle disse flag er børnehaven pyntet op med. Igår fik børnene mad fra Libanon og min søn kom hjem og fortalte at grunden til at barn x og y boede i Danmark var fordi der var krig i deres eget land. I dag har de haft besøg af nogle fra asylcentret, der optrådte med musik. Og i morgen kulminerer det i fællesspisning med forældre og søskende, hvor vi skal synge sange og have mad med fra hver vores hjemland  og det er bare den her uge .

I næste uge skal min søns gruppe på et museum. 

Og de begynder i næste uge på deres "skolemapper", hvor de øver at stave deres navn, og laver små opgaver, som optakt til at til april rykker de i mini-sfo. 

Eksempelvis fejrer de også hårdest på den måde, at børnene medbringer nogle råvarer og så er de med til at lave mad ud fra det. 

De har ugentlige dage hvor de hjælper i køkkenet, sprogdage osv. En fast dag om ugen er de på tur, og ellers er de udenfor på børnehavens legeplads hver dag.

Derudover ville jeg se på om det er rimeligt at hun skal se voksne tale sådan til andre børn. Og rimeligheden i at grunden til hun nok trives er fordi hun er en robust pige. Alle børn skal kunne rummes!

Og når overskuddet til at tage ud af huset er lig nul, ja det er jo heller ikke gode tegn.

Anmeld Citér

7. september 2016

Anonym trådstarter

Dorthe1986 skriver:

Jeg ville kigge rigtig meget på det "faglige" niveau. Nu er det ikke fordi jeg går vanvittig meget ind for  det med at små børn skal lære en masse ala skolen. Men fx min søns børnehave. De har et tema hver måned. Fx en måned er det krop og bevægelse. I den her måned er det kulturelle udtryksformer, hvilket i den her uge giver udslag i "kulturdage": mandag malede hvert barn sit flag, og alle disse flag er børnehaven pyntet op med. Igår fik børnene mad fra Libanon og min søn kom hjem og fortalte at grunden til at barn x og y boede i Danmark var fordi der var krig i deres eget land. I dag har de haft besøg af nogle fra asylcentret, der optrådte med musik. Og i morgen kulminerer det i fællesspisning med forældre og søskende, hvor vi skal synge sange og have mad med fra hver vores hjemland  og det er bare den her uge .

I næste uge skal min søns gruppe på et museum. 

Og de begynder i næste uge på deres "skolemapper", hvor de øver at stave deres navn, og laver små opgaver, som optakt til at til april rykker de i mini-sfo. 

Eksempelvis fejrer de også hårdest på den måde, at børnene medbringer nogle råvarer og så er de med til at lave mad ud fra det. 

De har ugentlige dage hvor de hjælper i køkkenet, sprogdage osv. En fast dag om ugen er de på tur, og ellers er de udenfor på børnehavens legeplads hver dag.

Derudover ville jeg se på om det er rimeligt at hun skal se voksne tale sådan til andre børn. Og rimeligheden i at grunden til hun nok trives er fordi hun er en robust pige. Alle børn skal kunne rummes!

Og når overskuddet til at tage ud af huset er lig nul, ja det er jo heller ikke gode tegn.

Det lyder helt fantastisk!! Sikke en drømmeinstitution. Jeg tænker også tit at min datter på sin vis "går glip af noget" og at det rigtig meget bare er opbevaring. Hun er der immervæk min. 7 timer om dagen. 

Min mand er i bestyrelsen og har flere gange forsøgt at ruske op i lederen, men desværre holder det ikke særlig længe hver gang. Der bliver sat en masse i værk, men hun formidler det ikke videre til personalet, hvis hun ikke selv er enig. Og ja, så er personalet så heller ikke selv særlig motiverede for at der skal ske noget. 

Hun har 2 år tilbage:-(

Anmeld Citér

7. september 2016

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Skal hun i skole til næste år eller først om 2 år?

Først om 2 år.

Anmeld Citér

7. september 2016

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Input ønskes, tak!!

Jeg ville flytte hende. Er selv pædagog og ville heller ikke kunne arbejde sådan et sted. 

Hvis leder/personale ikke er til at tale med, kunnr jeg også finde på at sende en klage til pædagogisk konsulent. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.