Nedsættelse af samvær med far?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.197 visninger
14 svar
16 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
6. september 2016

Anonym trådstarter

Hej med jer

Jeg står i en situation, hvor det er bedst for min søn at sætte samværet med far lidt ned - ikke noget med at han slet ikke må se ham eller noget, men det ville være bedst fra fredag til søndag/evt mandag morgen, hvor han nu har ham fra onsdag til søndag. Far er ikke enig og derfor ender det i statsforvaltningen.

Hvad er mine rettigheder? Er der nogen, der har prøvet noget lignende? Og hvordan gik det? Hvad er chancerne for at jeg får medhold? 

Jeg vil godt lige pointere at jeg IKKE ønsker at tage min søn væk fra hans far! Så det er ikke noget med at jeg er blevet mopset over et eller andet - slet ikke, det er blot for min søns bedste.

På forhånd tak for hjælpen 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. september 2016

Liland

Profilbillede for Liland
Anonym skriver:

Hej med jer

Jeg står i en situation, hvor det er bedst for min søn at sætte samværet med far lidt ned - ikke noget med at han slet ikke må se ham eller noget, men det ville være bedst fra fredag til søndag/evt mandag morgen, hvor han nu har ham fra onsdag til søndag. Far er ikke enig og derfor ender det i statsforvaltningen.

Hvad er mine rettigheder? Er der nogen, der har prøvet noget lignende? Og hvordan gik det? Hvad er chancerne for at jeg får medhold? 

Jeg vil godt lige pointere at jeg IKKE ønsker at tage min søn væk fra hans far! Så det er ikke noget med at jeg er blevet mopset over et eller andet - slet ikke, det er blot for min søns bedste.

hvor gammel er din søn og hvad er grunden til at du vil have samværet sat ned?

der skal være tungtvejende grunde til at nedsætte samværdet

Anmeld Citér

6. september 2016

Anonym trådstarter

Liland skriver:

hvor gammel er din søn og hvad er grunden til at du vil have samværet sat ned?

der skal være tungtvejende grunde til at nedsætte samværdet

Han er 5 år... Far bor et godt stykke væk og henter og bringer til børnehaven de dage han har ham

og jeg mener at min søn bliver stresset af det.. Ud over det er der nogle ting han fortæller, som gør at jeg kan forstå at han føler sig overset hos far. 

Anmeld Citér

6. september 2016

Rauw

Der skal virkelig meget til før de nedsætter samværd. Der skal mere til end mors "fordi det synes jeg er bedst for sønnen" børnehaven eller børnepsykolog eller lign skal feks komme med en udtale om at de ser en tydelig negativ ædfærd i forbindelse med at sønnen er hos far, hvis de ikke gør dette, så sker der intet. 

Anmeld Citér

6. september 2016

Liland

Profilbillede for Liland
Anonym skriver:

Han er 5 år... Far bor et godt stykke væk og henter og bringer til børnehaven de dage han har ham

og jeg mener at min søn bliver stresset af det.. Ud over det er der nogle ting han fortæller, som gør at jeg kan forstå at han føler sig overset hos far. 

Det får du intet ud af, Min datter havde også en periode da hun var 5-6 år, hvor hun fandt ud af at hun kunne spille os op mod hinanden, ved at tale dårligt om os når hun var ved far eller omvendt når hun var hjemme.

vi bor i hver vores ende af landet og det er først nu hvor hun er 10 at hun selv har skrevet brev til statsamtet og bedt om at vi tager et møde for at tale om samværdet, dette mundede ud i at hun nu kun skal derned hver 3. weekend.

men bed statsamtet lave en indkaldelse til et samværdsmøde mellem dig og far.

jeg tror ikke du får ændret samværdet på "så tyndt et grundlag" men tag en snak med faren, det kan være at han ikke er helt obs på at din søn måske savner ham når han er der, ved ikke om han har andre søskende ved far men det kan også være medvirkende til at man måske føler sig lidt overset.

Anmeld Citér

7. september 2016

Anonym

Er bange for at grundlaget er for tyndt (men jeg ved jo heller ikke hvad han fortæller dig, som du reagerer på).

Men jeg står i en lignende situation med min søn på 6 år, han føler sig overset og lysten til at være hos far ligger på 1 overnatning, hvis han selv ku bestemme. Der er mange (høje) forventninger, og han bliver 'målt' med lillesøster, far arbejder meget også i weekender, så der har været meget tid med bonus mor og lillesøster hvor der feks er blevet set film, lavet perleplader og tegnet en hel weekend. Han bliver ikke set og mødt som den fantastiske dreng han er, og jeg er på mit Breaking point, for jeg kan faktisk godt forstå ham. I mine øjne er hans far en minimums far, han yder et minimum af hvad han kan, kun lige hvad der står i papirerne han skal. Og så satme heller ikke mere...  

Anmeld Citér

7. september 2016

Marts<3

Liland skriver:

Det får du intet ud af, Min datter havde også en periode da hun var 5-6 år, hvor hun fandt ud af at hun kunne spille os op mod hinanden, ved at tale dårligt om os når hun var ved far eller omvendt når hun var hjemme.

vi bor i hver vores ende af landet og det er først nu hvor hun er 10 at hun selv har skrevet brev til statsamtet og bedt om at vi tager et møde for at tale om samværdet, dette mundede ud i at hun nu kun skal derned hver 3. weekend.

men bed statsamtet lave en indkaldelse til et samværdsmøde mellem dig og far.

jeg tror ikke du får ændret samværdet på "så tyndt et grundlag" men tag en snak med faren, det kan være at han ikke er helt obs på at din søn måske savner ham når han er der, ved ikke om han har andre søskende ved far men det kan også være medvirkende til at man måske føler sig lidt overset.

Du skal da ikke bilde mig ind, at en 10 årig selv kommer på at kontakte statsforvaltning via brev for at få ændret samvær... Det er jo noget hun er blevet oplyst omkring... 

Anmeld Citér

7. september 2016

Anonym

Anonym skriver:

Har prøvet med helt samme begrundelse og det fik jeg intet ud af - de mente ikke turen var for lang og at det var kvalitetstid for far og søn

Anmeld Citér

7. september 2016

Anonym

Anonym skriver:

Hej med jer

Nogle skriver til dig at dit grundlag er "for tyndt". Ikke nødvendigvis, der bliver altid set på den enkelte sag, og så kommer det nok meget an på hvem der har sagen. Min forlovede mistede en dag med hans søn fordi det ikke passede eksen at det var farmor(som hans søn har et virkelig godt forhold til) der hentede og havde ham et par timer indtil far fik fri, far arbejder i butik så derfor sent fri, på det i mine øjne nærmest ikke eksisterende grundlag mistede han en dag med sin søn, så "tynde grundlag" er der vist ikke noget der hedder når det kommer til statsforvaltningen... 

Anmeld Citér

7. september 2016

Liland

Profilbillede for Liland
Marts<3 skriver:

Du skal da ikke bilde mig ind, at en 10 årig selv kommer på at kontakte statsforvaltning via brev for at få ændret samvær... Det er jo noget hun er blevet oplyst omkring... 

Det er hun ja, hun har igennem lang lang tid, sagt at hun ikke vil afsted og har været enormt ked når hun skulle derned og hjem. (en meget lang historie, som bunder ud i mere end at jeg har kunnet håndtere selv, jeg kontaktede foreningen far, som oplyste mig om at hun havde lov til selv at skrive et brev, når hun blev 10, dog sammen med en af deres uvildige konsulenter, dette har hun gjort, jeg har ikke været inde over på noget tidspunkt. jeg har kun videreformidlet ønsker da vi var i statsforvaltningen.

dette mundede ud i den nye aftale vi har fået lavet

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.