Psykisk ustabil

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. september 2016

Anonym trådstarter

Mo9ca skriver:

Arh, læst er ikke det samme som visninger, efter min mening.

Nu er jeg gravid med nr. 3 og i denne graviditet er jeg  noget mere ukontrollerbar i mine følelser end med de to andre. Jeg har efterhånden fundet en acceptabel reaktion når situationerne opstår. Enten tager jeg et par dybe indåndinger eller også italesætter jeg det. F.eks. "Årh de skide hormoner"

Eller "Armen jeg elsker da også at tude over det mindste"

Hvis det er så ulideligt som du beskriver, så handler det om at finde de ventiler så dine følelser ikke løber helt af med dig. Du må bare prøve dig frem.

Mvh. M

Ja jeg må finde en måde at styre mig selv på. Det er bare svært når hele kroppen reagerer. Jeg føler at jeg græder med hele kroppen. Jeg skal måske bare fokusere på noget sjovt i det øjeblik. 

Det kan ikke blive ved med at være sådan. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. september 2016

Anonym trådstarter

1977 skriver:

Altså jeg var også seriøs ustabil da jeg var gravid. Stortuede over det mindste - selv midt i Bilka.  Og jeg kunne mærke det i kroppen når det begyndte. Manden mente det var morsomt, så han prikkede til mig de mest mærkelige steder, så maskineriet startede  Men det gik over ca halvvejs i graviditeten. 

Præcist. Jeg mærker det også i hele min krop. NU KOMMER ET NEDBRUD!!!

det væreste er at jeg ikke en gang har det bedre efterfølgende. Men er flov over hvad der er sket 

Jeg håber også at det stopper hos mig snart. Det er ikke sjovt 

Anmeld Citér

6. september 2016

Anonym trådstarter

Rsa skriver:

hold op hvor jeg kender det... Er i dag 37 + 2 og har siden dag ét haft perioder, hvor jeg tuder over alt og intet.

Dette er min 3. graviditet og jeg har IKKE i de første to oplevet at være så sensitiv. Normalt er jeg en meget stærk og positiv person.. Og oplever nu mig selv som ekstrem sårbar, følsom og vag.

Jeg kunne tude over en slutning på en film, fordi den var sørgelig, trods heg faktisk slet ikke havde det filmen, kun den sørgelige 5.minutters afslutning!

Min datter er lige starter i skole, hvilket var noget hårdt for hende. Første skoledag,  da hun skal slippe os, græder hun og jeg kan slet ikke rumme det og ender med at stor-tude (hvilket jeg aldrig gør og har normalt ingen problemer med at slippe hende eller rumme hendes følelser)!

Jeg kan tude over ingenting, har haft flere tude-ture hvor jeg græder over det mindste og bliver usikker på mig selv, min rolle som mor, min mand osv. 

Jeg har normalt ingen mistillid til min mand og pludselig (det er 7 år siden jeg sidst gjorde det!) - Snager jeg i hans telefon og læser sms'er mm. da jeg er mistroisk overfor ham eller bok nærmere, bare ret usikker på mig selv...

Vi har en del konflikter om morgen for tiden, min datter og jeg - efter hun er starter i skole (for 3 uger siden) er hun så træt om morgen og reagerer med vrede. Ofte har vi svært ved at komme ud ad døren til tiden, fordi vi skal igennem diskussioner om tøj osv. Hun kan blive noget rigid og stædig.. Normalt plejer jeg sagtens at kunne rumme hende i de situationer, men har for tiden oplevet flere gange, hvor jeg hulkende bryder sammen i frustration og magtesløshed... 

Så jo, jeg kender det alt for godt ig kan slet ikke kende mig selv her i min 3. graviditet! Glæder mig til det forhåbentlig er overstået om en 3 uger

- for mig har det været aller værst i 3.trimester!

Uha! Glæd dig over at det slutter snart. Det lyder til at være rigtig hårdt for dig. 

Det er også rigtig hårdt for mig når mit barn protesterer eller græder. Jeg føler heller ikke jeg kan rumme det. Før var det meget nemt. Jeg havde ingen problemer med at tage kampene op. Og nu? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.