Psykisk ustabil

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.674 visninger
12 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. september 2016

Anonym trådstarter

Psykisk ustabil... Det er sådan jeg føler mig i denne graviditet. Sådan havde jeg det ikke ved min første graviditet. 

Jeg bryder sammen ved den mindste ting og kan græde som et lille barn i timevis. Jeg kan slet ikke styre det. Hvis nogetbekymrer mig, så kan jeg nemt bryde ud i gråd. 

Min mand forstår mig ikke. Han kan slet ikke sætte sig ind i mit sted og jeg kan ikke forklare ham hvorfor jeg har det sådan ud over med "jeg er gravid"! 

Her til morgen var mit barn ked af det, da det blev afleveret i institutionen og jeg brød sammen foran personalet. De var heldigvis meget forstående. 

Jeg synes det er pinligt at jeg græder over ingenting. Jeg har aldrig været sådan før. 

Har I prøvet det her? Hvor længe har man det sådan? 

Hvis det skal være sådan hele graviditeten, så bliver det en lang en...

kh. Tudefjæs

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. september 2016

Anonym trådstarter

Læst 134 gange men ingen med erfaring? 

Anmeld Citér

5. september 2016

Mami

min historie kan du ikke bruge, men jeg var ogsaa utrolig saarbar hele anden graviditet det gik ikke over, ked af at sige det, det var bare saadan det var og jo hurtigere du acceptere jo lettere blir det  

Anmeld Citér

5. september 2016

Bshizzle

Sådan var jeg osse i begge mine graviditeter 

Men ja, den sidste var ekstra hård. 

Min mand var forstående men alligevel kunne grine af mig 

Jeg gjorde til sidst det at jeg prøvede at tænke på noget andet og gerne positivt. 

Man har jo svært ved at styre ens hormoner i kroppen, så det er bare at finde en balance og håbe på folk har forståelse/medlidenhed 

Men set i bagspejlet.. Så syntes jeg nu osse selv at jeg var ynkelig og pinlig dengang 

Du må bide det i dig og kun godt du selv er OBS på det 

Anmeld Citér

5. september 2016

S.S.Robin

Ingen erfaring herfra, dog vil jeg give dig et lille og sige det skal nok gå. Husk det aldrig er pinligt at være menneske, det er bare en del af jobbet som baby avler :p hihi du gør det uden tvivl godt 

Anmeld Citér

6. september 2016

Mo9ca

Læst 134 gange men ingen med erfaring? 

Arh, læst er ikke det samme som visninger, efter min mening.

Nu er jeg gravid med nr. 3 og i denne graviditet er jeg  noget mere ukontrollerbar i mine følelser end med de to andre. Jeg har efterhånden fundet en acceptabel reaktion når situationerne opstår. Enten tager jeg et par dybe indåndinger eller også italesætter jeg det. F.eks. "Årh de skide hormoner"

Eller "Armen jeg elsker da også at tude over det mindste"

Hvis det er så ulideligt som du beskriver, så handler det om at finde de ventiler så dine følelser ikke løber helt af med dig. Du må bare prøve dig frem.

Mvh. M

Anmeld Citér

6. september 2016

1977

Profilbillede for 1977

Altså jeg var også seriøs ustabil da jeg var gravid. Stortuede over det mindste - selv midt i Bilka.  Og jeg kunne mærke det i kroppen når det begyndte. Manden mente det var morsomt, så han prikkede til mig de mest mærkelige steder, så maskineriet startede  Men det gik over ca halvvejs i graviditeten. 

Anmeld Citér

6. september 2016

Rsa

Psykisk ustabil... Det er sådan jeg føler mig i denne graviditet. Sådan havde jeg det ikke ved min første graviditet. 

Jeg bryder sammen ved den mindste ting og kan græde som et lille barn i timevis. Jeg kan slet ikke styre det. Hvis nogetbekymrer mig, så kan jeg nemt bryde ud i gråd. 

Min mand forstår mig ikke. Han kan slet ikke sætte sig ind i mit sted og jeg kan ikke forklare ham hvorfor jeg har det sådan ud over med "jeg er gravid"! 

Her til morgen var mit barn ked af det, da det blev afleveret i institutionen og jeg brød sammen foran personalet. De var heldigvis meget forstående. 

Jeg synes det er pinligt at jeg græder over ingenting. Jeg har aldrig været sådan før. 

Har I prøvet det her? Hvor længe har man det sådan? 

Hvis det skal være sådan hele graviditeten, så bliver det en lang en...

kh. Tudefjæs

hold op hvor jeg kender det... Er i dag 37 + 2 og har siden dag ét haft perioder, hvor jeg tuder over alt og intet.

Dette er min 3. graviditet og jeg har IKKE i de første to oplevet at være så sensitiv. Normalt er jeg en meget stærk og positiv person.. Og oplever nu mig selv som ekstrem sårbar, følsom og vag.

Jeg kunne tude over en slutning på en film, fordi den var sørgelig, trods heg faktisk slet ikke havde det filmen, kun den sørgelige 5.minutters afslutning!

Min datter er lige starter i skole, hvilket var noget hårdt for hende. Første skoledag,  da hun skal slippe os, græder hun og jeg kan slet ikke rumme det og ender med at stor-tude (hvilket jeg aldrig gør og har normalt ingen problemer med at slippe hende eller rumme hendes følelser)!

Jeg kan tude over ingenting, har haft flere tude-ture hvor jeg græder over det mindste og bliver usikker på mig selv, min rolle som mor, min mand osv. 

Jeg har normalt ingen mistillid til min mand og pludselig (det er 7 år siden jeg sidst gjorde det!) - Snager jeg i hans telefon og læser sms'er mm. da jeg er mistroisk overfor ham eller bok nærmere, bare ret usikker på mig selv...

Vi har en del konflikter om morgen for tiden, min datter og jeg - efter hun er starter i skole (for 3 uger siden) er hun så træt om morgen og reagerer med vrede. Ofte har vi svært ved at komme ud ad døren til tiden, fordi vi skal igennem diskussioner om tøj osv. Hun kan blive noget rigid og stædig.. Normalt plejer jeg sagtens at kunne rumme hende i de situationer, men har for tiden oplevet flere gange, hvor jeg hulkende bryder sammen i frustration og magtesløshed... 

Så jo, jeg kender det alt for godt ig kan slet ikke kende mig selv her i min 3. graviditet! Glæder mig til det forhåbentlig er overstået om en 3 uger

- for mig har det været aller værst i 3.trimester!

Anmeld Citér

6. september 2016

Anonym trådstarter

Bshizzle skriver:

Sådan var jeg osse i begge mine graviditeter 

Men ja, den sidste var ekstra hård. 

Min mand var forstående men alligevel kunne grine af mig 

Jeg gjorde til sidst det at jeg prøvede at tænke på noget andet og gerne positivt. 

Man har jo svært ved at styre ens hormoner i kroppen, så det er bare at finde en balance og håbe på folk har forståelse/medlidenhed 

Men set i bagspejlet.. Så syntes jeg nu osse selv at jeg var ynkelig og pinlig dengang 

Du må bide det i dig og kun godt du selv er OBS på det 

Min mand griner også mange gange. Det får mig til at tude endnu mere. 

Her den anden dag kom han hjem med en ven. De skulle medbringe kebab for jeg var mega sulten. Han kommer ind og siger at han har glemt kebaben. Jeg var ved at bryde sammen. Men han nåede at sige at han havde bestilt den og den kommer om lidt

Det er ikke sjovt 

Anmeld Citér

6. september 2016

Anonym trådstarter

S.S.Robin skriver:

Ingen erfaring herfra, dog vil jeg give dig et lille og sige det skal nok gå. Husk det aldrig er pinligt at være menneske, det er bare en del af jobbet som baby avler :p hihi du gør det uden tvivl godt 

Mange tak 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.