Hvordan var jeres 2+ graviditeter ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.701 visninger
19 svar
7 synes godt om
4. september 2016

Tanja.mp

Hej piger.

Jeg er gravid i uge 5+3 og testede positiv i uge 4+5. Jeg har en dreng i forvejen. Jeg mistede tvillinger ved en sa før min søn og så har jeg haft 4-5 sa efter min søn. Men jeg har aldrig i nogen af mine graviditeter kunne teste positiv før uge 6+ Og jeg har kun haft kvalme de første mange måneder ved min søn og til at starte på, inden jeg mistede ved de sa efterfølgende. Var meget syg ved første sa.

Men denne gang er min mave virkelig meget oppustet (billede medfølger) Jeg har ondt i lend, kvalme, halsbrand, øget madtrang, voldsom træthed og meget ømme bryster.

Og når jeg har testet positiv ved de andre har jeg kun haft svag positiv trods jeg var længere henne og det har morgenurin. Denne gang har jeg stået med meget tydelige positive teste før de har suget urinen helt op og så på aften urin.

Har jeres også været så forskellige ? Begynder at have i hovedet om der ligger og gemmer sig to små baby'er derinde ��

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. september 2016

Mullesmith

Jeg testede også positivt meget tidligt med tvillinger 3+2 tror jeg faktisk. Ser godt nok vildt ud at være så oppustet, som du er, måske er der mere end 2 

Anmeld Citér

5. september 2016

Tanja.mp

Mullesmith skriver:

Jeg testede også positivt meget tidligt med tvillinger 3+2 tror jeg faktisk. Ser godt nok vildt ud at være så oppustet, som du er, måske er der mere end 2 

Mere end 2 ? Arg, det er måske lige at stramme den

Havde du også utrolig mange symptomer ?

Jeg sover ikke om natten. Vågner en milliard gange, pga. kvalme, halsbrand, ømme bryster osv.

Anmeld Citér

5. september 2016

MissTas

Tanja.mp skriver:

Hej piger.

Jeg er gravid i uge 5+3 og testede positiv i uge 4+5. Jeg har en dreng i forvejen. Jeg mistede tvillinger ved en sa før min søn og så har jeg haft 4-5 sa efter min søn. Men jeg har aldrig i nogen af mine graviditeter kunne teste positiv før uge 6+ Og jeg har kun haft kvalme de første mange måneder ved min søn og til at starte på, inden jeg mistede ved de sa efterfølgende. Var meget syg ved første sa.

Men denne gang er min mave virkelig meget oppustet (billede medfølger) Jeg har ondt i lend, kvalme, halsbrand, øget madtrang, voldsom træthed og meget ømme bryster.

Og når jeg har testet positiv ved de andre har jeg kun haft svag positiv trods jeg var længere henne og det har morgenurin. Denne gang har jeg stået med meget tydelige positive teste før de har suget urinen helt op og så på aften urin.

Har jeres også været så forskellige ? Begynder at have i hovedet om der ligger og gemmer sig to små baby'er derinde ��

Jeg testede positivt hhv. 3+4 og 3+3 .. Var lige så oppustet og har hele tiden set ud til at være meget længere henne end jeg har været. Jeg har kun ventet mig en begge gange

Anmeld Citér

5. september 2016

Tanja.mp

MissTas skriver:

Jeg testede positivt hhv. 3+4 og 3+3 .. Var lige så oppustet og har hele tiden set ud til at være meget længere henne end jeg har været. Jeg har kun ventet mig en begge gange

Jeg satser på at der kun er en så.

Men det bliver en lang graviditet, hvis jeg ingen søvn skal have igennem det hele ��

Anmeld Citér

5. september 2016

Mo9ca

Mullesmith skriver:

Tænkte lige det samme med mere end to

Anmeld Citér

5. september 2016

Liv_86

Tanja.mp skriver:

Hej piger.

Ved denne her graviditet hvor der er to testede jeg meget meget svagt positiv 3+1. 

De to andre graviditeter har jeg ikke teste før jeg gik over tid så der ved jeg ikke om jeg kunne have testet tidligere. 

1 graviditet fik jeg en datter, nr 2 fik jeg en abort, så der ved jeg ikke noget om hvor mange fostre der kunne have været og nu venter jeg så to drenge. 

Synes ikke at der før uge 14 har været den store forskel i graviditerne. Har været lige dårlig. Der er dog tidligere, her i min tvillinge graviditet kommet andre graviditetgener. Men i starten var de meget ens. 

Hvis du er nysgerrig kan du tage en tidlig scanning. Sådan fandt jeg ud af at det var to

Anmeld Citér

5. september 2016

hautecouture

Jeg har en pige på 5 - og er nu gravid med en lillesøster.

1. graviditet var total synptomfrit - lige lidt kvalme omkring udebleven mens, men ellers intet. Havde virkelig den letteste graviditet.

Her 2. gang er det helt anderledes - jeg lå totalt underdrejet de første 16 uger med konstant kvalme, ingen appetit og hyppige opkastninger. Dette medvirkede også til, at jeg var så træt, at jeg dårlig kunne fungere i løbet af dagen. Det var hårdt at passe mit job som pædagog ordentligt og det var hårdt at komme hjem til familien bagefter og bare have behov for at sove  - kvalmen stoppede som sagt efter uge 16, men nu er jeg gået ind i uge 22 og både igår o her til morgen har jeg haft opkastninger igen  Men (7-9-13) endnu ingen fysiske smerter i bækken, ryg, lænd osv 

Jeg var også virkelig stor meget hurtigt og Havde virkelig svært ved at skjule det (måtte sige det ude på arbejde allerede i uge 8) - og kæresten og flere veninder mente helt bestemt der måtte være to med den mave og med de symptomer  Begyndte også selv at tænke "uha, hvad nu hvis..."  Men der er altså kun 1  Men hvis du ønsker dig tvillinger, så håber jeg da, at der er 2 

Anmeld Citér

5. september 2016

hautecouture

hautecouture skriver:

Jeg har en pige på 5 - og er nu gravid med en lillesøster.

1. graviditet var total synptomfrit - lige lidt kvalme omkring udebleven mens, men ellers intet. Havde virkelig den letteste graviditet.

Her 2. gang er det helt anderledes - jeg lå totalt underdrejet de første 16 uger med konstant kvalme, ingen appetit og hyppige opkastninger. Dette medvirkede også til, at jeg var så træt, at jeg dårlig kunne fungere i løbet af dagen. Det var hårdt at passe mit job som pædagog ordentligt og det var hårdt at komme hjem til familien bagefter og bare have behov for at sove  - kvalmen stoppede som sagt efter uge 16, men nu er jeg gået ind i uge 22 og både igår o her til morgen har jeg haft opkastninger igen  Men (7-9-13) endnu ingen fysiske smerter i bækken, ryg, lænd osv 

Jeg var også virkelig stor meget hurtigt og Havde virkelig svært ved at skjule det (måtte sige det ude på arbejde allerede i uge 8) - og kæresten og flere veninder mente helt bestemt der måtte være to med den mave og med de symptomer  Begyndte også selv at tænke "uha, hvad nu hvis..."  Men der er altså kun 1  Men hvis du ønsker dig tvillinger, så håber jeg da, at der er 2 

... Og maven faldt igen  Var enormt oppustet i starten, men omkring uge 12 blev den "normal" igen og nu vokser den ligeså stille og roligt 

Anmeld Citér

5. september 2016

Mo9ca

Tanja.mp skriver:

Hej piger.

Først og fremmest, tillykke med graviditeten Jeg testede også meget tidligt positiv med mit 2. barn. Der ventede jeg tvillinger frem til uge 9 uden at ane det. Men ved en kraftig blødning i uge 9 blev det konstateret at jeg havde aborteret den ene og at den anden så helt fin ud og normal i størrelsen. Men flere og kraftigere tegn på graviditet havde jeg ikke rigtig. Kun nogle kodylt ømme bryster som jeg ikke havde i så høj en grad med nr.1 eller i denne graviditet.

Så måske du er heldig, at der ligger to derinde.

Mvh. M

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.