Anonym skriver:
Tro mig! Jeg er afhængig af nyheder - på mobil og TV!
Nej, vi snakker faktisk aldrig om samfunds-ting over maden... Men det burde vi jo! Altså... Min kæreste er helt modsat, han er opvokset med det som jeg mangler - indsigt i verden! Og viden om SÅ mange ting! Hvad taler I om over maden - hvis jeg må spørge?
Ha - hvad taler vi IKKE om? Mine hjemmeboende børn er 18 og 19, hhv. ræverød humanist og DF'er, og det er svært at få ørenlyd over middagsbordet. De er meget engagerede, og det er klart et resultat af, at vi voksne altid har talt med dem om verden. Om miljø, om flygtninge, om religion, om mennesker, der lever helt anderledes end os, om aktuelle hændelser i byen, landet og verden. Om vores jobs, om mennesker, vi kender, om dagens forløb.
Som lærer i de ældste klasser mærker jeg en enorm forskel på, hvilke børn, der er vant til at tale om aktuelle og store emner derhjemme, og hvem der kun sjældent tales med om andet end praktiske og nære forhold. Jeg synes, de vigtigste "lektier", man kan lave med sine børn, er at læse for dem, fortælle dem om verden og se nyheder med dem (når de er gamle nok) og spørge, hvad de tænker om det sete. Det giver så meget mere end et par timers samfundsfag i skolen om ugen.
Anmeld
Citér