Jeg er kedelig!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. september 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

God eftermiddag

• Jeg er vokset op i et kvarter med ligusterhæk, jantelov og snak om alt og alle i kvarteret. Ingen politiske emner eller andet samfundsrelevant ved middagsbordet - mine forældre er nogle skønne mennesker men IKKE oplyste - det er de bare ikke og har aldrig været! Dette har selvfølgelig påvirket mig på den måde, at jeg aldrig har lært at opholde mig/tale sammen med mennesker der er meget interesseret i politiske eller andre emner. Jeg har selvfølgelig afsluttet folkeskole, taget HF 2 årig og mellemlang uddannelse. Så jeg er ikke fuldstændig tabt bag en vogn. MEN jeg føler mig sgu så kedelig når jeg er sammen med andre Jeg har 2 skønne børn og en skøn og intelligent kæreste der elsker mig for alt hvad jeg står for. Jeg gruer altid når vi skal til fest for hvad f..... skal jeg dog snakke med min sidemand om... Ej jeg ved ikke hva jeg vil med det her indlæg - måske er der andre der har det på samme måde. Måske nogle der har nogle fif til hvordan jeg kan hjælpe mig selv til at blive mere oplyst og interessant at snakke med?  

Læs avis og se nyheder. Det er det helt basale og en af de vigtigste gaver, man kan give sine børn, for de gør som forældrene.Taler du og din kæreste aldrig om samfundsrelevante emner over aftensmaden? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. september 2016

Anonym trådstarter

Viwisa skriver:

Jeg læser som regel lige bt og ekstrabladet på min mobil hver dag. Så bliver jeg hurtigt opdateret og det er ikke alt for kedeligt 

I øvrigt er politik noget fis, ingen er interesseret i andet end en fed løn og pension.

De aner intet om den alm dansker, dennes liv og håber blot de kan sidde længe nok til at få fyldt kontoen.

Jeg et sikker på de starter med gode intentioner... Men de tabes med det samme næsten. 

Samme her men mangler alligevel bare lige lidt mere viden... Føler jeg!! Alle ved sgu altid mere end mig!

Anmeld Citér

4. september 2016

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Læs avis og se nyheder. Det er det helt basale og en af de vigtigste gaver, man kan give sine børn, for de gør som forældrene.Taler du og din kæreste aldrig om samfundsrelevante emner over aftensmaden? 

Tro mig! Jeg er afhængig af nyheder - på mobil og TV! 

Nej, vi snakker faktisk aldrig om samfunds-ting over maden... Men det burde vi jo! Altså... Min kæreste er helt modsat, han er opvokset med det som jeg mangler - indsigt i verden! Og viden om SÅ mange ting! Hvad taler I om over maden - hvis jeg må spørge?

Anmeld Citér

4. september 2016

Mor og meget mere

Viwisa skriver:

Jeg læser som regel lige bt og ekstrabladet på min mobil hver dag. Så bliver jeg hurtigt opdateret og det er ikke alt for kedeligt 

I øvrigt er politik noget fis, ingen er interesseret i andet end en fed løn og pension.

De aner intet om den alm dansker, dennes liv og håber blot de kan sidde længe nok til at få fyldt kontoen.

Jeg et sikker på de starter med gode intentioner... Men de tabes med det samme næsten. 

Jeg synes, du blander politikere og politik sammen. Politik er da så meget andet og mere end de folkevalgtes laden og gøren. Helt ned til lokale beslutninger, lukninger af institutioner, overvejelser om, hvad det gode børne- og familieliv er til de store, globale udfordringer på fx miljø- og flygtningeområdet. Alt er politik. Selv dit eget indlæg her. 

Anmeld Citér

4. september 2016

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Jeg synes, du blander politikere og politik sammen. Politik er da så meget andet og mere end de folkevalgtes laden og gøren. Helt ned til lokale beslutninger, lukninger af institutioner, overvejelser om, hvad det gode børne- og familieliv er til de store, globale udfordringer på fx miljø- og flygtningeområdet. Alt er politik. Selv dit eget indlæg her. 

Du rammer lige hovedet på sømmet her! Sådanne eksempler som du nævner - det er emner som jeg ofte oplever at folk diskuterer! Og jeg er slet ikke inde i det - hvilket jo er mit eget ansvar! Men hvor starter man lige??

Anmeld Citér

4. september 2016

nemisis

Profilbillede for nemisis

Mit bedste fif er: vær nysgerrig. Du behøver ikke vide alt muligt, hvis du er god til at spørge nysgerrig ind til det de andre ved/tror/tænker. 

I stedet for at forsøge at byde ind med anden viden eller historier så spørg interesseret og læn dig gerne lidt frem så du understreger din nysgerrighed.

Spørg f.eks.: Det lyder spændende, hvad tænker du om det? Ok, er det også noget du selv har prøvet/erfaret? Tænk det var jeg ikke klar over, kan du ikke fortælle lidt mere?

Kunne det være et forsøg værd? 

Anmeld Citér

4. september 2016

nemisis

Profilbillede for nemisis

Hvis du gerne vil vide mere, så skal du ikke se nyhederne men istedet devatprogrammer.  Læse kronikker og artikler. Høre radio 24/7 eller anden tale radio i bilen osv☺

Anmeld Citér

4. september 2016

Mor og meget mere

Anonym skriver:

Tro mig! Jeg er afhængig af nyheder - på mobil og TV! 

Nej, vi snakker faktisk aldrig om samfunds-ting over maden... Men det burde vi jo! Altså... Min kæreste er helt modsat, han er opvokset med det som jeg mangler - indsigt i verden! Og viden om SÅ mange ting! Hvad taler I om over maden - hvis jeg må spørge?

Ha - hvad taler vi IKKE om? Mine hjemmeboende børn er 18 og 19, hhv. ræverød humanist og DF'er, og det er svært at få ørenlyd over middagsbordet. De er meget engagerede, og det er klart et resultat af, at vi voksne altid har talt med dem om verden. Om miljø, om flygtninge, om religion, om mennesker, der lever helt anderledes end os, om aktuelle hændelser i byen, landet og verden. Om vores jobs, om mennesker, vi kender, om dagens forløb. 

Som lærer i de ældste klasser mærker jeg en enorm forskel på, hvilke børn, der er vant til at tale om aktuelle og store emner derhjemme, og hvem der kun sjældent tales med om andet end praktiske og nære forhold. Jeg synes, de vigtigste "lektier", man kan lave med sine børn, er at læse for dem, fortælle dem om verden og se nyheder med dem (når de er gamle nok) og spørge, hvad de tænker om det sete. Det giver så meget mere end et par timers samfundsfag i skolen om ugen. 

Anmeld Citér

4. september 2016

Sprit25

Anonym skriver:

Jeg er en sucker for nyheder�� Men du ved.... Har bare ikke evnerne/forstand til at byde ind med særlig meget viden indenfor samfundsmæssige emner... 

Tror du sætter dig svagere end du er alle har en passion eller noget de godt kan lide at snakke om 

naturligvis kan du ikke være med på alt men ja. Du kan jo øve smaltalk

Anmeld Citér

4. september 2016

Mor og meget mere

Anonym skriver:

Du rammer lige hovedet på sømmet her! Sådanne eksempler som du nævner - det er emner som jeg ofte oplever at folk diskuterer! Og jeg er slet ikke inde i det - hvilket jo er mit eget ansvar! Men hvor starter man lige??

Det er svært for mig at sige, hvor man starter, for jeg har fået det ind med modermælken. Men læs et par baggrunds- og nyhedsartikler dagligt - surf rundt og læs det mest interessante på JP, Politiken, Information, Berlingske, DR. Du kan også på facebook gå ind på avisernes vægge, hvor de lægger emner ud til debat, og så følge med i debatten. Følg nogle profiler på Facebook - inden for emner, der kommer til at intteressere dig. 

Se Deadline. Hør radio. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.