Bør jeg have dårlig samvittighed?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. september 2016

Wonderboy2011

Tillader mig lige at være anonym da jeg ikke ønsker at blive genkendt af veninder og familiemedlemmer på forummet.. 

Jeg er blevet inviteret i Tivoli for at fejre min mors fødselsdag (det har vi gjort de sidste 4 år, det er rigtig hyggeligt og jeg har været med hver gang) men i år er der jo det nye, at jeg jo er blevet mor til en fantastisk dreng på 8 måneder.

Vi havde sagt ja til at komme (min søn og jeg) men nu er der melding om voldsomt vejr og skybrud lige præcis i det tidsrum, vi er blevet inviteret i Tivoli i. Og det regner allerede gevaldigt.

Min dreng er meget aktiv og vil IKKE sidde i bæresele ret længe ad gangen og derfor har jeg normalt barnevogn med til at skifte i indtil vi finder noget gulvplads (det bliver der iøvrigt heller ikke noget af på turen - de har booket bord til en voksen restaurant..)

Nå men min dreng vil kun sidde op i vognen og vi har desværre ikke noget regnslag der passer til det mens klapvognen endnu er for for stor til ham.

Så jeg skal selvfølgelig ud og have købt et passende regnslag i nærmeste fremtid!

Jeg har derfor aflyst fordi jeg ikke kan overskue at sidde fast i skybrud med en gennemblødt barnevogn, baby på maven og en paraply samt tasker. Jeg er rigtig ked af at skulle aflyse, men nu er hun blevet vred over at vi ikke kan komme frem og svarer ikke på beskeder eller opkald 

Hvis vejret var godt var det jo ingen problem at tage afsted fordi jeg både kunne have vogn og sele med. Men det bliver for lang en tur at skulle gå rundt med en baby i armene / af og til i bæresele og forvente at han vil sidde stille hele turen derhen + i stol på restauranten mv. når han har det aktivitetsniveau han har. Dette føler jeg ikke, at der er blevet taget højde for på trods af at jeg har forsøgt at forklare situationen.

Dertil må man heller ikke amme, børnene må ikke kravle på gulvet i restauranten og jeg har ingen steder at putte ham, når han bliver træt fordi jeg ikke kan have barnevognen med.

Er jeg for egoistisk og bør have dårlig samvittighed?  Var du taget afsted i givne situation?

Og blot som en note til historien, er det måske værd at nævne at min mor ikke er deltagende ift. babys liv. Hun har ikke tilbudt at hjælpe en eneste gang på de 8 måneder jeg har haft ham og dengang hun fik beskeden om at vi skulle have et barn, ja der rykkede hende og manden teltpælene op kort efter og flyttede helt spontant på landet. 6 timers transport herfra.

Jeg har ikke andet familie end min kæreste og jeg, og har derfor klaret det hele selv i "stiv arm" - dette er jeg også godt tilfreds med, men føler bare at min mor måske har glemt hvilken logistik opgave det nogle gange kan være at være alene om at komme ud til fødselsdage o.lign. med en baby på sådan en alder 

Tak fordi du læste med og rigtig god søndag 

Nej du bør ikke have dårlig samvittighed.

Synes du gjorde det rigtige, jeg havde gjort det samme. Det lyder til at der ikke er meget hjælp at hente hos din mor, så at tage afsted og stå med det alene i lortevejr, ville ikke være optimalt. 

Jeg kunne forstå hvis der var "hjælpende arme" til stede, men når du er så alene om det, så er det bare ikke optimalt for dig eller din dreng. 

Og så synes jeg det er en ret voldsom opførsel din mor har overfor sin egen datter. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. september 2016

modesty

Anonym skriver:

Tillader mig lige at være anonym da jeg ikke ønsker at blive genkendt af veninder og familiemedlemmer på forummet.. 

Jeg er blevet inviteret i Tivoli for at fejre min mors fødselsdag (det har vi gjort de sidste 4 år, det er rigtig hyggeligt og jeg har været med hver gang) men i år er der jo det nye, at jeg jo er blevet mor til en fantastisk dreng på 8 måneder.

Vi havde sagt ja til at komme (min søn og jeg) men nu er der melding om voldsomt vejr og skybrud lige præcis i det tidsrum, vi er blevet inviteret i Tivoli i. Og det regner allerede gevaldigt.

Min dreng er meget aktiv og vil IKKE sidde i bæresele ret længe ad gangen og derfor har jeg normalt barnevogn med til at skifte i indtil vi finder noget gulvplads (det bliver der iøvrigt heller ikke noget af på turen - de har booket bord til en voksen restaurant..)

Nå men min dreng vil kun sidde op i vognen og vi har desværre ikke noget regnslag der passer til det mens klapvognen endnu er for for stor til ham.

Så jeg skal selvfølgelig ud og have købt et passende regnslag i nærmeste fremtid!

Jeg har derfor aflyst fordi jeg ikke kan overskue at sidde fast i skybrud med en gennemblødt barnevogn, baby på maven og en paraply samt tasker. Jeg er rigtig ked af at skulle aflyse, men nu er hun blevet vred over at vi ikke kan komme frem og svarer ikke på beskeder eller opkald 

Hvis vejret var godt var det jo ingen problem at tage afsted fordi jeg både kunne have vogn og sele med. Men det bliver for lang en tur at skulle gå rundt med en baby i armene / af og til i bæresele og forvente at han vil sidde stille hele turen derhen + i stol på restauranten mv. når han har det aktivitetsniveau han har. Dette føler jeg ikke, at der er blevet taget højde for på trods af at jeg har forsøgt at forklare situationen.

Dertil må man heller ikke amme, børnene må ikke kravle på gulvet i restauranten og jeg har ingen steder at putte ham, når han bliver træt fordi jeg ikke kan have barnevognen med.

Er jeg for egoistisk og bør have dårlig samvittighed?  Var du taget afsted i givne situation?

Og blot som en note til historien, er det måske værd at nævne at min mor ikke er deltagende ift. babys liv. Hun har ikke tilbudt at hjælpe en eneste gang på de 8 måneder jeg har haft ham og dengang hun fik beskeden om at vi skulle have et barn, ja der rykkede hende og manden teltpælene op kort efter og flyttede helt spontant på landet. 6 timers transport herfra.

Jeg har ikke andet familie end min kæreste og jeg, og har derfor klaret det hele selv i "stiv arm" - dette er jeg også godt tilfreds med, men føler bare at min mor måske har glemt hvilken logistik opgave det nogle gange kan være at være alene om at komme ud til fødselsdage o.lign. med en baby på sådan en alder 

Jeg synes at mor burde respektere og forstå at alle babyer (og alle mødre!) er forskellige. Nogle mennesker har mere overskud og energi end andre, og nogle babyer er nemmere og mere stille end andre.

Jeg kan godt forstå at du ikke er frisk på sådan en tur med en aktiv baby i den alder hvor han ikke selv kan løbe rundt og brænde krudt af (og derfor bliver frustreret og sur - husker det tydeligt med min egen søn). 

Og uanset hvad - så burde mor bare have forståelse for at livet med små babyer ikke altid er til at forudse og planlægge og at man som semi-nybagt forælder ikke altid har overskud.

Anmeld Citér

4. september 2016

2721

Nej, det er der da ingen grund til. Jeg havde også meldt afbud, jeg ville også finde det uoverskueligt ligesom der er andre der syntes det er let som en leg, vi er alle forskellige heldigvis for det

Anmeld Citér

4. september 2016

GrønStjerne

Jeg kan godt forstå din mor er skuffet over I ikke kom, men skuffelse er altså ikke det samme som fornærmet og "jeg gider ikke svare" opførsel. Simpelthen ikke i orden.

Og i øvrigt havde jeg nok også meldt afbud med skybrud i vente, og som du beskriver at dagen var tilrettelagt..

Anmeld Citér

4. september 2016

Mullesmith

Anonym skriver:

Jeg ville ikke have dårlig samvittighed, så må mormor jo arrangere en anderledes fødselsdag end hun plejer hvor der er plads til baby på 8mdr.  Du kan evt. Spørge om i ikke kan komme en anden dag og fejre fødselsdag hjemme hos hende.

Anmeld Citér

5. september 2016

Carina:-)

Anonym skriver:

Hej Carina,
Tak for svar og dejligt for jer at du har så nemt ved at komme afsted med børnene  Jeg kan godt se, hvorfor du svarer som du gør - jeg havde på ingen måde forventet at min mor skulle smide hvad hun havde i hænderne for at blive mormor på fuld tid men årsagen til at jeg nævner det i tråden, er for at understrege at der ofte ikke bliver taget særlig meget hensyn ift. min søn. Jeg forventer IKKE at hun skal deltage i pasning el. lign. men finder trods alt den manglende interesse for ganske mærkværdig. I øvrigt er hun ikke en person, jeg ville overlade ansvaret for min søn til 

Men jeg tror hun måske har glemt, at det nogen gange kan være svært at planlægge ture ift. babys søvn, vejr, aktivitet m.v.

Jeg håber det giver mening men tak for svaret. Og rigtig god søndag 

Jo det giver mening. 

Og jeg er enig med dig i at manglende interesse nok heller ikke gør at man selv får lyst til at strække sig. 

Håber din mor blev god igen så i fik snakket sammen 

Anmeld Citér

5. september 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg synes, det er fint, at du har gjort, som du har gjort...

Vi har næsten lige været til børnefødselsdag, som foregik på en legeplads... Og der regnede det blandt andet også, men det gik..

Problemet her var så, at vi INTET fik ud af fødselsdagen, da jeg har en datter, som er meget aktiv, og hellere ville lege, og da hun har den alder hun har nu, så kan kun ikke bare lige lege selv, især ikke, når der er kæmpe rutschebaner, ting at kravle op ad. Det betyder opsyn hele tiden, fordi hun er frygtløs. 

Dette betød at vi faktisk ikke var sammen med de andre... Og det var utroligt hårdt (og koldt og vådt!) at være på i så mange timer...

Jeg synes dog, det er ok, at din mor er skuffet. Det kan vi alle jo godt blive, selvom der er en reel grund til det... Men fornærmet burde hun ikke blive. 

Jeg synes ikke, du skal have dårlig samvittighed =)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.