Anonym skriver:
Tillader mig lige at være anonym da jeg ikke ønsker at blive genkendt af veninder og familiemedlemmer på forummet.. 
Jeg er blevet inviteret i Tivoli for at fejre min mors fødselsdag (det har vi gjort de sidste 4 år, det er rigtig hyggeligt og jeg har været med hver gang) men i år er der jo det nye, at jeg jo er blevet mor til en fantastisk dreng på 8 måneder.
Vi havde sagt ja til at komme (min søn og jeg) men nu er der melding om voldsomt vejr og skybrud lige præcis i det tidsrum, vi er blevet inviteret i Tivoli i. Og det regner allerede gevaldigt.
Min dreng er meget aktiv og vil IKKE sidde i bæresele ret længe ad gangen og derfor har jeg normalt barnevogn med til at skifte i indtil vi finder noget gulvplads (det bliver der iøvrigt heller ikke noget af på turen - de har booket bord til en voksen restaurant..)
Nå men min dreng vil kun sidde op i vognen og vi har desværre ikke noget regnslag der passer til det mens klapvognen endnu er for for stor til ham.
Så jeg skal selvfølgelig ud og have købt et passende regnslag i nærmeste fremtid!
Jeg har derfor aflyst fordi jeg ikke kan overskue at sidde fast i skybrud med en gennemblødt barnevogn, baby på maven og en paraply samt tasker. Jeg er rigtig ked af at skulle aflyse, men nu er hun blevet vred over at vi ikke kan komme frem og svarer ikke på beskeder eller opkald 
Hvis vejret var godt var det jo ingen problem at tage afsted fordi jeg både kunne have vogn og sele med. Men det bliver for lang en tur at skulle gå rundt med en baby i armene / af og til i bæresele og forvente at han vil sidde stille hele turen derhen + i stol på restauranten mv. når han har det aktivitetsniveau han har. Dette føler jeg ikke, at der er blevet taget højde for på trods af at jeg har forsøgt at forklare situationen.
Dertil må man heller ikke amme, børnene må ikke kravle på gulvet i restauranten og jeg har ingen steder at putte ham, når han bliver træt fordi jeg ikke kan have barnevognen med.
Er jeg for egoistisk og bør have dårlig samvittighed?
Var du taget afsted i givne situation?
Og blot som en note til historien, er det måske værd at nævne at min mor ikke er deltagende ift. babys liv. Hun har ikke tilbudt at hjælpe en eneste gang på de 8 måneder jeg har haft ham og dengang hun fik beskeden om at vi skulle have et barn, ja der rykkede hende og manden teltpælene op kort efter og flyttede helt spontant på landet. 6 timers transport herfra.
Jeg har ikke andet familie end min kæreste og jeg, og har derfor klaret det hele selv i "stiv arm" - dette er jeg også godt tilfreds med, men føler bare at min mor måske har glemt hvilken logistik opgave det nogle gange kan være at være alene om at komme ud til fødselsdage o.lign. med en baby på sådan en alder 
Tak fordi du læste med og rigtig god søndag 
men jeg havde nok også valgt at tage afsted også tage hjem når de andre skulle spise eller når det blev får surt.
det har vi selv gjort før da vores søn var mindre. Og folk har fuld forståelse for det, og er bare glade for at man har været med til noget af dagen