Hvad skal jeg gøre? Beholde barnet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.429 visninger
14 svar
45 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
2. september 2016

Anonym trådstarter

Hej derude! 

Jeg er blevet gravid og jeg er 10 uger henne. Jeg ved ikke om jeg skal være glad eller hvad jeg skal være. Den mand jeg er blevet gravid med er ikke en jeg skal være kærester med og han har sagt at han ikke vil have noget med barnet at gøre...

Så er der også det at de første fire uger af min graviditet var jeg til fester og i byen, faktisk, stort set hver weekend. Der vidste jeg ikke at jeg var gravid. Kan barnet allerede være alkoholskadet?

Jeg er 24 år og jeg er igang med min uddannelse. Økonomisk kan det godt lade sig gøre, og jeg bor tæt på min familie og venner som ville kunne hjælpe. 

Til sidst vil jeg sige at jeg så udemærket godt ved at det var dumt at have ubeskyttet sex. Så det er ikke noget der behøves at blive nævnt i denne debat

Ser frem til at læse jeres svar!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. september 2016

B&J

Ingen af os her inde kan fortælle om du skal beholde det. Det hele handler om, om du vil beholde barnet.

og nej barnet har ikke taget skade for mange kommer til at feste det første stykke tid fordi de ikke ved om de er gravide .

Anmeld Citér

2. september 2016

AnoMom

Anonym skriver:

Hej derude! 

Jeg er blevet gravid og jeg er 10 uger henne. Jeg ved ikke om jeg skal være glad eller hvad jeg skal være. Den mand jeg er blevet gravid med er ikke en jeg skal være kærester med og han har sagt at han ikke vil have noget med barnet at gøre...

Så er der også det at de første fire uger af min graviditet var jeg til fester og i byen, faktisk, stort set hver weekend. Der vidste jeg ikke at jeg var gravid. Kan barnet allerede være alkoholskadet?

Jeg er 24 år og jeg er igang med min uddannelse. Økonomisk kan det godt lade sig gøre, og jeg bor tæt på min familie og venner som ville kunne hjælpe. 

Til sidst vil jeg sige at jeg så udemærket godt ved at det var dumt at have ubeskyttet sex. Så det er ikke noget der behøves at blive nævnt i denne debat

Jeg ville vælge en abort udfra følgende: 1, ville aldrig sætte et barn til verden velvidende om at far Intet ville har med det at gøre. 2. Du er ung endnu og har masser af tid foran dig. 

Alkohol har næppe skadet så tidligt da baby ikk forsynes fra dig endnu. 

Når det er sagt så slå alle vores svar ud af hovedet og følg dit hjerte. Det er dig der skal leve med beslutningen resten af dit liv

ønsker dig alt godt og held og lykke med beslutningen :-)

Anmeld Citér

2. september 2016

Anonym

Ja. Du skal selvfølgelig beholde barnet. 

I har kendt konsekvensen af ubeskyttet sex

Abort er ikke  og skal ikke ses som prævention

Min Holdning!

Anmeld Citér

2. september 2016

Rockertand

Anonym skriver:

Hej derude! 

Du skal selv tage beslutningen, men gør dig selv den tjeneste at læse trådene fra alenemødre, der kæmper med fædrene (mange havde givet samme udmelding, som du har fået) og trådene om barnets savn til den far, der ikke er der, det bør også opvejes i beslutningen, som hurtigt kommer til at handle om hormoner og drømmen om den nemme baby.

Anmeld Citér

2. september 2016

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123

Hvad har du lyst til? Det handler ikke om om du kan klare det økonomisk eller ej men om du har lyst

netværk eller ej er det mega hårdt at være mor og endnu hårdere at være enlig mor. Det er dig der står med søvnløse nætter, sygdom og babygråd. Det er også fantastisk at være mor men det er hårdt  

mærk efter hvad du vil og kontakt evt mødrehjælpen de har abort rådgivning. 

Held og lykke med en meget svær og livsændrende beslutning. Selvom folk siger man ikke fortryder de børn man for tror jeg alligevel godt abort kan være den rigtige beslutning. 

Anmeld Citér

2. september 2016

AnoMom

Mariehøne123 skriver:

Hvad har du lyst til? Det handler ikke om om du kan klare det økonomisk eller ej men om du har lyst

netværk eller ej er det mega hårdt at være mor og endnu hårdere at være enlig mor. Det er dig der står med søvnløse nætter, sygdom og babygråd. Det er også fantastisk at være mor men det er hårdt  

mærk efter hvad du vil og kontakt evt mødrehjælpen de har abort rådgivning. 

Held og lykke med en meget svær og livsændrende beslutning. Selvom folk siger man ikke fortryder de børn man for tror jeg alligevel godt abort kan være den rigtige beslutning. 

Enig! Man fortryder ikke de børn man får. Men man kan nemt fortryde hvem man får børn med og under hvilke forhold 

Anmeld Citér

2. september 2016

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Hej derude! 

Undskyld at det kommer til at lyde ufølsomt - men da jeg læste det, kunne jeg ikke lade være med at tænke, hvorfor vil du dog beholde? 

Manden vil ikke være far, dvs. risiko for at barnet vil vokse op med selvværdsproblemer fordi han er uønsket af far, risiko for dårligt forældresamarbejde som jo går ud over barnet osv. 

Du er ung og under uddannelse - hvorfor ikke vente til du har fundet dig en mand du har lyst til at danne familie med? 

Anmeld Citér

2. september 2016

MissTas

Anonym skriver:

Hej derude! 

Jeg ville personligt ikke sætte et barn til verden når det ingen far kommer til at ha.. Han skal skrives på papirerne uanset hvad og dermed kommer i altid til at skulle være forældre sammen selvom i ikke bor sammen. 

Du er stadig ung, så derfor havde jeg nok valgt at få en abort og vente til du fandt en at slå dig ned med og så var din uddannelse også færdig. 

Dog har jeg aldrig selv stået i lign situation, så kan ikke selv sætte mig ind i hvor svært det er at skal vælge abort, det kan jeg kun tænke mig til. Alt held og lykke 

Anmeld Citér

2. september 2016

Muhmi

Anonym skriver:

Hej derude! 

Du og du alene er den der skal træffe den beslutning nu.. Han har beslutte at han ikke vil være der og du har besluttet at han ikke skal være der, i hvert fald i form af en kæreste.. Barnet kan fejle alting og ingenting, det har ikke så meget at gøre med om du har drukket dig fuld den første måned, det er der rigtig mange der har gjort og der er ganske få af dem hvor der viser sig store uoprettelige skader. Ligemeget hvad, så kan det opdages ved nf-scanning/moderkagebiopsi, hvis det er noget du er super bekymret for.

Jeg vil ikke råde dig, men jeg vil i hvert fald, udfra dit indlæg herinde, gå ud fra at du ikke selv er parat til en abort.. Det kan være jeg tager fejl, men det virker ikke til at det er den vej du har lyst at gå.. Du bekymrer dig om dit barn er kommet til skade, det virker ikke som én der har besluttet sig for en abort

Held og lykke med det! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.