Skifte institution?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. september 2016

migxher

Jeg ville skifte. Min tillid ville være helt væk !

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. september 2016

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Anonym skriver:

Hej

Jeg har en datter på tre år som lige er startet i børnehave for tre uger siden. I dag da jeg kom og hentede hende kl. 14 fik jeg at vide at hun sov. Hun har ikke sovet til middagslur siden hun var to år. En pædagog fortalte mig mig at min datters tå var blevet klemt i elevatordøren. Der var kommet et sår så de puttede et plaster på. De fortalte at hun havde grædt i rigtig lang tid og havde sagt at det gjorde ondt i tåen. Hun endte med at falde i søvn af udmattelse går jeg ud fra da hun havde grædt i over en time. Da jeg gik ind til hende var hun brandvarm og jeg har aldrig set hende have det så skidt.

Da vi kom hjem tog jeg plasteret af og hele tåen var helt blålilla og grå. Og såret var meget dybt. Vi tog til lægen som sendte os ind på hospitalet for at få taget et røntgenbillede af tåen. Den var brækket. Der var gået infektion i såret.

Vi har fået smertestillende og pencilin med hjem og hun har det bedre nu

Nu til mit spørgsmål: Synes I ikke at vi skulle overveje at flytte hende? Ligegyldig hvad har jeg tænkt mig at påtale episoden kraftigt i børnehaven. Jeg synes ikke at det er særlig trygt at sende min datter i en børnehave hvor der kan ske sådan noget. Omvendt ved jeg ikke hvor smart det er at flytte hende til en anden børnehave da hun jo lige er begyndt i denne. 

Hvad ville I gøre? på forhånd tak og god weekend

Sindssygt meget for dårlig, uprofessionel og uempatisk at de ikke har ringet efter dig. Stakkels lille pige, hvordan kunne de dog have hjerte til det. Sådan en ligegyldighed. Meget meget for dårligt!

Anmeld Citér

2. september 2016

Paddehatten

Anonym skriver:

Hej

Jeg har en datter på tre år som lige er startet i børnehave for tre uger siden. I dag da jeg kom og hentede hende kl. 14 fik jeg at vide at hun sov. Hun har ikke sovet til middagslur siden hun var to år. En pædagog fortalte mig mig at min datters tå var blevet klemt i elevatordøren. Der var kommet et sår så de puttede et plaster på. De fortalte at hun havde grædt i rigtig lang tid og havde sagt at det gjorde ondt i tåen. Hun endte med at falde i søvn af udmattelse går jeg ud fra da hun havde grædt i over en time. Da jeg gik ind til hende var hun brandvarm og jeg har aldrig set hende have det så skidt.

Da vi kom hjem tog jeg plasteret af og hele tåen var helt blålilla og grå. Og såret var meget dybt. Vi tog til lægen som sendte os ind på hospitalet for at få taget et røntgenbillede af tåen. Den var brækket. Der var gået infektion i såret.

Vi har fået smertestillende og pencilin med hjem og hun har det bedre nu

Nu til mit spørgsmål: Synes I ikke at vi skulle overveje at flytte hende? Ligegyldig hvad har jeg tænkt mig at påtale episoden kraftigt i børnehaven. Jeg synes ikke at det er særlig trygt at sende min datter i en børnehave hvor der kan ske sådan noget. Omvendt ved jeg ikke hvor smart det er at flytte hende til en anden børnehave da hun jo lige er begyndt i denne. 

Hvad ville I gøre? på forhånd tak og god weekend

Hold da op en grim oplevelse  og sikke en dum start på børnehave-livet. 

Jeg tror ikke der er nogen herinde, der kan tage beslutningen for dig om, hvorvidt hun skal skifte børnehave eller ej. Dér er du simpelthen nødt til at mærke efter i maven. Men jeg tænker du skal overveje, at tale med lederen og den pædagog du talte med da du hentede, inden du beslutter dig. Alt afhængig af, hvordan de tackler jeres samtale og bekymring, kan du jo beslutte, hvorvidt du føler dig tryg ved at hun skal passes dér igen. 

Mht. din datter som skal igennem "skiftet", hvis I vælger at flytte hende, så tror jeg det er langt bedre nu, hvor hun endnu ikke har fået en masse legerelationer end på et senere tidspunkt. Umiddelbart tænker jeg ikke det vil være et problem for hende. 

Vh. 

Anmeld Citér

3. september 2016

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Det undrer nemlig også mig at de ikke ringede til mig..

Nu har hun kun gået der i tre uger så jeg synes det er svært at sige hvor godt stedet er. Hun har ikke nogle faste venner/veninder, hun leger mere i grupper eller alene. 

Min tillid til børnehaven er brudt ret meget efter det her, så jeg er meget i tvivl om hvad vi skal gøre 

mange tak for svar!

Faste venner bliver også skabt over længere tid. 

Men jeg ville tage en snak med dem og ikke tage forhastede beslutninger. spørg dem hvorfor de ikke ringede når nu hun blev ved med at græde, spørg hvorfor de ikke ringede da hun faldt i søvn. Snak med dem og se hvad din mavefornemmelse siger dig efter snakken. 

Anmeld Citér

5. september 2016

Anonym trådstarter

Hej. Mange tak for jeres svar. 

Min datter har det bedre, dog har hun stadig lidt feber og ret ondt i sin finger

Jeg talte tidligere i dag med en lederen fra børnehaven og fortalte hende at jeg synes de tacklede situationen dårligt. Hun sagde at de jo ikke kunne gøre for at min datter slog sin finger. Jeg sagde så at den jo altså er brækket og hun græd i over en time uden de ringede til mig. Der sagde hun bare at de ikke kunne vide at fingeren var brækket og at de ikke ringede fordi de syntes min datter var pylret og overreagerede. 

Så nu har jeg lige meldt min datter ud af den børnehave og er i fuld gang med at lede efter en ny.

Knus

Anmeld Citér

5. september 2016

Anonym

Anonym skriver:

Hej. Mange tak for jeres svar. 

Min datter har det bedre, dog har hun stadig lidt feber og ret ondt i sin finger

Jeg talte tidligere i dag med en lederen fra børnehaven og fortalte hende at jeg synes de tacklede situationen dårligt. Hun sagde at de jo ikke kunne gøre for at min datter slog sin finger. Jeg sagde så at den jo altså er brækket og hun græd i over en time uden de ringede til mig. Der sagde hun bare at de ikke kunne vide at fingeren var brækket og at de ikke ringede fordi de syntes min datter var pylret og overreagerede. 

Så nu har jeg lige meldt min datter ud af den børnehave og er i fuld gang med at lede efter en ny.

Knus

Var det ikke tåen den var gal med?? 

Anmeld Citér

5. september 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Var det ikke tåen den var gal med?? 

Jo det var det nemlig ved ikke lige hvad jeg tænkte på da jeg skrev finger

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.