Ægløsningstest lidt hjælp tak ? :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. september 2016

dd2016

Ras.mussen skriver:

Hmm  har du testet tirsdag og onsdag? Hvis ja, var de utydelige eller tydelig? 

Ja og de var meget utydelige, kunne ikke en gang tag et billede af dem. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. september 2016

Ras.mussen

dd2016 skriver:

Ja og de var meget utydelige, kunne ikke en gang tag et billede af dem. 

Så den tydeligste du har taget var den første test torsdag d. 1/9? 

Jeg tror bestemt ikke du har haft ægløsning endnu, men kan jo ikke love dig noget. Lyder bare mærkelig 

jeg ville blive ved med at teste. Og så huske stadig at sexe med manden

god aften 

Anmeld Citér

2. september 2016

dd2016

Ras.mussen skriver:

Så den tydeligste du har taget var den første test torsdag d. 1/9? 

Jeg tror bestemt ikke du har haft ægløsning endnu, men kan jo ikke love dig noget. Lyder bare mærkelig 

jeg ville blive ved med at teste. Og så huske stadig at sexe med manden

god aften 

Altså jeg har testet meget svag den 29,30 og 31   det var først i går den var så tydelig.

Men ja vi forsætter hyggen  

Og god aften til dig også 

Anmeld Citér

3. september 2016

grinny

Nogen kan kun fange LH stigningen i en meget kort periode, derfor kunne du godt have taget en test 3-4 timer efter den mest tydelig og så ville den være positiv og så teste negativ dagen efter.

Derfor tester mange 2-3 gange om dagen fra cyklus dag 9 og så til ÆL er fanget fordi det kan være så kort er tidsrum at det kan ses på en test 

Anmeld Citér

3. september 2016

Ras.mussen

grinny skriver:

Nogen kan kun fange LH stigningen i en meget kort periode, derfor kunne du godt have taget en test 3-4 timer efter den mest tydelig og så ville den være positiv og så teste negativ dagen efter.

Derfor tester mange 2-3 gange om dagen fra cyklus dag 9 og så til ÆL er fanget fordi det kan være så kort er tidsrum at det kan ses på en test 

Jeg er ikke helt enig 

efter den mest tydeligste (som efter min mening ikke er positiv) har hun taget en ÆL test 3 timer efter, som vi betydlig svagere. 

Fra du får en positiv test, til du ren faktisk har ÆL går der 24-36 timer. 

Men hver sin mening.

Anmeld Citér

3. september 2016

dd2016

Altså sådan som jeg forstår det så stiger LH niveauet 24-36 timer før man får ægløsning. Er det ikke rigtig ? 

Men synes det er underligt at den bliver så tydeligt og så hurtigt bliver svag igen.

Så derfor tænker jeg stadig at hvis jeg måske havde test den 31/8 sent om aftenen så havde jeg måske kunne få en positiv test.

Anmeld Citér

3. september 2016

dd2016

Her er den jeg tog den 30/8 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

3. september 2016

grinny

Ras.mussen skriver:

Jeg er ikke helt enig 

efter den mest tydeligste (som efter min mening ikke er positiv) har hun taget en ÆL test 3 timer efter, som vi betydlig svagere. 

Fra du får en positiv test, til du ren faktisk har ÆL går der 24-36 timer. 

Men hver sin mening.

Hun har taget en tydelig test (ikke positiv) og vil teste dagen efter og den er mindre tydelig. Derfor kan hun faktisk godt fange en stigning efter den mest tydelig hvis hun havde taget den nogle timer efter. 

Det er rigtigt at der går 24-36 timer, men selve målingen af LH stigningen kan for nogen (måske) kun måles inden for en time, hvor andre kan måle den i et helt døgn.

Taget fra apoteket.dk

"24-36 timer inden ægløsningen, stiger koncentrationen af LH for en kort periode."

Anmeld Citér

3. september 2016

grinny

dd2016 skriver:

Altså sådan som jeg forstår det så stiger LH niveauet 24-36 timer før man får ægløsning. Er det ikke rigtig ? 

Men synes det er underligt at den bliver så tydeligt og så hurtigt bliver svag igen.

Så derfor tænker jeg stadig at hvis jeg måske havde test den 31/8 sent om aftenen så havde jeg måske kunne få en positiv test.

Ja f.eks.

Det kan også være den ikke har været der endnu, men det kan også være fordi du ikke har testet på det tidspunkt hvor du har kunne fange stigningen 

Men er man dækket ind på sex kan det jo sådan set også være ligemeget 

Anmeld Citér

3. september 2016

Ras.mussen

grinny skriver:

Hun har taget en tydelig test (ikke positiv) og vil teste dagen efter og den er mindre tydelig. Derfor kan hun faktisk godt fange en stigning efter den mest tydelig hvis hun havde taget den nogle timer efter. 

Det er rigtigt at der går 24-36 timer, men selve målingen af LH stigningen kan for nogen (måske) kun måles inden for en time, hvor andre kan måle den i et helt døgn.

Taget fra apoteket.dk

"24-36 timer inden ægløsningen, stiger koncentrationen af LH for en kort periode."

Hun tog en test 3 timer efter, som var betydlig svagere. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.