Bevægelse i maven

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.192 visninger
19 svar
0 synes godt om
1. september 2016

Mo9ca

Til jer der har mere end et barn. Kunne I mærke forskel på måden jeres babyer bevægede sig i maven? 

Jeg venter selv nr. 3 og har i forvejen to drenge. Denne gang bevæger dette barn sig meget anderledes end de to andre. Det er ikke særlig meget jeg mærker hende og når jeg gør er det meget blidt. Med de to storebrødre var de meget mere aktive og intervallerne hvor de bevægede sig, var noget længere end denne lille pige. Kunne det have noget at gøre med hvor langt jeg er henne i forhold til de to andre? Jeg er 21+4 henne og med de to andre mærkede jeg liv omkring uge 23. 

Mvh. M

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2016

Rockertand

Mo9ca skriver:

Til jer der har mere end et barn. Kunne I mærke forskel på måden jeres babyer bevægede sig i maven? 

Jeg venter selv nr. 3 og har i forvejen to drenge. Denne gang bevæger dette barn sig meget anderledes end de to andre. Det er ikke særlig meget jeg mærker hende og når jeg gør er det meget blidt. Med de to storebrødre var de meget mere aktive og intervallerne hvor de bevægede sig, var noget længere end denne lille pige. Kunne det have noget at gøre med hvor langt jeg er henne i forhold til de to andre? Jeg er 21+4 henne og med de to andre mærkede jeg liv omkring uge 23. 

Mvh. M

Det har ikke noget med kønnet at gøre, 2 var nogle hårde moslerøve, 1 var blide, rolige bevægelser, 1 var en mellemting/sammenblanding, til gengæld ( nok også tilfældigt) passer det til deres personligheder i dag.

Anmeld Citér

1. september 2016

FrkLarsen

Mo9ca skriver:

Mvh. M

Denne gang er det mere voldsomme spark der kommer end første graviditet (2010) 

Jeg fik en pige i august 2010 og denne gang venter vi en dreng 

Anmeld Citér

1. september 2016

Mo9ca

FrkLarsen skriver:

Denne gang er det mere voldsomme spark der kommer end første graviditet (2010) 

Jeg fik en pige i august 2010 og denne gang venter vi en dreng 

Det er det samme her. Jeg har to drenge i forvejen og venter en pige nu. Hun har et helt andet gemyt end hendes storebrødre virker det til. 

Anmeld Citér

1. september 2016

Mo9ca

Rockertand skriver:

Det har ikke noget med kønnet at gøre, 2 var nogle hårde moslerøve, 1 var blide, rolige bevægelser, 1 var en mellemting/sammenblanding, til gengæld ( nok også tilfældigt) passer det til deres personligheder i dag.

Men hvornår har du mærket liv i dine 3 graviditeter? Jeg mærkede det tidligt denne gang, men til gengæld har det været meget uregelmæssigt indtil videre. Med de to andre har jeg mærket dem i uge 23 med den første og i uge 19-20 stykker med den anden. 

Anmeld Citér

1. september 2016

Rockertand

Mo9ca skriver:

Men hvornår har du mærket liv i dine 3 graviditeter? Jeg mærkede det tidligt denne gang, men til gengæld har det været meget uregelmæssigt indtil videre. Med de to andre har jeg mærket dem i uge 23 med den første og i uge 19-20 stykker med den anden. 

Den første var omkring 17-18, de 2 næste var lige efter nakkefold, den sidste var efter uge 20. Det var kun den sidste graviditet, hvor moderkagen var foranliggende, de 3 første lå den højt på bagvæggen (optimalt for at mærke tidligt liv).

Anmeld Citér

1. september 2016

Mo9ca

Rockertand skriver:

Den første var omkring 17-18, de 2 næste var lige efter nakkefold, den sidste var efter uge 20. Det var kun den sidste graviditet, hvor moderkagen var foranliggende, de 3 første lå den højt på bagvæggen (optimalt for at mærke tidligt liv).

Jeg havde foranliggende med den første og oppe i toppen med den næste. Med denne her ligger den lidt mod maveskindet og lidt oppe toppen.

Jeg kan bare ikke lade være med at tænke på hvorfor dennes bevægelser er så atypiske i forhold til de to andre.

Anmeld Citér

1. september 2016

Rockertand

Mo9ca skriver:

Jeg havde foranliggende med den første og oppe i toppen med den næste. Med denne her ligger den lidt mod maveskindet og lidt oppe toppen.

Jeg kan bare ikke lade være med at tænke på hvorfor dennes bevægelser er så atypiske i forhold til de to andre.

Man skal nok ikke spekulere for meget i det (selvom jeg selv har gjort det). Den blide viste sig at have hypermobilitet, men ved ikke, om det havde nogen betydning under graviditeten.

Anmeld Citér

1. september 2016

Miti's mama

Jeg har kunnet mærke liv begge gange ved ca 15 uger. Men de lå også begge helt ud til maveskindet. Der er mere gang i denne gang end sidste, men mest når storesøster snakker løs  

Tror det kommer meget an på hvor barnet ligger henne, at det mærkes hurtigere/tydligere anden gang og barnets gemyt.

Jeg nåede at få et blåt ribben sidste gang, så er spændt på om ham/hende her fortsætter sparkeriet ved samme tempo 

Anmeld Citér

1. september 2016

grinny

Der er meget forskel på jeg ventede min dreng og så til nu hvor jeg venter min pige

Min pige er meget mere livlig, hun sparker hårdere og så mærker jeg hende stort set hele dagen 

Min dreng var meget mere blid i sparkene og det var mest om aftenen/natten 

Om det så er fordi jeg vejer 30 kg mindre nu end første gang skal jeg ikke kunne sige, men det kunne godt tænkes 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.