Vi skal have en snak

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. september 2016

GrønStjerne

Som "erduherikkesnart" skriver så synes jeg det er tid til at blive vred.

Jeg synes han opfører sig lidt forkælet nu (og det er diplomatisk udtrykt, for jeg har lyst til at sige noget grimt).

Det er jeres fælles barn, og du giver det omsorg. Du har ikke fri, du har ikke ferie, du passer jeres barn i løbet af dagen!

Det haster vist med at få ham til at prøve at passe en hel dag (mindst) og se hvor meget tid og overskud han har efter det..

Jeg kan godt forstå du er ked af det, for hvor er støtten henne. Ej, han må tage sig sammen altså!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2016

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Mo9ca skriver:

Tænker lige en masse grimme ord om din mand lige nu

Sådan en mand havde jeg også. Det er den samme mand jeg har endnu, bare en ændret person. Jeg gjorde det, at jeg malkede ud af mine bryster løbende over en tid, og så fik min mand vores barn en hel weekend (dvs. fra fredag til søndag) hvor han "overtog" den hverdag jeg havde med sønnike, og så skulle jeg gøre de ting udenfor hjemmet som jeg ikke havde nået i de måneder hvor jeg havde været nybagt mor, og så skulle jeg frem for alt have mine 8 timers søvn. 

Efter den weekend holdt han op med at være den mand du beskriver.

Måske skulle I prøve det?

Mvh. M

Det lyder som en rigtig god ide og dejligt, at det åbnede din mands øjne! Det skulle TS helt sikkert prøve.

Jeg vil samtidig sige, at jeg virkelig synes, st det er "skræmmende" at det er nødvendigt - en kærlig, moden mand og far bør da ønske det bedste for sin elskede og sit lille barn og det betyder, at man er kærlig, forstående, har respekt for det hårde "arbejde" det er at passe på et lille barn  OG at man får fingeren ud og hjælper til PÅ EGET INITIATIV fordi sådan er det st være en familie!!!! 

Anmeld Citér

1. september 2016

Mo9ca

SØS skriver:

Det lyder som en rigtig god ide og dejligt, at det åbnede din mands øjne! Det skulle TS helt sikkert prøve.

Jeg vil samtidig sige, at jeg virkelig synes, st det er "skræmmende" at det er nødvendigt - en kærlig, moden mand og far bør da ønske det bedste for sin elskede og sit lille barn og det betyder, at man er kærlig, forstående, har respekt for det hårde "arbejde" det er at passe på et lille barn  OG at man får fingeren ud og hjælper til PÅ EGET INITIATIV fordi sådan er det st være en familie!!!! 

Ja, man kan synes det er skræmmende at en tilsyneladende normalt fungerende mand kan opføre sig sådan, men det er desværre sådan en del mænd er.

Nogle stykker skal prøve det på egen krop med alt hvad det indebærer før de forstår det. 

Det virkede heldigvis for min mand. Efter det tog han gladeligt støvsugeren eller lavede aftensmaden uden indvendinger.

Mvh. M

Anmeld Citér

2. september 2016

GrønStjerne

Ja det er lidt skræmmende at en del mænd er lidt sløve i opfattelsen lige på det punkt, men udefra er det bare svært at sætte sig ind i hvor meget tid der bare går med at passe baby. 

Det virker for en del at prøve det på egen krop, så kan kun opfordre til at manden får babytjansen en dags tid eller to, så er den nok klaret

Anmeld Citér

6. november 2017

Anonym trådstarter

Over et år er nu gået, og ingen ændring i hans 'adfærd'. Jeg kan vitterligt snart ikke mere. 

Han virker så uendelig ligeglad, og glemmer mig og vores søn når han er ude, så han kommer sent hjem flere gange om ugen.. Jeg kan stå med aftensmad og vente på ham men ingen kommer. Eller så skriver han '' køre om lidt'' men han kommer stadig ikke før flere timer senere. Jeg føler jeg har prøvet alt.. 

Anmeld Citér

6. november 2017

Anonym

Hvis ingenting har ændret sig synes jeg godt nok du har været MEGET tålmodig �� Ja man skal sluge lidt flere kameler når man har børn sammen, og familielivet kræver nogle kompromisser men man skal sku heller ikke finde sig i alt. Jeg synes du skal forlange drastiske ændringer med det samme, vis evt at du mener det ved at tage ud til noget familie med barnet et par dage eller 3. Og så må du se hvordan han reagerer. Det er svært at fikse et forhold hvis den ene part er ligeglad ��

Anmeld Citér

6. november 2017

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Prøvede men han blev bare sur og mener ikke det for meget forlangt at jeg gør rent osv nu hvor han arbejder. Er om muligt mere ked af det nu.. 

Har du prøvet at bede ham om at tagevet par fridage hvor du ikke er hjemme fra 8-16 og så se hvordan han synes det er at være på barsel. 

Hvor er det ærgeligt at han ikke vil lytte. Jeg fik en fornemmelse af ensomhed da jeg læste brevet. Det er så vigtigt at din kæreste forstår for barsel kan være hårdt og ensomt. 

Anmeld Citér

6. november 2017

Vivienne

Kære ts, 

Jeg ved udmærket godt hvordan du har det. Jeg er ved nr. 2 søn, som er ligesom din. Hænger konstant på mig og vil kun sove når han ligger tæt op ad mig. Heldigvis har jeg en forstående mand. 

Men det jeg ville sige til dig er, at jeg synes at du skal pakke din søns og dine ting og så flytte hjem til dine forældre i noget tid. Bare for at få lidt afstand til det hele + at han får lov til at spekulere og måske komme på den gode ide om at han skal tage sig sammen ! 

Sikke et røvhul (pardon my french)! 

Han ændrer sig aldrig før der sker noget drastisk. Og måske ændrer han sig heller ikke der, men så ved du i det mindste hvor du har ham. 

Jeg ønsker dig det bedste. Du fortjener en mand som sætter pris på dig 

Anmeld Citér

7. november 2017

Mor-til-Alfred

Profilbillede for Mor-til-Alfred
Gravid

Sådan var min mand også. Det er fordi de ikke fatter hvor hårdt det egentlig er at gå hjemme på barsel!!!! Det var nogen dage en præstation hvis jeg kom i bad!! Haha. Og nogle dage stod valget mellem at tømme opvaskeren eller gå i bad. Når baby endelig sov, valgte jeg tit at sove med ham istedet for at rydde op. Jeg havde også alle nætter, og jeg var helt død. 

Mænd! 

Anmeld Citér

7. november 2017

Camellia

Kære trådstarter. 

Det er en urimelig situation, og hvad er han dog for en mand? Jeg synes du skal overveje hvorfor du er sammen med ham? Er det tanken om at være alenemor det skræmmer? 

Jeg synes at du bør overveje hvilken fremtid du ønsker for dig og din søn :-) Har du familie i nærheden?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.