Anonym skriver:
Jeg savner dig.
Dette var ikke hvad jeg drømte om ved at få et barn.
Jeg føler du hellere vil være i værkstedet end at være hjemme ved os.
Jeg føler du ikke synes jeg gør det godt nok. At jeg ikke er god nok til at holde huset, og give dig det du vil have.
Du giver mig dårlig samvittighed når jeg leger med vores søn, eller når han sover på mig. Når jeg endelig besøger nogen
får jeg igen dårlig samvittighed fordi jeg burde være hjemme og prøve at gøre rent og gør det pænt til du kommer hjem.
Jeg er misundelig over at du kan køre ud og hygge dig mens jeg skal være hjemme ved vores søn.
Jeg ville helst hvis vi kunne lave noget alle tre. Køre en tur, gå en tur eller bare spille et spil og være sammen.
Mit overskud bliver mindre og mindre. Jeg har mange ting jeg gerne ville nå. Male havemøblerne, ordne hans værelse men ikke
engang det kan jeg nå på en dag. Derfor gør det mig ked af det når du tror jeg sidder med ham for at undgå at lave husarbejde?
Hvis jeg havde tid til noget så havde jeg jo lavet noget af det jeg gerne vil og ikke bare siddet med ham hele dagen.
Ville du synes det var sjovt at være ''tvunget'' til at underholde ham hele dagen og når han endelig sover kan du ikke
flytte dig en milimeter fordi så vågner han? Hvis han bliver lagt alene sover han 10 min og vågner skrigende og er
endnu svære at få til at sove? Det er som om du ikke tror på mig når jeg prøver at fortælle om det. De dage jeg endelig får tid
til noget så har jeg også tømt opvaskemaskinen eller støvsuget. Men det opdager du ikke. Du ser det kun når jeg ikke har
nået det.
Dette er noget jeg har skrevet ned som jeg vil læse for min mand når han kommer hjem. Har prøvet at holde det sådan at jeg forklare hvordan jeg har det. Men synes det er svært...
Hvordan ville i opfatte det?
Jeg synes det er rigtigt flot skrevet, du bebrejder og angriber ham ikke, men fortæller hvordan du føler det, jeg ville ikke selv kunne have forklaret det så flot.
Da jeg var på barsel med den mindste, følte jeg også altid at han skulle påpege alle de ting jeg ikke havde nået, men at han aldrig lagde mærke til hvad jeg rent faktisk havde lavet. Så jeg begyndte simpelthen at føre dagbog, jeg skrev alt hvad jeg lavede i løbet af dagen med præcise klokkeslæt, det fik ham til at se hvor meget jeg rent faktisk lavede, selvom det ikke så sådan ud.
Han kunne godt føle jeg ikke havde vasket tøj en hel dag, til trods for jeg faktisk havde, vores datter havde bare snavset så meget til at der var ligeså meget da han kom hjem igen.
Jeg håber det virker at læse brevet for ham, ellers kan du jo evt prøve at føre dagbog over det du laver også selvom det måske er små ting.
Anmeld
Citér