Tyndfed

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. august 2016

RGN

Profilbillede for RGN
Anonym skriver:

Hør her de damer.. Jeg ved udemærket godt hvor farligt og hvor pisse ulovligt det er, men prøv selv at sætte jer i den situation jeg står i... Jeg vil ikke miste ham der giver mit liv mening, ville i det? Jeg gør alt for at fraråde og komme med ulemper ved det, men han lytter ikke til hvad jeg siger.. 

Jeg spurgte egentlig bare, hvordan lægerne tester om man er tyndfed og hvor længe der går med svar på evt blodprøver.. Sikken meget hjælp i er til... 

Jeg kan godt forstå, at du ikke vil miste ham du elsker, men hvis han vælger ulovlige medikamenter over dig, er du vist bedre tjent uden.

Hvis jeg var dig ville jeg støtte ham i kampen. Med diætist og træning.

Min mand var i sine unge dage også en tyng splejs indtil han begyndte at træne en del. Han tog 30 kg på alene ved træning. Og så blev han normalvægtig.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. august 2016

Guldlok88

Nu kan der være mange grunde til at man tager ikk tager.. Jeg har selv en mor der kæmper.. Pt er hun på 48 kg.. Men han får raget blodprøve, diætist, proteindrikke.. 

Anmeld Citér

31. august 2016

MediaAnarchy

Jeg har aldrig hørt begrebet tyndfed brugt som en diagnose, men kun som et "almindeligt begreb", så der kan jeg ikke hjælpe dig.

Jeg ved godt, at du ikke har lyst til at høre på et hylekor af kvinder, der fraråder dig/jer overhovedet at købe 200 piller, men det er desværre en del af at starte en debat.

Nogle gange kan det være godt at have en håndfuld argumenter i baghånden, når der konstruktivt skal tales om, hvorfor han IKKE skal på steroider.

Det kunne være:

- Hvorfor betyder det noget for ham, at blive større? Hvis han bare vil være sund, er den sunde vej ikke at tage steroider, men kost og træning.

- Der er en klar sammenhæng mellem steroider og vold, det viser flere studier. Er det noget, du/I har lyst til at udsætte jeres lille familie for? Det nytter ikke at argumentere med "det er jo kun 200" eller "jeg reagere ikke osm de andre". Det er allerede en afhængigs måde at diskutere på.

- Det er påvist at steroider, selv i små mængder, kan have indflydelse på indlæring og hukommelse - faktisk ved over 30% af brugerne.

- Fysiske skader indebærer: nyre og lever skader, hjerteproblemer, højt blodtryk og hjerte-karsygdomme.

- Depression hænger også tæt sammen med brugen af sterioder.

- Denne artikel fortæller også lidt om mange af de mennesker, der vælger steroider "spm en hurtig løsning" på et meget større problem: http://politiken.dk/indland/ECE598822/steroider-noerdens-genvej-til-succes/ - steroider er nørdernes genvej - og genveje holder sjældent i længden.

- Det er bevist at det giver dårligt sæd og problemer med potensen.

Og jeg kunne blive ved. Det er muligt at få det lægeordineret (meget mindre doser end dem I kan købe selv), hvis man har alvorlige vækstproblemer. Så det kan lægen være behjælpelig med, hvis han rent faktisk har brug for steroider. Ellers er det bare en rigtig dårlig smutvej, der giver alt for mange negative følger.

Anmeld Citér

31. august 2016

Anonym

Anonym skriver:

Hør her de damer.. Jeg ved udemærket godt hvor farligt og hvor pisse ulovligt det er, men prøv selv at sætte jer i den situation jeg står i... Jeg vil ikke miste ham der giver mit liv mening, ville i det? Jeg gør alt for at fraråde og komme med ulemper ved det, men han lytter ikke til hvad jeg siger.. 

Jeg spurgte egentlig bare, hvordan lægerne tester om man er tyndfed og hvor længe der går med svar på evt blodprøver.. Sikken meget hjælp i er til... 

Ja jeg ville miste ham hvis han tog sådan noget. Jeg skred fra min eks fordi han valgte kokain frem for mig. En mand jeg troede jeg skulle dele resten af mit liv med. 

Der er aldrig nogen valid grund til stoffer i min verden

Anmeld Citér

31. august 2016

modesty

Anonym skriver:

Denne tråd handler udelukkende om min kæreste på 22 år, han vejer 56 kg og har gjort det i alt den tid vi har været sammen (3,5) og også før det. Han har for nyligt besluttet sig til, at han vil begynde at tage pillerne anavar (STEOIDER) sammen med sin bror, som har fået ham ud i den tankegang. Han har ikke selv fortalt mig noget om det, men derimod skulle jeg selv finde ud af det, virkelig trist..  

Jeg bad ham pakke sine ting, fordi han valgte det lort frem for mig.. Han ville ikke pakke sine ting, fordi han elsker mig og bare har brug for min støtte omkring hans valg, men det er enkelt og jeg vil ikke være en del af det han har gang i. Han vil bare gerne have der sker noget nu, fordi han ikke kan lide sig selv som han er, siger han samt han har en BMI på 17,3. Fair nok, men jeg syntes det er tåbeligt og man skal stå ved det man er og ikke udligne andre.. Dette er blot min mening. 

Men vi besluttede os derfor at indgå en aftale om, at han opsøger læge og får konstateret om han er tyndfed eller ej. Hvis han er, har han lovet mig at holde sig fra det og hvis han ikke er tyndfed, får han lov til at tage 1 kur på 200 piller.. Sker det igen, ved han vores forhold er slut for altid. 

Vi skal derfor sammen til hans læge d. 9/9 og have taget blodprøver, for at se hvad de siger. 

Mit spørgsmål er, om der er nogle herinde der ved hvad læger akkurat undersøger for at finde ud af, om han er Tyndfed? Kan man evt forlange en scanning så man kan se hans organer? 

Hvor lang tid går der før man får svar på blodprøverne og hvad tester de for? Altså, sukkertal eller hvad mm? 

Håber på svar ���� mange tak. 

Jeg forstår overhovedet ikke den fokus på om han er tyndfed eller ej ift. om han må tage piller eller ej. 

Hvorfor omlægger han ikke sin kost og begynder at træne? Der er da masser af ting han kan gøre selv udover at tage steroider - hvis han ellers gider gøre en indsats.

Anmeld Citér

31. august 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg forstår det heller ikke..?

Hvorfor ikke bare træne og lave kosten om?

Min bror var også en "bette" en....

Men han valgte at træne og tænke på sin kost, og så blev han mere normalvægtig... Kan ikke se, hvorfor man vælger sådan nogle metoder....

Anmeld Citér

31. august 2016

Abracadabra

'Tyndfed' er et altfordamerne-begreb. Du må nok være mere specifik, i forhold til din bekymring. 

Egen læge kan måle blodtryk, tage blodprøver for diabetes og kolesteroltal - men ikke scanne mm. Dét skal mine skattekroner i øvrigt heller ikke bruges på!

Hvis du er bange for, at din kæreste er usund, så tag ham til diætist og til en træner. 

Og brug sikker prævention, for børn er I vist ikke klar til.

Anmeld Citér

31. august 2016

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Denne tråd handler udelukkende om min kæreste på 22 år, han vejer 56 kg og har gjort det i alt den tid vi har været sammen (3,5) og også før det. Han har for nyligt besluttet sig til, at han vil begynde at tage pillerne anavar (STEOIDER) sammen med sin bror, som har fået ham ud i den tankegang. Han har ikke selv fortalt mig noget om det, men derimod skulle jeg selv finde ud af det, virkelig trist..  

Jeg bad ham pakke sine ting, fordi han valgte det lort frem for mig.. Han ville ikke pakke sine ting, fordi han elsker mig og bare har brug for min støtte omkring hans valg, men det er enkelt og jeg vil ikke være en del af det han har gang i. Han vil bare gerne have der sker noget nu, fordi han ikke kan lide sig selv som han er, siger han samt han har en BMI på 17,3. Fair nok, men jeg syntes det er tåbeligt og man skal stå ved det man er og ikke udligne andre.. Dette er blot min mening. 

Men vi besluttede os derfor at indgå en aftale om, at han opsøger læge og får konstateret om han er tyndfed eller ej. Hvis han er, har han lovet mig at holde sig fra det og hvis han ikke er tyndfed, får han lov til at tage 1 kur på 200 piller.. Sker det igen, ved han vores forhold er slut for altid. 

Vi skal derfor sammen til hans læge d. 9/9 og have taget blodprøver, for at se hvad de siger. 

Mit spørgsmål er, om der er nogle herinde der ved hvad læger akkurat undersøger for at finde ud af, om han er Tyndfed? Kan man evt forlange en scanning så man kan se hans organer? 

Hvor lang tid går der før man får svar på blodprøverne og hvad tester de for? Altså, sukkertal eller hvad mm? 

Håber på svar ���� mange tak. 

På hvad grundlag ville du/I kræve en scanning ?. Selvfølgelig skal han ikke ( hvis han ellers er sund og rask), ha en gennem scanning , for at du kan vurdere om det er okay at han spiser 200 piller. i selvfølgelig kontakte et privat hospital og smide det antal 1000 kr, det nu koster 

Anmeld Citér

31. august 2016

Anonym

Jeg har stået i PRÆCIS din situation. 

Min kæreste var 180 høj og vejede 67 kilo. Han var meget tynd og hadede sig selv. Han var helt ude i selvmords tanker. 

En dag fortæller han mig, at han vil begynde på steroider. Jeg er 17, han er 19. Jeg elsker ham over alt på jorden, og fortæller ham ligesom dig, at det vil jeg ikke være med til!!  Han siger at der ikke er noget valg, og at han virkelig har brug for at jeg støtter ham "du er det eneste jeg har" fortæller han. 

(han har haft en rigtig skidt barndom og ungdom, og jeg har haft det lige modsatte.) 

Han får fat i pillerne,  og jeg stor tuder på dagligt basis. Jeg læser om alle bivirkninger. Den der falder mig i øje er, at han kan miste evnen til at få børn, hvilket var min største drøm at få.

Jeg fortæller ham bivirkningerne, men han er fast besluttet på, at der skal ske noget med hans krop NU. 

I dag er vi 23 og 25. Kuren han tog gjorde intet overhovedet på det ydre af hans krop. For uden dem rette træning og kost, kan man alligevel skylle steroider lige ud i toilettet. 

Men min frygt blev bekræftet. Efter 2 1/2 år og endnu ingen graviditet på trods af at vi virkelig har kæmpet, så ved man godt selv, hvad klokken er slået. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.