Tyndfed

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.087 visninger
18 svar
60 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
30. august 2016

Anonym trådstarter

Denne tråd handler udelukkende om min kæreste på 22 år, han vejer 56 kg og har gjort det i alt den tid vi har været sammen (3,5) og også før det. Han har for nyligt besluttet sig til, at han vil begynde at tage pillerne anavar (STEOIDER) sammen med sin bror, som har fået ham ud i den tankegang. Han har ikke selv fortalt mig noget om det, men derimod skulle jeg selv finde ud af det, virkelig trist..  

Jeg bad ham pakke sine ting, fordi han valgte det lort frem for mig.. Han ville ikke pakke sine ting, fordi han elsker mig og bare har brug for min støtte omkring hans valg, men det er enkelt og jeg vil ikke være en del af det han har gang i. Han vil bare gerne have der sker noget nu, fordi han ikke kan lide sig selv som han er, siger han samt han har en BMI på 17,3. Fair nok, men jeg syntes det er tåbeligt og man skal stå ved det man er og ikke udligne andre.. Dette er blot min mening. 

Men vi besluttede os derfor at indgå en aftale om, at han opsøger læge og får konstateret om han er tyndfed eller ej. Hvis han er, har han lovet mig at holde sig fra det og hvis han ikke er tyndfed, får han lov til at tage 1 kur på 200 piller.. Sker det igen, ved han vores forhold er slut for altid. 

Vi skal derfor sammen til hans læge d. 9/9 og have taget blodprøver, for at se hvad de siger. 

Mit spørgsmål er, om der er nogle herinde der ved hvad læger akkurat undersøger for at finde ud af, om han er Tyndfed? Kan man evt forlange en scanning så man kan se hans organer? 

Hvor lang tid går der før man får svar på blodprøverne og hvad tester de for? Altså, sukkertal eller hvad mm? 

Håber på svar ���� mange tak. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. august 2016

Liv_86

Nu er ansvar jo noget man tager for at opbygge muskelmasse og derfor er det nødvendigt samtidig at have rigtig meget styr på træning og kost. 

Så hvis han ikke har det er det i princippet som at pisse sig selv i bukserne. 

Måske han/I skulle overveje om der er noget i kosten der gør at ham ikke taget på. Hvis man udelukkende lever af junk så kan man godt være tynd og ikke tage på. 

Prøv at få han til at spise sundt fedt, nødder, avocado, laks mm hvis han ikke gør det. Og så har han nok brug for protein og en del kulhydrat. 

Personligt ville jeg nok smide nogle penge efter en der kan lave en ordentlig kostplan til ham, hvis det også er fordi han gerne vil tage på i form af muskelmasse. 

Anmeld Citér

30. august 2016

Anonym trådstarter

Liv_86 skriver:

Nu er ansvar jo noget man tager for at opbygge muskelmasse og derfor er det nødvendigt samtidig at have rigtig meget styr på træning og kost. 

Så hvis han ikke har det er det i princippet som at pisse sig selv i bukserne. 

Måske han/I skulle overveje om der er noget i kosten der gør at ham ikke taget på. Hvis man udelukkende lever af junk så kan man godt være tynd og ikke tage på. 

Prøv at få han til at spise sundt fedt, nødder, avocado, laks mm hvis han ikke gør det. Og så har han nok brug for protein og en del kulhydrat. 

Personligt ville jeg nok smide nogle penge efter en der kan lave en ordentlig kostplan til ham, hvis det også er fordi han gerne vil tage på i form af muskelmasse. 

Tak for dine råd. Hvordan får jeg fat i en der kan lave ham en kostplan? Hvad hedder sådan en? 

Anmeld Citér

30. august 2016

Abracadabra

Hvad med at opsøge en diætist? Og begynde at træne? 

Man kan selvfølgelig få taget blodprøver for diabetes, hvis man har symptomer, men faktisk lyder det som en underlig idé at skulle tjekkes i offentligt regi, inden man begynder at tage ulovlige steroider. Er det virkelig dét, vores skattekroner skal gå til? 

I skal ikke have børn, vel? For steroider kan smadre sædproduktionen fuldstændig. Plus at man måske ikke er specielt moden, hvis man overvejer steroider...

Anmeld Citér

30. august 2016

Sprit25

Også skal vi betale behandlingen. 

Anmeld Citér

30. august 2016

Anonym

Hvorfor synes du 200 piller er ok? 

Og hvorfor kun hvis han ikke er tyndfed?

Jeg har svært ved at forstå hvorfor han ikke bare gør som normale mennesker og træner og spiser proteiner. Det virker for mig som en mærkelig ting!

Anmeld Citér

30. august 2016

Liv_86

Anonym skriver:

Tak for dine råd. Hvordan får jeg fat i en der kan lave ham en kostplan? Hvad hedder sådan en? 

Personlig træner, der laver de fleste også kostplan. 

Hvor bor I henne af i landet. 

Anmeld Citér

30. august 2016

Anonym

Rygning kan også spille en rolle. At det spiller kroppen et pus. 

Anmeld Citér

30. august 2016

Anonym trådstarter

Hør her de damer.. Jeg ved udemærket godt hvor farligt og hvor pisse ulovligt det er, men prøv selv at sætte jer i den situation jeg står i... Jeg vil ikke miste ham der giver mit liv mening, ville i det? Jeg gør alt for at fraråde og komme med ulemper ved det, men han lytter ikke til hvad jeg siger.. 

Jeg spurgte egentlig bare, hvordan lægerne tester om man er tyndfed og hvor længe der går med svar på evt blodprøver.. Sikken meget hjælp i er til... 

Anmeld Citér

30. august 2016

Anonym

Anonym skriver:

Hør her de damer.. Jeg ved udemærket godt hvor farligt og hvor pisse ulovligt det er, men prøv selv at sætte jer i den situation jeg står i... Jeg vil ikke miste ham der giver mit liv mening, ville i det? Jeg gør alt for at fraråde og komme med ulemper ved det, men han lytter ikke til hvad jeg siger.. 

Jeg spurgte egentlig bare, hvordan lægerne tester om man er tyndfed og hvor længe der går med svar på evt blodprøver.. Sikken meget hjælp i er til... 

Det er et debatforum, så det er forventeligt at der kommer kommentarer som rækker udover det adspurgte. Hvis du vil undgå det, så kan du få en del information ved at google det  Jeg må indrømme jeg dog ikke forstår hvorfor han ikke vil tage steroider hvis han er tyndfed? Hvad ændrer det? Uanset hvad så skal han da i gang med træningen.

Jeg tvivler på lægen vil foretage en skanning, men i kan selv prøve de forskellige målemetoder. Hvis i er nervøse for eventuelle bivirkninger ved tyndfedme, såsom forhøjet blodtryk, kan i kontakte lægen med jeres bekymring. 

Jeg håber I finder en løsning!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.