Kolik & zoneterapi

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.660 visninger
29 svar
0 synes godt om
30. september 2009

DortheSimonsen

Hej, alle sammen.

Nu har jeg en dreng på 7 uger, med kolik.
- Er der nogle der har gode råd, til hvordan man kan afhjælpe ham?
- Nogle gode metoder til at berolige ham?
- Nogen der har prøvet zoneterapi til kolikbarn?

Jeg er begyndt til zoneterapi med ham, han har fået en behandling og skal afsted igen i næste uge. Men efter den første behandling, synes jeg faktisk det er blevet værre. Men ved ikke, om det er det, der kunne gøre det!

Håber inderligt på gode råd og svar.

Kh. Dorthe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2009

Stumpen

Min søsters datter var et kolikbarn og efter 3 gange hos zoneterapeut var det væk.. Og de mærkede en forskel allerede efter første gang.. Min søster fik nogle øvelser med hjem så hun kunne hjælpe Pernille... Jeg ville helt klart give det en chance mere... Har hørt flere historier om at det har hjulpet..

Anmeld

30. september 2009

DortheSimonsen

Stumpen skriver:

Min søsters datter var et kolikbarn og efter 3 gange hos zoneterapeut var det væk.. Og de mærkede en forskel allerede efter første gang.. Min søster fik nogle øvelser med hjem så hun kunne hjælpe Pernille... Jeg ville helt klart give det en chance mere... Har hørt flere historier om at det har hjulpet..

Tak for svar

Jeg giver det helt sikkert også flere chancer.
Ville bare høre om der var andre der havde oplevet, eller kendte nogen det havde hjulpet på.
Han skal til behandling igen d. 5.
Krydser sådan fingre, da det kan være ret så hårdt at være alene med ham!

Anmeld

30. september 2009

Mullemus86

Pyha, først et til dig.. Har ingen erfaring med zoneterapi, men..
Kender et par, hvis lille dreng led af kolik.. De tog til kraniosakral-terapi med ham.. Fik en betydelig bedring efter første behandling.. Mener kun de var der to eller tre gange i alt..
Held og lykke, og god bedring til din søn..

Anmeld

30. september 2009

TbCp

Hej, alle sammen.

Nu har jeg en dreng på 7 uger, med kolik.
- Er der nogle der har gode råd, til hvordan man kan afhjælpe ham?
- Nogle gode metoder til at berolige ham?
- Nogen der har prøvet zoneterapi til kolikbarn?

Jeg er begyndt til zoneterapi med ham, han har fået en behandling og skal afsted igen i næste uge. Men efter den første behandling, synes jeg faktisk det er blevet værre. Men ved ikke, om det er det, der kunne gøre det!

Håber inderligt på gode råd og svar.

Kh. Dorthe

Vi var afsted til zoneterapi 3 gange med Liva da hun havde kolik.
Vores zoneterapeut... som er den førende indenfor spædbørn i danmark... sagde at vi første en uges tid efter sidste omgang ville kunne mærke om det havde gjort en ændring.
Her hjalp det og det var fantastisk at få et glad barn!

Anmeld

30. september 2009

DortheSimonsen

Mullemus86 skriver:

Pyha, først et til dig.. Har ingen erfaring med zoneterapi, men..
Kender et par, hvis lille dreng led af kolik.. De tog til kraniosakral-terapi med ham.. Fik en betydelig bedring efter første behandling.. Mener kun de var der to eller tre gange i alt..
Held og lykke, og god bedring til din søn..

Tak for det

Nu starter jeg med 5 behandlinger med zoneterapi, og hvis ikke det hjælper vil jeg nok prøve en koripraktor.
Vil gøre alt for, at han skal få det bedre.
Der er ikke noget der kan gøre så ondt, som at høre sin barn skrige og græde på den måde

Anmeld

30. september 2009

DortheSimonsen

TbCp skriver:

Vi var afsted til zoneterapi 3 gange med Liva da hun havde kolik.
Vores zoneterapeut... som er den førende indenfor spædbørn i danmark... sagde at vi første en uges tid efter sidste omgang ville kunne mærke om det havde gjort en ændring.
Her hjalp det og det var fantastisk at få et glad barn!

Er det rigtigt?
Så behøver jeg jo ikke miste håbet.
Vi har haft en forholdsvis rolig aften.
Da han begyndte at blive lidt urolig, gav jeg ham et bad, og bagefter mavemassage, pakkede ham godt ind i et tæppe og sad og vuggede og sang.

Og nu sover han sødt inde i sin seng.
Puha, sikke en skøn aften  

Anmeld

1. oktober 2009

Nanna1985

Jeg ville råde dig til at blive ved med at gå til det soneterapi.. Det skal nok hjælpe efter nogle gange.. Kender 4 mødre, der har haft kolik børn og de har alle gået til zoneterapi og det hjalp og så havde de ikk kolik mere

Anmeld

1. oktober 2009

Honningblomst

Vi havde gode erfaringer med zoneterapi...og så tænker jeg lige at hvis han har kolik, kan det så være derfor han græder når han ligger på maven, at det simpelthen gør ondt på ham og presser i maven?
Knus..

Anmeld

1. oktober 2009

DortheSimonsen

Eva skriver:

Vi havde gode erfaringer med zoneterapi...og så tænker jeg lige at hvis han har kolik, kan det så være derfor han græder når han ligger på maven, at det simpelthen gør ondt på ham og presser i maven?
Knus..

Det har jeg egentlig slet ikke tænkt på.
Har bare været opmærksom på ikke at lægge ham på maven lige efter han har spist.

Men det kan da egentlig godt være, at der er noget om det!
Tak for det

Sikke alle de spørgsmål og undringer man kan have, som mor!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.