Anonym skriver:
Hej med jer
Jeg har en søn på 6 år og en datter på 4 år. Jeg blev skilt fra min x-mad for ca. 3 år siden og vi bor med omkring 25 km afstand. Jeg har bopælen, men vi deler børnene (7/7). Børnene går i skole og børnehave tæt på deres bopæl.
Sagen er den, at min datter er begyndt at savne sin far meget! Hun begynder at tale om det på 4. eller 5. dagen (nogle gange først på 6. dagen), hvor hun spørger ind til, hvornår hun skal hjem til sin far. Hun siger "jeg savner far" og så græder hun ofte meget ulykkeligt, hvor hun kan have meget svært ved at stoppe igen.
Det skære i mit hjerte, at se hende sådan og jeg vil hende kun det bedste. Derfor er mit spørgsmål til jer - skal hun være mere hos sin far? Vi har talt om, at hun kan komme alene hjem til ham en dag før - man jeg er også angst for at miste hende eller forværre situationen, så hun får problemer med at være hos mig. Men som sagt, vil jeg hende kun det bedste, og hvis jeg får et gladere barn ved at lade hende være mest hos sin far, så må jeg ofre mig og min egen egoisme, selv om det er meget HÅRDT!
Min søn har det faktisk omvendt - han vil helst være hos mig, og han savner mig, når han er hos sin far. Dog græder han ikke - tror bare han nævner det ind imellem.. Men mener at han også har haft en periode som sin lillesøster, da han var på hendes alder.
Når jeg har min datter, får hun enormt meget kærlighed - vi hygger, snakker og griner - jeg kan ikke bedre mig som mor herom - jeg tror bare at hun har knyttet sig meget til sin far på det sidste.
Hjælp mig - hvad tænker i?