Newsence skriver:
først vil jeg sige jeg syntes det er SÅ flot du er villig til at opgive egne behov frem for hendes. DOG tænker jeg at du skal finde ud af hvorfor hun savner far så meget.
Er det blot fordi hun er mere knyttet til ham så fint.
MEN der kan jo være mange grunde. Er det sådan at den store måske tager alt fars opmærksomhed? For så er løsningen måske at forskyde deres dage således at de begge har en dag alene med hver af jer.
Går far igennem en periode med travlhed( som vi alle kender) og er han derfor ikke så nærværende? For er dette tilfældet vil ekstra tid hos far jo blot forstærke følelsen af fravær.
Grunden til jeg tænker travlhed er at du fortæller at han først har tid til at have hende søndag. Hvis fra har meget travlt er det måske bedst at hun er lidt mere hos dig, hvis så far kan være mere tilstede når hun så endelig er der?
Misforstå mig ikke. Jeg prøver ikke at nedgøre din eks. for at have travlt, tværtimod. Men jeg mener det er vigtigt at du undersøger grunden til at din datter savner sin far så meget inden I begynder at lave om på aftalerne.
Nu ved jeg ikke præcis hvor længe hun har savnet sin far, men børn har jo perioder af forskellig art, men mest af alt har de brug for stabilitet så jeg vil foreslå at der skal gå noget tid hvor hun savner sin far så meget, før I ændrer jeres samvær. Er hun mere hos sin far skal hun også ifølge loven skifte bopæl( den der har barnet mest skal have bopælen, Sådan var det ihvertfald for 5 år siden) og bor I evt. i hver sin by/kommune kan dette også få konsekvenser for hende, da der kan komme inst. skift på tale mm.
Så med mindre dette savn har været der længe ( som i min. 2-3 måneder) så ville jeg ikke lave ændringer overhoved. Og slet ikke før jeg kendte grunden til hendes savn. Jeg ville rumme hendes følelser. Grave i grunden og måske finde alternativer som eks. en anden skifte dag, eller faste ringe/skype opkald mellem hende og far, at I spiser sammen en gang i mellem i din uge eller hvad der nu virker netop for jer og hende.
held og lykke. Syntes du er en sej mor
Tak for dit svar!
Jeg tror det skyldes deres tilknytning og at det måske er en periode i hendes liv. Jeg har spurgt lidt ind til det, hvor svaret er "det er bare fordi, jeg savner far". Jeg fortæller hende naturligvis, at det også er helt okay at savne far, men jeg kan godt være lidt bange for at spørge for meget ind til det, for hun virker meget afvisende for snakken.
Jeg har talt med børnehaven, og de oplever ikke noget - der savner hun os begge. De vil dog holde ekstra øje med hende.
Jeg hentede mine børn i går, og allerede om aftenen sagde hun, at hun savnede sin far. Hos ham sover hun i hans seng, hvilket nok giver lidt ekstra tryghed. Jeg puttede med hende, og det hjalp til at hun sov. I morges inden børnehave sagde hun igen, at hun savnede far.
Jeg spurgte hendes far, hvad han laver sammen med hende, hvor han svarede, at han leger med hende hele dagen og aftenen og hun er med til ALT (slå græs, lave mad osv.) Jeg er bekymret for hende ift. om hun bliver for afhængig af ham og om det er sundt? Hvad tænker i?
Jeg har desuden aftalt med hendes far, at han henter hende på torsdag.