Akut hjælp-skilt ingen penge til husleje

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. august 2016

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Hvis du ikke skal tilbage til boligen, opsiger du bare lejemålet så hurtigt som muligt.

Ja, det er såmænd også planen. Men der skal stadig betales husleje og sidst jeg snakkede med domea sagde de han også skal skrive under på en opsigelSe 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2016

alenemor42

Hvis boligen er tilfaldet dig så må du have det på skrift og bruge som bevis til alle de instanser du skal bruge for at få hjælp

Anmeld Citér

28. august 2016

sommerfuglen82

Hvis du er på et krisecenter nu, hvorfor ber du så ikke nogen af dem der fra til at hjælpe dig? 
Kender en som desværre også har sådan et sted og de hjalp da hende med rigtig mange praktiske ting

Anmeld Citér

28. august 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB

Det forstår jeg ikke. 

Hvorfor er boligen tilfaldet dig, hvis du ikke skal tilbage til den? 

Du skal få fjernet dit navn fra lejekontrakten, og overgive hele lejligheden til din ex, og flytte din adresse. 

Så er det hans ansvar alene at få betalt huslejen.

Anmeld Citér

28. august 2016

Abracadabra

Anonym skriver:

Ja, det er såmænd også planen. Men der skal stadig betales husleje og sidst jeg snakkede med domea sagde de han også skal skrive under på en opsigelSe 

Det må være enten/eller.

Enten får du lejligheden og dermed retten til at opsige den uden din mands samtykke.

Ellers må du meddele dit boligselskab, at du er fraflyttet og ikke længere vil stå på lejekontrakten, så må din mand overtage.

Du hæfter naturligvis for en opsigelsesperiode, men ellers bør du komme juridisk ud. Prøv ellers at ring til din lokale gratis advokathjælp.

Anmeld Citér

28. august 2016

Anonym trådstarter

EBK skriver:

Det forstår jeg ikke. 

Hvorfor er boligen tilfaldet dig, hvis du ikke skal tilbage til den? 

Du skal få fjernet dit navn fra lejekontrakten, og overgive hele lejligheden til din ex, og flytte din adresse. 

Så er det hans ansvar alene at få betalt huslejen.

Lang historie kort, vi blev skilt, så gik han amok og tæskede løs på mig foran ungerne, truede med og slå os ihjel, og jeg endte på krisecenter. Skilsmissen er sket d. 17. 

Anmeld Citér

28. august 2016

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Det må være enten/eller.

Enten får du lejligheden og dermed retten til at opsige den uden din mands samtykke.

Ellers må du meddele dit boligselskab, at du er fraflyttet og ikke længere vil stå på lejekontrakten, så må din mand overtage.

Du hæfter naturligvis for en opsigelsesperiode, men ellers bør du komme juridisk ud. Prøv ellers at ring til din lokale gratis advokathjælp.

Ifølge statsforvaltning er lejligheden min nu, men ifølge domea er vi begge på kontrakten og skal derfor begge skrive under på alt i forhold til boligen 

Anmeld Citér

28. august 2016

Zelinasmor

Anonym skriver:

Ifølge statsforvaltning er lejligheden min nu, men ifølge domea er vi begge på kontrakten og skal derfor begge skrive under på alt i forhold til boligen 

Statsforvaltningen kan intet gøre i forhold til hvem der ejer en lejlighed. De kan give dig bopælsret. Dvs retten til at det er DIG der har børnene boende. Har i begge underskrevet en kontrakt kan du ikke fjerne ham fra papirerne. Har været igennem det samme. Jeg måtte flygte med min datter og så efter 3 måneder røg han ud fordi han ikke betalte husleje. Derefter hang vi desværre begge på gælden for ubetalt husleje. Men igen, statsforvaltningen kan ikke lade dig helt overtage jeres fælles lejlighed. Du må have misforstået noget.

Anmeld Citér

28. august 2016

Anonym trådstarter

Zelinasmor skriver:

Statsforvaltningen kan intet gøre i forhold til hvem der ejer en lejlighed. De kan give dig bopælsret. Dvs retten til at det er DIG der har børnene boende. Har i begge underskrevet en kontrakt kan du ikke fjerne ham fra papirerne. Har været igennem det samme. Jeg måtte flygte med min datter og så efter 3 måneder røg han ud fordi han ikke betalte husleje. Derefter hang vi desværre begge på gælden for ubetalt husleje. Men igen, statsforvaltningen kan ikke lade dig helt overtage jeres fælles lejlighed. Du må have misforstået noget.

Der står på skilsmisse bevillingen under vilkår, at vores fælles bolig tilfalder mig og hvad der dertil hører med af rettigheder og forpligtelser??

Anmeld Citér

28. august 2016

Xolia

Anonym skriver:

Forvirret overskrift måske .. Er nyskilt, bor på krisecenter med vores børn, lejeboligen som er fælles, er tilfaldet mig, men min ex vil ikke flytte sin adresse. Jeg ved han ikke har tænkt sig og betale husleje til d. 1. Jeg kan ikke søge støtte da han stadig "bor på adressen" og har ikke penge til selv at betale den hele ... Hvad fanden gør jeg???? Han er på kontanthjælp og har overvejet om man kunne få kommunen til og holde nogen af hans penge tilbage så der var til hans del af huslejen? 

Du kan sagtens søge - det er ikke sikkert at ansøgning kan færdigbehandles før han er blevet fjernet fra adressen, men så er ansøgning modtaget = så vil du ikke miste penge fordi der er søgt for sent.

Når Udbetaling Danmark behandler sager er det ofte ansøgningstidspunktet der er det mest kritiske i sagen :-)

Pøj pøj med det hele

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.