For gammel, eller....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. august 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB

Ja, jeg synes du er for gammel til at få en mere.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2016

xStinepigen

Jeg synes først man er for gammel når man har fået børnebørn . Men det har ingen alder, og hvorfor skal andre bestemme om man skal have et ønskebarn mere

Anmeld Citér

28. august 2016

TNBC

Anonym skriver:

Syntes i at det er for sent at gå efter en graviditet når man er 39??

Har 2 skønne børn i forvejen, som er små, så vil ikke blive en efternøler  

Nope. Hvis du er frisk og kan klare 3 små børn, så go for it. Synes ikke det kommer an på alderen, men om man kan klare det. Kender flere der er over 40 med små børn, mine forældre var. 

Anmeld Citér

28. august 2016

TNBC

Anonym skriver:

Jeg synes bestemt ikke det er for sent! 

Mine forældre har ikke kunne få børn og havde prøvet i rigtig mange år. Derfor var deres beslutning adoption. Dengang tog det dem omkring 5 år at komme igennem adoptionssystemet og de blev godkendt da min mor var 40, de fik mig da jeg var halvandet år og der var min mor 41. Jeg har ikke lidt nogen last af at min forældre har være "gamle" som nogen antyder. Mine forældre har ikke været bedsteforældeeagtige og INGEN har nogensinde nævnt at de var gamle eller troede at det var mine bedsteforældre. 

Hvis man er frisk og har mod på det, synes jeg ikke det er for sent og jeg kunne sagtens selv finde på at få en efternøler på det tidspunkt 

Heller ikke mig.. mine forældre var også af den ældre generation... min far var den sjoveste i min søsters klasse, min lillesøsters.. 

Så hvis man er frisk og kan klare det, hvorfor ik?

Anmeld Citér

28. august 2016

Carina:-)

Nej da.

Mine børn går på friskole i et område med mange der har prioteret karriere /uddannelse før børn og dermed er "gamle" forældre -

De yngste i klassen er 38 og den ældste er 54 og så er der alle os 40+ i mellem og den eneste der skiller sig ud er mig med mange rollinger fra 26 år ned til 8 mdr og selv det er der ingen der rynker på næsen af.Folk har heldigvis andet at gå op i end folks dåbsattest og i dag er man altså ikke gammel og sat bare fordi man har rundet de 40-

Folks snæversyn og fordomme kan du ikke gøre noget ved ,men kun en kan leve dit liv og det er dig-

Anmeld Citér

28. august 2016

Kay

De fleste folk har en mening omkring det med alder og børn... men i bund og grund er det 100% jeres eget valg

Personligt har jeg valgt at få børn mens jeg er i 20'erne vi har to den sidste fik jeg da jeg var 27 og vi har ikke planer om flere så jeg kommer ikke selv til at stå om 10 år hvor jeg er 39 og skulle havde 1 mere... det vil jeg også syntes vil Være at blive slået hjem i ludo når man nu lige er færdig med bleer og natte roderi... men jeg syntes det er fint nok hvis andre har de lyster 

Anmeld Citér

28. august 2016

Anonym trådstarter

Kay skriver:

De fleste folk har en mening omkring det med alder og børn... men i bund og grund er det 100% jeres eget valg

Personligt har jeg valgt at få børn mens jeg er i 20'erne vi har to den sidste fik jeg da jeg var 27 og vi har ikke planer om flere så jeg kommer ikke selv til at stå om 10 år hvor jeg er 39 og skulle havde 1 mere... det vil jeg også syntes vil Være at blive slået hjem i ludo når man nu lige er færdig med bleer og natte roderi... men jeg syntes det er fint nok hvis andre har de lyster 

Ærligt, det har heller aldrig været mit ønske at få børn så sent.. Men da jeg var i 20èrne, varjeg sammen med en fyr i rigtig mange år, ham jeg troede jeg skulle dele resten af mit liv med.. Her prøvede vi i mange år at lave en lille, men intet skete, og vi fik beskeden om, at vi lige så godt ku droppe det 

Jeg mødte så senere en ny fyr, og ja, nu har jeg så 2 skønne unger  

Er mere end lykkelig for at jeg har fået dem, for havde opgivet drømmen om børn. Men ja, de er så kommet 10 år senere end jeg drømte om..

Derfor jeg overvejer meget, om 39 år virkelig er for sent, eller om det er okay at prøve at lave drømme barn nr 3  

Anmeld Citér

28. august 2016

Anonym trådstarter

1000  tak for alle jeres svar 

Jeg læser dem alle, og tager dem med i vores overvejelser 

Anmeld Citér

28. august 2016

Anonym

Min mor fik mig som 39 årig, og jeg har aldrig tænkt over at jeg havde ældre forældre end mine venner havde. 

Så hvis i er friske på det. Så kan jeg ærlig talt ikke se problemet.  

Anmeld Citér

28. august 2016

Kay

Anonym skriver:

Ærligt, det har heller aldrig været mit ønske at få børn så sent.. Men da jeg var i 20èrne, varjeg sammen med en fyr i rigtig mange år, ham jeg troede jeg skulle dele resten af mit liv med.. Her prøvede vi i mange år at lave en lille, men intet skete, og vi fik beskeden om, at vi lige så godt ku droppe det 

Jeg mødte så senere en ny fyr, og ja, nu har jeg så 2 skønne unger  

Er mere end lykkelig for at jeg har fået dem, for havde opgivet drømmen om børn. Men ja, de er så kommet 10 år senere end jeg drømte om..

Derfor jeg overvejer meget, om 39 år virkelig er for sent, eller om det er okay at prøve at lave drømme barn nr 3  

Nogle gange vil livet bare en anden vej en den man havde regnet med 

Jeg er 29 og min mand er 37 og jeg ville ikke syntes han var for gammel til at blive far om 2 år

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.