For gammel, eller....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. august 2016

Wonderboy2011

Anonym skriver:

Syntes i at det er for sent at gå efter en graviditet når man er 39??

Har 2 skønne børn i forvejen, som er små, så vil ikke blive en efternøler  

Det er først for sent når man selv føler det er det 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2016

CC79

Nej da. Hellere gøre noget ved det nu end at fortryde. Jeg har en søster der fik sit fjerde barn som 41-årig og hun har endda to voksne børn på 21 0g 23 i forvejen og så en 4-årig. Har også en svigerinde som har fået barn nr. 2 som 40-årig og det handler jo om hvad man føler man kan håndtere i sit liv. Mange får jo sent børn idag.

Anmeld Citér

28. august 2016

Zelinasmor

Anonym skriver:

Det kan du kun selv svare på. Min kærestes mor fik ham som 42 årig og han er utrolig ked af at hans forældre allerede var klar til pension da han fyldte 20. Personligt ville jeg ikke få børn så sent. Men føler du for det og føler dig frisk nok, så er det vel fint 

Anmeld Citér

28. august 2016

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80

Jeg synes slet ikke det er for sent, hvis du ellers er sund og rask  Held og lykke 

Anmeld Citér

28. august 2016

hannetheis

Profilbillede for hannetheis

Personligt syntes jeg det er for sent.

Du vil være over 40 når du føder. Når dit barn så bliver 18 vil du være 58+.

Min søn går i klasse med en hvis forældre er start 50 erne. I starten da de kom og hentede ham kunne man høre de andre børn råbe navn dine bedsteforældre kommer om henter dig...

Flere gange har barnet været ked af det på skolen fordi hans forældre var på alder med andres bedsteforældre.

Anmeld Citér

28. august 2016

AnoMom

Anonym skriver:

Synes det er ligemeget hvad andre mener. Hvis man selv vil og kan påtage sig ansvaret for et barn i den alder så skal man da gøre det. :-) 

jeg vil ikke selv have flere efter 35 år. Der går min grænse. :-)

min ex' mor fik ham da hun var 38 og hun har tit sagt at hun ville ønske hun havde fået ham tidligere så hun kunne være der mere for børnebørn osv. 

Anmeld Citér

28. august 2016

Anonym

Jeg synes bestemt ikke det er for sent! 

Mine forældre har ikke kunne få børn og havde prøvet i rigtig mange år. Derfor var deres beslutning adoption. Dengang tog det dem omkring 5 år at komme igennem adoptionssystemet og de blev godkendt da min mor var 40, de fik mig da jeg var halvandet år og der var min mor 41. Jeg har ikke lidt nogen last af at min forældre har være "gamle" som nogen antyder. Mine forældre har ikke været bedsteforældeeagtige og INGEN har nogensinde nævnt at de var gamle eller troede at det var mine bedsteforældre. 

Hvis man er frisk og har mod på det, synes jeg ikke det er for sent og jeg kunne sagtens selv finde på at få en efternøler på det tidspunkt 

Anmeld Citér

28. august 2016

MissTas

SofiaMik skriver:

Er nysgerrig, hvorfor synes du, at det er for sent at blive 40, før man føder?  Hvis man er sund og rask og går igennem en ukompliceret graviditet og fødsel og er i den fødedygtige alder, som jo biologisk set varer indtil de 50 og som minimum 45 for rigtig mange og ønsker sig brændende et barn, hvad er der så at tabe?

Intet det er bare min holdning. Synes man er for gammel når man når den alder kan forstå dem som virkelig kæmper og har kæmpet længe på at få børn og ingen har i forvejen. Men ts der i forvejen har to små raske børn, så ville jeg nok sige at det var det hvis det var mig

Anmeld Citér

28. august 2016

Mortilah

Jeg synes det er helt ok at få børn som 40 årig. Min mand blev far som 42 årig sidste gang. Her hvor vi bor er der mange der er blevet forældre sent jeg er 30 og blev netop ,på legepladsen, spurgt om jeg var au pair

Anmeld Citér

28. august 2016

Tante15

Jeg synes at du skal få en mere, og er ikke for gammel. 

Min mand var den sidste i en børneflok på 4 og dermed var min svigermor ældre end mine forældre. Mine forældre havde travlt med arbejde, da de stadig var på arbejdsmarkedet, hvorimod min svigermor havde tid grundet pension på en anden måde til mine børn, så jeg ser ikke din alder som en ulempe eller et argument for ikke at få et barn, når du gerne vil. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.