Laver jeres banker budget konto?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. august 2016

Anonym trådstarter

Troldemommi skriver:

Vi har Danske bank, her måtte vi også selv lave vores budget. 

Okay det er rart at vide, så springer vi den over

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. august 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Nordea laver stadig, i betaler Ca 500 kr hvert halve år, men skal alligevel lave alt selv.... En budget kan i skam nemt selv ændre... Betalings konto er gratis, dog ses posterne ikke på samme måde som en alm budget, men ligger på net bank ellers får i udleveret et stykke papir....

De laver stadig men tager en del for jeres eget arbejde....

Jeg og minfanilie har været i Nordea allerede inden de skiftede navn.... Vi har skulle skiftet alle sammen.... Her kostede deres vejledning et hus mm... Har du penge sikker de røv, skal i have hjælp eller er alm kunde kan i glemme alt om service eller så meget som et smil 

Altså jeg bookede et møde over nettet, og fik en mail tilbage hvor der stod at de ikke lavede budgetkonto mere, kun betalingskonto og sådan en har vi allerede. 

Vi snakkede med dem for nogle år tilbage, der sagde de godt at det kostede omkring 500kr om året at de lavede den, men at det var det samme som en betalingskonto. 

Forskellen for os er bare at vi ikke er så fantastisk gode til at lade penge stå, aå vi får aldrig en opsparing og aldrig et ordentligt overblik over hvad vi har. Der tror jeg bare det kunne hjælpe med en budgetkonto som banken administrerer

Anmeld Citér

27. august 2016

Anonym trådstarter

anna111 skriver:

Vi har nordfyns bank og vi har osse en bugtet konto det er meget nemmere at have et fælles sted hvor regningerne bliver betalt fra 

Lige præcis, vi har det til dels ved vires betalingskonto, men der er nogle regninger jeg ikke kan få rykket over til den fordi der ikke hører et kort til. 

Anmeld Citér

27. august 2016

Zelinasmor

Har Nordea. Har en løn konto, en betalingskonto og en opspringskonto. Løn går ind på løn konto og så flytter den beløbet til regninger over til betalingskontoen. Den fungere ligesom en budget. Betaler intet for det. Til gengæld har Nordea altid været villige til at hjælpe både med lån til lejlighed og en kassekredit selvom jeg er under uddannelse.

Anmeld Citér

27. august 2016

Troldemommi

Anonym skriver:

Okay det er rart at vide, så springer vi den over

Gør det, og så skal man betale for sine konti der, ved faktisk ikke hvorfor vi stadig benytter dem 

Anmeld Citér

27. august 2016

Rockertand

Anonym skriver:

Altså jeg bookede et møde over nettet, og fik en mail tilbage hvor der stod at de ikke lavede budgetkonto mere, kun betalingskonto og sådan en har vi allerede. 

Vi snakkede med dem for nogle år tilbage, der sagde de godt at det kostede omkring 500kr om året at de lavede den, men at det var det samme som en betalingskonto. 

Forskellen for os er bare at vi ikke er så fantastisk gode til at lade penge stå, aå vi får aldrig en opsparing og aldrig et ordentligt overblik over hvad vi har. Der tror jeg bare det kunne hjælpe med en budgetkonto som banken administrerer

Jeg tror ikke, at der er noget længere, der hedder "budgetkonto som banken administrerer".

Vi har Nykredit, de hjalp med at få oprettet budgetkontoen og gav os et regneark og hjælp til udregninger samt hjælp til at oprette PBS'er, og de hjælper også gladeligt, hvis vi ringer og spørger om noget, men vi skal selv stå for vedligehold og rettelser og kan i princippet flytte penge, som det passer os (men det gør vi ikke!).

Vi bliver behandlet supergodt og alt kan lade sig gøre, men jeg ved ikke, om det er gældende for alle kunder (vi er VIP-kunder, lyder fint, det er det nu ikke).

Anmeld Citér

27. august 2016

Anonym

Anonym skriver:

Nordea laver stadig, i betaler Ca 500 kr hvert halve år, men skal alligevel lave alt selv.... En budget kan i skam nemt selv ændre... Betalings konto er gratis, dog ses posterne ikke på samme måde som en alm budget, men ligger på net bank ellers får i udleveret et stykke papir....

De laver stadig men tager en del for jeres eget arbejde....

Jeg og minfanilie har været i Nordea allerede inden de skiftede navn.... Vi har skulle skiftet alle sammen.... Her kostede deres vejledning et hus mm... Har du penge sikker de røv, skal i have hjælp eller er alm kunde kan i glemme alt om service eller så meget som et smil 

Vi har Nordea og vi betaler da intet for en budget konto - vi har så også SU lån og de er ikke små, billån og lidt klatgæld - jeg er pædagog på deltid og min kæreste er alm. Lønnet. Vi har lånt til hus i Aarhus gennem Nordea da alle andre banker sagde nej. Hvis der er noget med vores lån eller andre spørgsmål får vi lynhurtig en snak med vores rådgiver og indtil videre har han aldrig sagt nej men vi har haft en god dialog.. Vi kender mange der kun har gode oplevelser med Nordea så helt onde er de nok ikke.. 

Anmeld Citér

27. august 2016

Kløver

Anonym skriver:

Vi har pt en betalingskonto, som vi selv administrerer, men ville gerne have en reel budgetkonto som vi ikke kan komme til at pille ved  

vil så bestille et møde med banken, men får at vide at de ikke laver budgetkontoer mere, kun betalingskonto. 

Er det sådan i alle banker? Vi har Nordea. Og overvejer faktisk at skifte bank for at få en rigtig budgetkonto. Vi har ingen lån eller andet i banken så der er ikke noget rigtig der holder os i en bestemt bank

Vi har en budgetkonto men er jo bare en konto hvor et fast beløb sættes ind og regningerne så betales fra. Budgettet skulle vi selv lave men vores rådgiver hjalp med at følge op om det stemte så alt bliver betalt 

Anmeld Citér

27. august 2016

Anonym

Anonym skriver:

Vi har pt en betalingskonto, som vi selv administrerer, men ville gerne have en reel budgetkonto som vi ikke kan komme til at pille ved  

vil så bestille et møde med banken, men får at vide at de ikke laver budgetkontoer mere, kun betalingskonto. 

Er det sådan i alle banker? Vi har Nordea. Og overvejer faktisk at skifte bank for at få en rigtig budgetkonto. Vi har ingen lån eller andet i banken så der er ikke noget rigtig der holder os i en bestemt bank

Vi har skiftet bank (vi havde nordea) fordi vi ikke kunne få lave en budget konto som banken styrede.

Vi har skiftet til lollands banken  og de laver stadig budget konto som de styrer, det vil sigen at vi ikke kan hæve fra den, og hvis vi få nogen nye regninger gå vi bare ned med dem også ordener banken det.  Vi har valgt den måde fordi vi jeg spekulere for meget over økonomien nå vi selv styrer det. Vi betaler 1000 kr om året.

Anmeld Citér

28. august 2016

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Men penge på budgetkonto kan man da også selv overføre tilbage til sin konto når man vil? Jeg mener ikke kontoen er låst. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.