Aktiviteter med 3 mdr. gammel baby???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12.159 visninger
11 svar
0 synes godt om
30. september 2009

landskronagade

Hvordan ville i gøre dagen god og stimulerende for en baby på 3 mdr.?

Nogle gange bliver jeg i tvivl, om min datter bliver stimuleret nok i løbet af dagen. 

Hun vågner mange gange i løbet af natten, hvilket resulterer i, at jeg er ekstremt træt om dagen, og ikke altid orker at gå ud med hende. Vi bor i en lejlighed på 4. sal, og hun er ikke meget for at ligge i barnevognen, så når vi går tur, så bliver det en halv times tid, fx. ned for at handle i bæreselen.
Resten af dagen går med at hun ligger på sit legetæppe hvor jeg laver babygymnastik med hende eller giver hende forskelligt legetøj som hun kan føle på eller som laver lyde. Nogle gange giver jeg hende et bad, bare for at der skal ske noget andet, eller jeg sætter mig ind til klaveret og spiller en sang for hende. Hun kan også godt lide at sidde i en skråstol og kigge på mig vaske op fx.

Men dagene bliver lidt énsformige og engang imellem har jeg en mistanke om at hun måske keder sig lidt?

Er der nogen, der har gode idéer til andre aktiviteter, man kan lave med den størrelse?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2009

Susan1978

må jeg foreslå den DVD der hedder Stimulastik.  

Anmeld

30. september 2009

TbCp

landskronagade skriver:

Nogle gange bliver jeg i tvivl, om min datter bliver stimuleret nok i løbet af dagen. 

Hun vågner mange gange i løbet af natten, hvilket resulterer i, at jeg er ekstremt træt om dagen, og ikke altid orker at gå ud med hende. Vi bor i en lejlighed på 4. sal, og hun er ikke meget for at ligge i barnevognen, så når vi går tur, så bliver det en halv times tid, fx. ned for at handle i bæreselen.
Resten af dagen går med at hun ligger på sit legetæppe hvor jeg laver babygymnastik med hende eller giver hende forskelligt legetøj som hun kan føle på eller som laver lyde. Nogle gange giver jeg hende et bad, bare for at der skal ske noget andet, eller jeg sætter mig ind til klaveret og spiller en sang for hende. Hun kan også godt lide at sidde i en skråstol og kigge på mig vaske op fx.

Men dagene bliver lidt énsformige og engang imellem har jeg en mistanke om at hun måske keder sig lidt?

Er der nogen, der har gode idéer til andre aktiviteter, man kan lave med den størrelse?

Er du ikke i mødregruppe?

Ellers vil jeg foreslå babybio, babymusik, mor/barn yoga eller lign.

Anmeld

30. september 2009

Miamaja

masser af kysser og baby massage

mange foraeldre tror babyer skal stimuleres med alt muligt men det skal de ikke. det er slet ikke godt med overstimulerede babyer- de bliver hysteriske af det og overvaeldet.

Anmeld

30. september 2009

DortheSimonsen

landskronagade skriver:

Har du prøvet babysvømning?

Anmeld

30. september 2009

landskronagade

Tak for rådene.
Nej jeg er ikke i mødregruppe, da jeg har et konstant rend af søde venner og familie der gerne tilbyder pasning, underholdning og gode råd, så jeg synes ikke jeg har haft overskud til at indvolvere mig i flere bekendtskaber lige pt., selvom jeg egentlig godt kan se fornuften i det nu i fht. gode råd og erfaring.

Hvad får man ellers ud af en mødregruppe?

Jeg gav hende lidt masage idag, inspireret af det klip jeg fandt på You Tube om stimulastik og det var helt sikkert en succes. Farmand tager sig af svømning, og så vil jeg begynde på noget yoga og håbe at det falder i ligeså god jord som massagen.

Tak for det...

Anmeld

30. september 2009

Mor til Frederic og Freya

Her stod den på: babysalme sang om mandagen, mødregruppe skiftende mellem tirsdag den ene uge og onsdag ugen efter, torsdag stimulatsik og fredag babysvøming... ....

Har stadig de store pilates bolde som vi også hjemme har lavet øvelser på... og nu kan de bruges til at sætte i døren ud til altan'en, så han ikke stikker derud...

Anmeld

30. september 2009

Lone Jakobsen

Miamaja skriver:

mange foraeldre tror babyer skal stimuleres med alt muligt men det skal de ikke. det er slet ikke godt med overstimulerede babyer- de bliver hysteriske af det og overvaeldet.

helt enig
har også baby på 3 mdr og han ligger meget alene (på maven eller ryggen) jeg snakker meget med ham...nusser og krammer ham...men børn i den alder keder sig ikke....hvis de gør så hører du det

Anmeld

30. september 2009

Mor til Frederic og Freya

Miamaja skriver:

det er vel fra barn til barn, hvor meget de kan klare...

her har han aldrig været overstimuleret... og det var dejligt at kunne få nogle 'redskaber' man også kunne bruge hjemme, anden gang vi var indlagt, var i 6 dage i isolation da han var 9 uger gammel - drop i hovedet og medicin hver 8 time, så der kunne han ikke ligge på maven mm og blive stærk, men kunne så bruge mange af de sanglege på ham..

også det med at mødes med andre - uanset om man så kun er med i 10 min inden den stod på amning mm..

han er stadig den stille og rolige dreng, som han har været fra dag 1. han har ikke haft hysteriske eller skrigende adfærd. Han hverken slår eller er vild og elsker at lege. kunne ligge og hygge i kravlegård i op til 1 time ad gangen og bare pludre, møve rundt udforske legetøjet mm.

Alt har altid været på hans primisser, faste rytme og rutine.

Anmeld

30. september 2009

Rikke, Liam & Linus

Jeg synes da det lyder som om du laver mange forskellige ting med den lille

Tror det absolut vigtigste er at have en MASSE øjenkontakt og smil.  Og så øve nakkemusklerne ved at ligge på maven.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.