Kærst tænker på ekss

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. august 2016

Hck

Profilbillede for Hck
Rockertand skriver:

Hvorfor det?

Jeg synes, det er vældig godt skrevet (og meget rigtigt).

Jamen i bund og grund kan jeg godt følge tanke gangen i det modesty skriver, men alligevel synes jeg bare ikke at det er "så pænt formuleret", men okay det skal det jo heller ikke altid være på en debat side. Synes faktisk ts har fået nogle lidt hårde kommentar med på vejen, om noget som de fleste af os forhåbentlig ikke kan sætte os ind i. Jeg tror ikke at det drejer sig om at være jaloux på en død tidligere partner til ens nye kæreste, men mere om usikkerheden i hele.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2016

TNBC

Anonym skriver:

Det er sådan at jeg har fundet min en skøn kæreste. Og synes at vi har det ok godt sammen.
Men har det bare ikke særlig fedt med at han har fornylig  været inde og gemme et billed af ham selv og ekskæreste ( som er afdød) 
Jeg kan fornæmme at han tænker en del på sin eks.

• Kan mærke på ham at det tager hårdt på ham og self kan godt forstå det. Det hårdt at miste.

Hvad er dit spørgsmål? Hvorfor må han ikke gemme et billede af hende? 

Hun er af død og han minder hende

Anmeld Citér

26. august 2016

Aristocats

Hck skriver:

Jamen i bund og grund kan jeg godt følge tanke gangen i det modesty skriver, men alligevel synes jeg bare ikke at det er "så pænt formuleret", men okay det skal det jo heller ikke altid være på en debat side. Synes faktisk ts har fået nogle lidt hårde kommentar med på vejen, om noget som de fleste af os forhåbentlig ikke kan sætte os ind i. Jeg tror ikke at det drejer sig om at være jaloux på en død tidligere partner til ens nye kæreste, men mere om usikkerheden i hele.

Jamen, usikkerheden i hvad? En død kvinde kan umuligt være en trussel imod noget. Han kan da stadig godt et sted i sit hjerte elske sin afdøde ekskæreste - men det betyder jo ikke, at han ikke elsker TS og det som de har sammen nu, men alle følelser og minder forbundet med en person forsvinder jo ikke bare ud i den blå luft, fordi de dør. Hvis min mand døde ville jeg da ikke pakke alle billeder med ham på væk nu og her - tvært imod. Hvis min mand døde, ville jeg beholde billeder af ham til minde om ham og det vi havde sammen. Det betyder ikke, at jeg aldrig kunne elske en ny mand igen - men det ene udelukker jo ikke det andet. Man kan da godt elske og ære en afdød ekskæreste, uden at ønske sig "tilbage til dem" og samtidig nyde og elske den partner man har nu. Tror altså at det er meget menneskeligt at gemme et billede eller to af menneske der er afdød der betød noget for én og i den her sammenhæng er det så bare en afdød eks kæreste. 

At gå og være usikker og jaloux pågrund af en død kvinde er simpelthen fuldkommen spild af tid og ressourcer. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.