Lægevagt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. august 2016

AnoMom

Vi er på vej til akutmodtagelsen nu hvor en børnelæge venter

han kan ikke holde øjnene åbne og er helt slatten. Hans feber er steget fra 38,7-39,5 på 45 minutter 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

God bedring. Håber ikke at Det er alvorligt. Kram..

Anmeld Citér

24. august 2016

klokkeblomsten85

Håber alt går vel.

Anmeld Citér

24. august 2016

AnoMom

Så er vi færdige hos børnelægen. Han har en meget slem forkølelse med meget slim og snot på lungerne. Men det er ikke noget de gør noget ved. Har fået en sprøjte (dem uden nåle) med hjem til at tvinge væske i ham med. 

Tak for jeres støtte

Anmeld Citér

24. august 2016

Love2

AnoMom skriver:

Vågnede i morges kl 6 ved at min søn græd voldsomt. Han havde 38,7 i feber og var utrøstelig. Gav ham lidt Panodil og han faldt til ro og i søvn igen. Kl 8:30 vågnede han så igen og virker nogenlunde ok. Gik en tur over og købte yoghurt til ham og nåede kun lige ind af døren omkring kl 8:50 også græd han som pisket frem til kl 9:40 hvor jeg ringede til lægen som bad mig komme og få ham tjekket med det samme selvom det var ude for åbningstid. Lige inden jeg gik ud af døren kastede han voldsomt op. 

Lægen kiggede på ham og konstaterede at lungerne lød fine og ørene så fine ud. Hans måde at trække vejret på indikerer at det er maven der driller. Gik derfor hjem igen og kæ 12 fik han Panodil igen. Han har kun spist en halv digestive, en patite Danone og 110 ml MME hele dagen. Nu har han lige ligget og sovet i 1 time og vågnede så og græd som pisket igen og kastede alt op endnu engang. 

Han er slatten og vil kun ligge hos mig. Mave mod mave. 

Har taget alt tøjet af ham og feberen er steget til 39,4 trods Panodil. 

Skal jeg ringe til lægevagten selvom min egen læge har kigget på ham i morges? 

Hilsen en meget bekymret mor

Lige et lille råd, undgår mælkeprodukter. De gør at han får endnu mere ondt i maven. 

God bedring. 

Anmeld Citér

24. august 2016

FrkC

Lille fyr  Rigtig god bedring til ham 

Anmeld Citér

24. august 2016

AnoMom

Love2 skriver:

Lige et lille råd, undgår mælkeprodukter. De gør at han får endnu mere ondt i maven. 

God bedring. 

Fik at vide han måtte få yoghurt men ellers ingen andre mælkeprodukter  

Tak

Anmeld Citér

24. august 2016

AnoMom

FrkC skriver:

Lille fyr  Rigtig god bedring til ham 

Tak. Det var en hård omgang. Han har været syg før men aldrig så slemt

Anmeld Citér

24. august 2016

GUSO

Lille mand  lige et godt råd, så giv noget fortyndet æblejuice eller Coca cola i små mængder et par ml ad gangen med et kvarter - 1/2 times mellemrum, og så lidt oftere hvis det bliver nede, og så er tuc kiks eller marie kiks til at gnave i hvis han vil... Vil anbefale at dække ham med Panodil så han får det lidt bedre og måske vil tage lidt at spise og drikke.. Giv gerne stikpille så det ikke skal sluges.. Og så rigtig god bedring med ham 

Anmeld Citér

24. august 2016

AnoMom

GUSO skriver:

Lille mand  lige et godt råd, så giv noget fortyndet æblejuice eller Coca cola i små mængder et par ml ad gangen med et kvarter - 1/2 times mellemrum, og så lidt oftere hvis det bliver nede, og så er tuc kiks eller marie kiks til at gnave i hvis han vil... Vil anbefale at dække ham med Panodil så han får det lidt bedre og måske vil tage lidt at spise og drikke.. Giv gerne stikpille så det ikke skal sluges.. Og så rigtig god bedring med ham 

Tak. Fik at vide på hospitalet at jeg skulle prøve med yoghurt og tuc kiks også give ham 10 ml saftevand eller æblejuice hvert 10 minut i sprøjte. Og har også giver stikpille

efter vi er kommet hjem fra han spist 3 tuc kiks, 2 pomfritter, drukket 20 ml æblejuice og 180 ml MME og sover nu trygt og godt uden så høj feber

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.