Lægevagt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.170 visninger
21 svar
5 synes godt om
24. august 2016

AnoMom

Vågnede i morges kl 6 ved at min søn græd voldsomt. Han havde 38,7 i feber og var utrøstelig. Gav ham lidt Panodil og han faldt til ro og i søvn igen. Kl 8:30 vågnede han så igen og virker nogenlunde ok. Gik en tur over og købte yoghurt til ham og nåede kun lige ind af døren omkring kl 8:50 også græd han som pisket frem til kl 9:40 hvor jeg ringede til lægen som bad mig komme og få ham tjekket med det samme selvom det var ude for åbningstid. Lige inden jeg gik ud af døren kastede han voldsomt op. 

Lægen kiggede på ham og konstaterede at lungerne lød fine og ørene så fine ud. Hans måde at trække vejret på indikerer at det er maven der driller. Gik derfor hjem igen og kæ 12 fik han Panodil igen. Han har kun spist en halv digestive, en patite Danone og 110 ml MME hele dagen. Nu har han lige ligget og sovet i 1 time og vågnede så og græd som pisket igen og kastede alt op endnu engang. 

Han er slatten og vil kun ligge hos mig. Mave mod mave. 

Har taget alt tøjet af ham og feberen er steget til 39,4 trods Panodil. 

Skal jeg ringe til lægevagten selvom min egen læge har kigget på ham i morges? 

Hilsen en meget bekymret mor

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2016

L-Mortil3

AnoMom skriver:

Vågnede i morges kl 6 ved at min søn græd voldsomt. Han havde 38,7 i feber og var utrøstelig. Gav ham lidt Panodil og han faldt til ro og i søvn igen. Kl 8:30 vågnede han så igen og virker nogenlunde ok. Gik en tur over og købte yoghurt til ham og nåede kun lige ind af døren omkring kl 8:50 også græd han som pisket frem til kl 9:40 hvor jeg ringede til lægen som bad mig komme og få ham tjekket med det samme selvom det var ude for åbningstid. Lige inden jeg gik ud af døren kastede han voldsomt op. 

Lægen kiggede på ham og konstaterede at lungerne lød fine og ørene så fine ud. Hans måde at trække vejret på indikerer at det er maven der driller. Gik derfor hjem igen og kæ 12 fik han Panodil igen. Han har kun spist en halv digestive, en patite Danone og 110 ml MME hele dagen. Nu har han lige ligget og sovet i 1 time og vågnede så og græd som pisket igen og kastede alt op endnu engang. 

Hvis du er bekymret så ville jeg da klart ringe!

Anmeld Citér

24. august 2016

AnoMom

L-Mortil3 skriver:

Hvis du er bekymret så ville jeg da klart ringe!

Det er jeg. Kan ikke lide at han hverken spiser eller drikker og når han endelig gør ryger det op igen  

men ved ikk om jeg skal ringe når han jo er tilset af en læge en gang i dag 

Anmeld Citér

24. august 2016

Sprit25

Jeg ville se tiden an tror jeg. 

Men hvis du er mega bekymret så ring! 

Anmeld Citér

24. august 2016

Hck

Profilbillede for Hck
AnoMom skriver:

Det er jeg. Kan ikke lide at han hverken spiser eller drikker og når han endelig gør ryger det op igen  

men ved ikk om jeg skal ringe når han jo er tilset af en læge en gang i dag 

Nu ved jeg ikke hvor gammel han er, men jeg havde nok set det an et par timer mere og i den periode kun tilbudt ham tynd saftevand eller vand som små tåre og ingen mælkeprodukter. Der sker jo ikke noget ved at han ikke spiser fast føde i dag, men bare at han for lidt væske ned

Anmeld Citér

24. august 2016

AnoMom

Hck skriver:

Nu ved jeg ikke hvor gammel han er, men jeg havde nok set det an et par timer mere og i den periode kun tilbudt ham tynd saftevand eller vand som små tåre og ingen mælkeprodukter. Der sker jo ikke noget ved at han ikke spiser fast føde i dag, men bare at han for lidt væske ned

Han er 13 mdr. 

Han vil hverken spise eller drikke. Lægen sagde jeg skulle give yoghurt, kiks, tynd saftevand, æblejuice og MME. Men ingen af delene tager han. 

Anmeld Citér

24. august 2016

Hck

Profilbillede for Hck
AnoMom skriver:

Han er 13 mdr. 

Han vil hverken spise eller drikke. Lægen sagde jeg skulle give yoghurt, kiks, tynd saftevand, æblejuice og MME. Men ingen af delene tager han. 

Ok, du skal selvfølgelig ringe hvis du er bekymret

Anmeld Citér

24. august 2016

Kattha

AnoMom skriver:

Han er 13 mdr. 

Som andre også skriver, så gør det jo ikke så meget hvis han ikke spiser en dags tid. Bare han får nok vand, så tilbyd ham vand regelmæssigt. Jeg ville selv prøve at give A38 og måske noget af det lidt tørre rugbrød, men ikke andet, hvis det er maven den er gal med. Det er de ting der har virket på min datter. Mælk, mme, æblejuice, og andet med sukker i, har aldrig været en succes her når der er ondt i maven. Håber han får det bedre snart.

Anmeld Citér

24. august 2016

alenemor42

Prøv Coca-Cola eller æble juice.

Så længe han har våde bleer ville jeg ikke være bekymret. Det betyder ikke så meget at han ikke spiser.

Feberen viser at hans krop bekæmper infektion så længe den ikke overstiger 40 grader behøver man ikke være bekymret. 

Det lyder som noget mave influenza 

Anmeld Citér

24. august 2016

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
AnoMom skriver:

Det ville jeg gøre... det lyder som min søn da han var et - og det endte med feberkramper og indlæggelse på intensiv. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.