Er nr.3 i børneflokken den nemmeste?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. august 2016

Mullesmith

Her er nr, 3 bare mega nem, det skyldes nok erfaringen til dels. Men han er bare nem, altid glad, sover om natten og spiser godt 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. august 2016

2babygirls

Paddehatten skriver:

Jeg er nysgerrig! Nu har jeg nemlig hørt det her fra flere; Tredje barn er helt klart det roligste og nemmeste  men passer det? 

Jer, der har 3 børn, meld gerne ind 

Er det barnets personlighed/temperament som er roligere/anderledes end de foregående to? Eller er det mere fordi, man som forælder allerede ER i kaoset med to børn i forvejen og derfor selv tager det lidt mere laissez-faire? 

Håber på en god debat. 

Min nevø er 3 barn og fuldstændig det modsatte af et nemt barn! Han skreg de første mange måneder, havde mange problemer med maven og ørene, sov aldrig, hang altid på en arm! Idag er han næsten 4 og er stadig en vild dreng hvor intet står stille!

Anmeld Citér

21. august 2016

MysteriousAngel

Paddehatten skriver:

Jeg er nysgerrig! Nu har jeg nemlig hørt det her fra flere; Tredje barn er helt klart det roligste og nemmeste  men passer det? 

Er det barnets personlighed/temperament som er roligere/anderledes end de foregående to? Eller er det mere fordi, man som forælder allerede ER i kaoset med to børn i forvejen og derfor selv tager det lidt mere laissez-faire? 

Håber på en god debat. 

Haha nej.. ikke her i hvert fald.

Er du vimmer et temperament 

Anmeld Citér

21. august 2016

CC79

Synes det har været let være forældre til nr. 3 men hun er bestemt ikke den letteste. Vores første var den sværeste nok pga han er diagnosebarn (autisme/retardering) og nr. 3 er en rigtigt "Emil" bare i pigeversion. Vores nr. 2 er klart det nemmeste barn og sikkert også grunden til vi fk nr. 3 hurtigt efter. Jeg kunne rent faktisk gøre mit bachelorstudie færdig selvom han blev født 4 mdr før studiet skulle afsluttes. Manglede 3 eksamner da jeg havde født ham og jeg kunne ha ham med i skole og han bare spiste og sov og så kunne jeg skrive rapporter imens. Det var aldrig gået med de to andre så det var perfekt timing.

Anmeld Citér

21. august 2016

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Paddehatten skriver:

Håber på en god debat. 

Delvist ja.

Vi har en som aldrig har sovet ret meget. Max 20 min lur ad gangen fra nyfødt. Og nu som 1 årig sover hun max 2 timer om dagen over to lur. Fra 5.30-20-22. På den måden har det været hårdt med nr 3 når jeg er alene fra 6-21 og selv skal stå for alt. Rengøring mad bad lektier osv.

Men på den anden side har det også været super nemt. Da den yngste hurtigt passer sig ind og kan aktivere sig selv meget. Og samtidig er de store gode til at hjælpe med at hente og se efter den lille.

Det kræver lidt mere planlægning af dagen når den lille skal sove. Men sådan er det jo også fra 1til 2 børn.

Anmeld Citér

21. august 2016

lineog4

Det kommer an på hvad nem betyder. Vores nummer 3 (levende) er den mest ligetil, eller hvad man kan sige. Han er stort set glad hele tiden og er han det ikke skal vi nok få det at vide med skrig og skrål. 

Han er den absolut mest forkælede for han er ikke bare forkælet af mor og far men også af to søskende. 

Men tænker du søvn fx så var nummer 2 (levende) den absolut nemmeste, han sov igennem fra han var ca 4 mnd, han var også den der elskede sin egen tid under legestativet, sov bedst i egen seng, kunne falde i søvn på gulvet når jeg lige skulle hjælpe storesøster osv. Tilgengæld har han en mere knude mands personlighed.

Den ældste sov aldrig, men er tilgengæld den der altid får venner, så der skal jeg aldrig være bekymret. 

Så det afhænger helt af definitionen nem, for de har alle deres områder hvor de er nemme og områder hvor det er knapt så nemt at være deres mor.

Anmeld Citér

21. august 2016

Anonym

Paddehatten skriver:

Håber på en god debat. 

Nej, min Markus er nr tre. Han har adhd 

Anmeld Citér

21. august 2016

Paddehatten

Hehe  kan høre det er en blandet landhandel! Tak for en masse gode svar. Flere er selvfølgelig velkomne 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.