Er nr.3 i børneflokken den nemmeste?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

908 visninger
17 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
20. august 2016

Paddehatten

Jeg er nysgerrig! Nu har jeg nemlig hørt det her fra flere; Tredje barn er helt klart det roligste og nemmeste  men passer det? 

Jer, der har 3 børn, meld gerne ind 

Er det barnets personlighed/temperament som er roligere/anderledes end de foregående to? Eller er det mere fordi, man som forælder allerede ER i kaoset med to børn i forvejen og derfor selv tager det lidt mere laissez-faire? 

Håber på en god debat. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. august 2016

Ellie79

Paddehatten skriver:

Jeg er nysgerrig! Nu har jeg nemlig hørt det her fra flere; Tredje barn er helt klart det roligste og nemmeste  men passer det? 

Jer, der har 3 børn, meld gerne ind 

Er det barnets personlighed/temperament som er roligere/anderledes end de foregående to? Eller er det mere fordi, man som forælder allerede ER i kaoset med to børn i forvejen og derfor selv tager det lidt mere laissez-faire? 

Håber på en god debat. 

Det hørte vi også hele tiden da vi ventede nummer 3 - det kunne så ikke være mere usandt i vores tilfælde. Han sov aldrig, slappede kun af på en arm det tog 4 mdr at lære ham at sove 2x 25 minutters lure i barnevognen, som 6 mdr kunne han kravle og var alle steder og som 9 mdr. Kunne han kravle op på tripp trapp stole og videre op på bordet. Han er så viljestærk og har en kæmpe personlighed og er fyldt med selvtillid. De andre har rolige personligheder og elsker fordybelse. Men vi elsker ham griner med ham og af ham, river os selv i håret når han endelig sover og vi puster ud til en ny dag. Hans søskende elsker ham men vi er lykkelig for de er meget rummelig og tilgiver alt der har med lillebror at gøre for der er mange ting vi ikke lige gør med ham som aldrig var et problem med de to andre. Men vi ville aldrig have undværet ham, men nem og en medfølger niks, nope, kommer aldrig til at ske.. 

Anmeld Citér

20. august 2016

Øtter

Haha, godt spørgsmål - ja, herhjemme har vi fået nr. 3 - og han er bare enorm nem.

For det første har der slet ikke været nogle problemer fra start. De to store er begge født ca 2 uger før termin og havde gulsot, så det var bare lidt hårdere til at begynde med.

Her 3. gang synes jeg at der er så meget mere erfaring med i bagagen, så jeg tager det hele meget mere roligt, jeg ved hvad der virker og ikke virker - og der er jo også lige et par ældre søskende, til at hjælpe til herhjemme.

Også selv om lillebror har lært at gå i en alder af 10 måneder, hvor de store var 15 måneder - der er fart på hele tiden.

Så alt i alt er det nemmere med nr. 3, men på baggrund af mange forskellige ting

Anmeld Citér

20. august 2016

70121416

Hej ts. 

Nem og nem 

hun er så særlig sensitiv og hendes mønster giver mening, hun er snart 4 år. Hun krævede og kræver altid 2 skridt foran fra voksne. Hvordan hun ville være uden titlen som særlig sentitiv, det ved jeg ikke 

men go go 

Anmeld Citér

20. august 2016

Ciss

Det passer ikke hos en veninde af mig.

Hendes de to første er rolige typer, begge har været lydige og intelligente helt fra små af. (Hun har derfor snakket ganske nedladende om folk som ikke opdrager sine børn...).

Så fik hun nr tre, og han har vilje, er nysgerrig og hurtig, stikker af for at undersøge ting, gør "forbudte ting" (som at undersøge stereoanlægget og ledningene bag), når ingen ser osv. Der er masser af fart og nysgerrighed og initiativ i ham, så nu har hun fået sin sag for. Han er en skøn dreng, men han krever at man er på hele tiden på en helt anden måde end de første. 

Så garantier finnes ikke.

Anmeld Citér

20. august 2016

Anonym

Usandt herhjemme. 

Nummer et og tre er fuldstændig ens  med alt. 

Sover aldrig, spiser ikke, er tit sur, utilfreds, vil ikke side stille, vil ikke side hos os og putte osv

derimod nummer to, er helt stille og rolig, og fuldstændig modsat nummer et mg tre. 

Men alle tre børn er super dejlige selvfølgelig 

Anmeld Citér

20. august 2016

Muffinmus

Nix,ikke her...

Vi har børn på 4,7,9 og de to første var klart de nemmeste 

Anmeld Citér

20. august 2016

Paddehatten

AnjaB skriver:

Det hørte vi også hele tiden da vi ventede nummer 3 - det kunne så ikke være mere usandt i vores tilfælde. Han sov aldrig, slappede kun af på en arm det tog 4 mdr at lære ham at sove 2x 25 minutters lure i barnevognen, som 6 mdr kunne han kravle og var alle steder og som 9 mdr. Kunne han kravle op på tripp trapp stole og videre op på bordet. Han er så viljestærk og har en kæmpe personlighed og er fyldt med selvtillid. De andre har rolige personligheder og elsker fordybelse. Men vi elsker ham griner med ham og af ham, river os selv i håret når han endelig sover og vi puster ud til en ny dag. Hans søskende elsker ham men vi er lykkelig for de er meget rummelig og tilgiver alt der har med lillebror at gøre for der er mange ting vi ikke lige gør med ham som aldrig var et problem med de to andre. Men vi ville aldrig have undværet ham, men nem og en medfølger niks, nope, kommer aldrig til at ske.. 

Hahaha   

Anmeld Citér

20. august 2016

Meyer

Profilbillede for Meyer

Her passer det. Nr 3 er absolut den nemmeste af vores tre piger. Hun er utrolig udadvendt og glad pige, og det har hun været fra dag ét. Hun tilpasse sig situation, og er meget fleksible. Hvor både Nr 1 og især Nr 2 er sensitivite er det utrolig nemt med et udadvendt barn ��

Anmeld Citér

20. august 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Vores 3'er er den roligste, mest harmoniske og mest tillidsfulde knægt. Hans storesøster og -bror har masser af temperament, er ret flyvske og har været nogle vildbasser, mens han fra helt lille har hvilet totalt i sig selv og været fredsommeligheden selv. 

Vi blev meget overraskede, da han pludselig begyndte at opføre sig som en "rigtig" teenager og så småt overskred grænser og gav udtryk for uenighed og utilfredshed. Det er ham vel undt, for hvor har han bare altid accepteret alt - det er helt fint, han viser lidt "kant" nu. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.