Anonym skriver:
Hej jeg en fyr i midten af 20'erne
Jeg er sammen med en som er i starten af 20erne
Hun har et barn på snart 2
Og så har vi et fælles barn på 4 mdr.
Han får mme modermælk erstatning
Når men til sagen.
Vores forhold er ikke ligefrem gul og grønne skove.
Jeg går i skole.
Hun har barsel.
Hun foretager sig ikke noget hjemme udover at passe børnene. Så ikke noget rengøring.
Hun siger tit til mig når jeg kommer hjem fra skole at hun har haft en hård dag og at hun har været stresset.
For mig lyder det som hun ikke kan overskue det helt.
Hendes ungdom har ikke været god voldelig papfar og sprut
Hun har været fjernet hjemmefra
Hendes netværk består af hendes mor og lillebror og så min store familie.
Men nu går jeg og tænker på at gå fra hende.
For der slet ikke noget kærlighed fra min side af til hende.
Det eneste jeg glæder mig til er at komme hjem til min søn.
Men hvordan vil min chance være for at få bopælsret over min søn?
Håber nogen kan rådgive mig
Vi begge vil kæmpe for ham.
Tror godt hun ved hun ikke kan tage ordentlig vare over 2 børn på engang i over længere tid.
Max 1 dag vil kun kunne klare at være helt alene med 2 børn
Men hun vil selvfølgelig ikke indrømme det.
Det var da et ret trist indlæg.
Din kæreste tager sig af et lille spædbarn og en 2-årig. Et lille spædbarn alene kræver al ens opmærksomhed, hele dage lang, suger al den energi og overskud man overhovedet har i sig, plus der en 2-årig der også kræver man er på konstant. Det er da ikke underligt din kæreste er træt. Det er noget der dræner alle kræfter, psykisk og mentalt.
Da min datter var så lille (og der var kun en), var der dage hvor jeg var så træt da min kæreste endelig kunne komme hjem og tage over, at jeg satte mig ned, og ikke engang orkede at tage fat i fjernbetjening og tænde tv'et, selv om den lå lige ved siden af. For man giver al sin kærlighed, energi, omsorg, opmærksomhed og bekymringer til sådan et lille barn. At din kæreste er så træt og stresset, kunne måske vidne om at hun faktisk giver hele sig selv til sine børn. Og det skal hun straffes for?
Jeg var og er så heldig, at jeg har en kæreste, der arbejder fuldtid, med overarbejde, på et stressende job, hvor han har ansvar, men som alligevel forstår hvad det vil sige at have et barn. Da vores datter var lille, hjalp han alt hvad han kunne. Det var ham der købte ind, og lavede mad, og tog babyen om aftenen, så jeg kunne genoplade noget af energien - for så at være den bedste mor jeg kunne være for vores fælles guldklump. Og han har godt nok fået masser af grå hår nu, den dejlige mand.
Synes du virkelig skal tænke dig om. Du går og tænker på at tage det vigtigste dit barn har - hans mor fra ham, fordi du synes din kæreste er doven?! Du vil vende op og ned på de to børns verden, for altid. Ja, man kan bestemme sig for at man vil gå, fordi ens forhold ikke er så fedt som det var - men ikke når man har valgt at blive forældre. Så skylder du godt nok din familie at kæmpe alt hvad du overhovedet kan - være sikker på, der absolut ikke er andet i hele verden som du kan gøre for at bevare familien, støtte dit barns mor, og dermed være den bedste far du kan være. Hvis din kæreste er stresset, afkræftet osv., så må du træde til, og holde ud.
Jeg håber du vil tænke dig godt og grundigt om. Et lille barn er super hårdt, men det bliver bedre. Vælger man at blive forældre, så må man acceptere, at der også kommer udfordrende og hårde tider, som man skal igennem sammen.
At du gør en masse ting hjemme allerede er skønt, men du gør det jo for jer allesammens skyld, håber du vil blive ved, og få lidt mere forståelse for din kæreste og hvad hun gør som mor.