Hvornår fortæller man storesøster det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. august 2016

Frydshoej

Vi fortalte min bonusdatter (11år) det, da jeg var omkring 5-6 uger henne, da jeg ikke kunne skjule det pga kvalme, træthed og hovedpine.. Vi ville have ventet til jeg var 12 uger og vi var sikre på der ikke ville gå noget galt, da jeg 4 mdr forinden blev akut indlagt med graviditet udenfor livmoderen.. 

Men da vi havde været til tidlig scanning, hvor alt var fint og vi ikke længere kunne finde undskyldninger for hvorfor jeg ikke kunne spise, så valgte vi at fortælle hende det og der er nu kun 7 dage til termin 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2016

NypåVej7årSenere

Frydshoej skriver:

Vi fortalte min bonusdatter (11år) det, da jeg var omkring 5-6 uger henne, da jeg ikke kunne skjule det pga kvalme, træthed og hovedpine.. Vi ville have ventet til jeg var 12 uger og vi var sikre på der ikke ville gå noget galt, da jeg 4 mdr forinden blev akut indlagt med graviditet udenfor livmoderen.. 

Men da vi havde været til tidlig scanning, hvor alt var fint og vi ikke længere kunne finde undskyldninger for hvorfor jeg ikke kunne spise, så valgte vi at fortælle hende det og der er nu kun 7 dage til termin 

Dejligt at høre. Glad for at det gik så godt 

Anmeld Citér

18. august 2016

Morfor3

Jeg har to drenge på 3 og 4 år. Jeg fortalte det først i uge 15. Jeg tænkte helt ærligt det ikke er deres behov at vide det før det blevar synligt. Det er super lang tid at vente og tid er jo ikk3 noget de endnu er bevidst om.  

Men nu hvor din datter er 9 år så kunne jeg godt have fundet på at fortælle det som det er. Også at baby måske ikke bliver til noget og at man ret skal scannes. Men du kender din datter bedst i forhold til hvordan hun forstår disse typer beskeder,  og om hun ville blive ked af det hvis det ikke blev til noget. 

Så tænker egentlig du selv kender svaret - børn er opvækst er jo forskelligt 

Anmeld Citér

18. august 2016

Liv_86

NypåVej7årSenere skriver:

Hej alle,

Har brug for råd om hvornår jeg skal fortælle min 7-årige datter at jeg er gravid. Jeg er i uge 9 og ville egentlig vente til uge 12 for at være mere "sikker". Men på den anden side har jeg det så super skidt at jeg tænker at hun må mærke en underlig "stemning" og være lidt ked af, at hun ikke ser mere til mig. Hun har ikke sagt noget. Men jeg overvejer at fortælle hende det nu, så hun kan forstå hvorfor mor er lidt "sammenbidt" ved måltiderne og tit er i seng.. Det er dog ikke super usædvanligt for mig at sove lidt om dagen, da jeg er ved at komme mig over en langtids sygdom. Så det virker ikke så underligt på hende, som det måske ville på andre.

Hvad synes I? Hvornår fortalte I det?

Tak!

Vi fortalte det i uge 7 efter en tidlig scanning.

jeg er glad for vi fortalte det for jeg har været meget dårlig. Og så har hun kunne forstå hvorfor.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.