NypåVej7årSenere skriver:
Hej alle,
Har brug for råd om hvornår jeg skal fortælle min 7-årige datter at jeg er gravid. Jeg er i uge 9 og ville egentlig vente til uge 12 for at være mere "sikker". Men på den anden side har jeg det så super skidt at jeg tænker at hun må mærke en underlig "stemning" og være lidt ked af, at hun ikke ser mere til mig. Hun har ikke sagt noget. Men jeg overvejer at fortælle hende det nu, så hun kan forstå hvorfor mor er lidt "sammenbidt" ved måltiderne og tit er i seng.. Det er dog ikke super usædvanligt for mig at sove lidt om dagen, da jeg er ved at komme mig over en langtids sygdom. Så det virker ikke så underligt på hende, som det måske ville på andre.
Hvad synes I? Hvornår fortalte I det?
Tak!
Først og fremmest, tillykke med graviditeten.
Dernæst fortalte vi det først den dag jeg havde været til nf. skanning da vi var hunderæd for at det lille liv derinde var gået til grunde. Vores børn er 10 og 9 og det ville ikke være til at bære også at skulle tackle deres sorg i tilfælde af at det ikke gik som det skulle.
Ikke at det vil ske for dig, det er heldigvis fåtallet det sker for, men hvorfor løbe risikoen?
Når det så er sagt, så kan jeg godt forstå at du gerne vil fortælle det. Specielt når hun har den alder. Så forstår hun det jo på en helt anden måde end når de er f.eks. 3-4 år.
Mvh. M
Anmeld
Citér