Alle forventer en pige

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.340 visninger
14 svar
14 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. august 2016

Erelkjaer

Jeg er en smule frustreret..

Da min kæreste og jeg fortalte den fantastiske nyhed, om at vi ska være forældre til januar, sakkede alle om hvordan de gerne ville have at det skulle blive en pige. Jeg har selv gerne ville vide kønnet, og været ret ligeglad med hvad det bliver. Men er næsten nervøs for at det bliver en dreng nu, da alle "forventer" en pige. Bliver de skuffede hvis der er en lille tap dernede?? Nogen der har oplevet lignende og måske kan give et par opmuntrende ord? For bliver mere og mere ked og frustreret jo tættere på jeg kommer. Skal til gennemscanning den 9. Og ved nærmest ikke om jeg vil vide kønnet længere 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2016

nilletøz

Hvor jeg kender det alt for godt...

Måske du skulle prøve at sige at kønnet er ligegyldigt, så længe barnet er sund og rask..

Det sagde jeg til min familie da jeg ventede den store...

Anmeld Citér

16. august 2016

Mullesmith

Erelkjaer skriver:

Da min kæreste og jeg fortalte den fantastiske nyhed, om at vi ska være forældre til januar, sakkede alle om hvordan de gerne ville have at det skulle blive en pige. Jeg har selv gerne ville vide kønnet, og været ret ligeglad med hvad det bliver. Men er næsten nervøs for at det bliver en dreng nu, da alle "forventer" en pige. Bliver de skuffede hvis der er en lille tap dernede?? Nogen der har oplevet lignende og måske kan give et par opmuntrende ord? For bliver mere og mere ked og frustreret jo tættere på jeg kommer. Skal til gennemscanning den 9. Og ved nærmest ikke om jeg vil vide kønnet længere 

Du skal vide kønnet men de skal ikke have det afvide og nej de kan da ikke blive skuffet, og hvis de gør så er det deres problem  held og lykke

Anmeld Citér

16. august 2016

nilletøz

Mullesmith skriver:

Du skal vide kønnet men de skal ikke have det afvide og nej de kan da ikke blive skuffet, og hvis de gør så er det deres problem  held og lykke

Præcis, de kan ikke tillade sig at blive skuffet, og hvis de gør er det bare deres problem...

Anmeld Citér

16. august 2016

God-mor

Erelkjaer skriver:

Fortæl folk at i er ligeglade med kønnet, men bare håber på et sundt og raskt barn. I denne tid er der åbenbart en eller anden status i at få piger (det er sådan jeg oplever det i hvert tilfælde). Selvfølgelig skal i have kønnet at vide, hvis i ønsker det. Så lad i jo overveje om i gider fortælle familien det. Ellers må de vente til du føder Tillykke med graviditeten

Anmeld Citér

16. august 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg havde også en lignende oplevelse, men ikke så folk som sådan ville blive skuffet hvis det var en dreng.

I min familie er der udelukkende kun drengebørn, så da jeg blev gravid, der håbede mange af dem på en lille pige, og nogle af mine søskende havde endda en fornemmelse af, at min mand og jeg var de eneste i familien, som kunne lave piger.

Alle snakkede om, at det sikkert var en pige, ja så meget, at jeg begyndte at tro på, at det var en dreng, fordi jeg blev lidt rasmus modsat (barnlige mig)

Da vi så kom til kønsscanningen viste det sig så, at det rent faktisk var en pige, og der blev jublet. Men jeg vidste godt, at hvis det var en dreng, så ville de også blive glade.

Selvom de forventer og snakker om, at det er en pige, så er jeg næsten sikker på, at de nok skal blive glade, hvis det viser sig at være en pige, og ja. sig, at I er glade uanset kønnet, det gjorde vi Det havde de fleste forståelse for og gav os ret, selvom de stadigvæk håbede på en pige.

Anmeld Citér

16. august 2016

Mo9ca

Erelkjaer skriver:

Hvem er alle? Og hvorfor vil de gerne have det bliver en pige?

Uanset hvad I får så er det jeres lykke og ingen andres. Hvad de vil handler jo om deres lykke og ikke jeres. Hvis I fik en handicappet pige (ikke at I får det), vil nok de fleste synes, hvor synd det var for jer. Men igen ville det handle om deres definition på hvad lykke er. Prøv at sige det til dig selv. Det handler om dem og deres billede på, hvad lykke er. Ikke min eller vores.

Jeg venter selv nr. 3 med to drenge i forvejen. Inden jeg blev gravid sagde mange, "I skal da have en mere, skal I ikke?" Underforstået at vi skulle prøve at få en pige.

Der findes næsten ikke noget mere provokerende end sådan en udtalelse. 

Tænk sig, at folk vil gøre sig til herre om min familie ikke er perfekt hvis ikke vi fik nr. 3 og helst en pige!!

Mvh. M

Anmeld Citér

16. august 2016

Bissen

Vi fik en pige første gang og alle venner og familie var sikker på at det var endnu en pige - det er så en dreng og alle glæder sig nu til at møde ham og er allerede igang med at strikke tøj osv.  

den eneste som blev oprigtigt skuffet var kusinen, da hun gerne ville have en kusine mere, da der er så mange fætre  

Anmeld Citér

16. august 2016

Debatpigen.

Erelkjaer skriver:

i min familie forventer de at det bliver en dreng.. :/

Anmeld Citér

17. august 2016

Camillafriispedersen

Sådan havde jeg/vi det også, 
Min familie og hans familie sagde også hele tiden, at de håbede på en pige, men jeg venter en lille dreng :-) 
Og jeg var bange for deres reaktion, fordi de nærmest forventede en pige, men de reagerede som jeg ville have det, og er glade for vi skal have en lille dreng til oktober. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.