Visdomstand..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. august 2016

2babygirls

Anonym skriver:

Er der nogen der ved hvad det koster at få fjernet en visdomstand?

Jeg har pt 1 visdomstand der gør stjerne ondt (den er ved at bryde igennem, så det er nok derfor) og 1 der ligger sidelæns. Altså med tyggefladen ind mod nabotanden.

Jeg ved godt at jeg burde gå til tandlægen, men jeg har bare ikke ret mange penge at gøre med, og er bange for at det bliver super dyrt hvilket jeg ikke har råd til. Jeg er på su og skal skifte uddannelse efter sommerferien næste år, så er nødt til at spare op så jeg har penge til juli, hvilket desværre betyder at jeg ikke har super meget overskud i økonomien.

Så, nogen der ved hvad det koster?

Jeg fik min opereret ud på Århus tandlæge skole og gav 500kr for alt, hvor det tog billedet af hele mit hovede, og så opererede den ud! Min tandlæge henviste mig. Og folk fra hele Jylland kommer derhen! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2016

Anonym trådstarter

2babygirls skriver:

Jeg fik min opereret ud på Århus tandlæge skole og gav 500kr for alt, hvor det tog billedet af hele mit hovede, og så opererede den ud! Min tandlæge henviste mig. Og folk fra hele Jylland kommer derhen! 

Ååh, det lyder jo overkommenligt! Og bor endda ikke så langt fra århus, så det ville være nemt nok at komme dertil. 

Jeg har bestilt en tid hos tandlægen til at få set på det, så må spørge der om jeg kan få en henvisning til tandlæge skolen.

Tusind tak for tippet!

Anmeld Citér

16. august 2016

B&J

Jeg gav 600kr for min visdomstand da den skulle ud men der var heller ingen problemer. Du kan spørge din tandlæge om de vil dele regningen ud 

Anmeld Citér

16. august 2016

Zelinasmor

Her tog de den med tang efter bedøvelse. Knuste den og pillede den ud. Forholdsvis uden problemer. Gav 450kr

Anmeld Citér

16. august 2016

ninibadini

Prøv at tage hen til din tandlæge med den der gør ondt. Nogle gange kan det være nok bare at skylle ved tanden for at fjerne betændelsen og så vente på at den måske kommer rigtigt ud. Jeg kan jo ikke sige om det kan lade sig gøre ved dig, men nogle gange kan man og det er jo væsentligt nemmere, billigere og mindre ubehageligt. Hvis den der ligger skævt ikke generer og ikke gør skade på nabotanden, behøves den ikke fjernes. Igen, så ved jeg jo ikke hvordan det ser ud hos dig, så spørg din tandlæge

Hvis den/ de skal ud, vil jeg også anbefale dig at blive henvist til tandlægeskolen. De vil rigtig gerne have visdomstænder der skal fjernes. Der er en uddannet kæbekirurg der følger behandlingen, så du kan være ret tryg. I Århus koster det 500 (hvis prisen da ikke er ændret). Men hvis tanden er så svær at en studerende ikke kan fjerne den, skal du vist betale almindelig pris for at en kæbekirurg fjerner den. Men det er da værd at undersøge

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.