Visdomstand..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.426 visninger
14 svar
1 synes godt om
16. august 2016

Anonym trådstarter

Er der nogen der ved hvad det koster at få fjernet en visdomstand?

Jeg har pt 1 visdomstand der gør stjerne ondt (den er ved at bryde igennem, så det er nok derfor) og 1 der ligger sidelæns. Altså med tyggefladen ind mod nabotanden.

Jeg ved godt at jeg burde gå til tandlægen, men jeg har bare ikke ret mange penge at gøre med, og er bange for at det bliver super dyrt hvilket jeg ikke har råd til. Jeg er på su og skal skifte uddannelse efter sommerferien næste år, så er nødt til at spare op så jeg har penge til juli, hvilket desværre betyder at jeg ikke har super meget overskud i økonomien.

Så, nogen der ved hvad det koster?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2016

NNL

Hej!

Stakkels dig, det kan gøre så forfærdeligt ondt. Jeg har prøvet begge dele. Mine visdomstænder i undermunden lå også vandret og de blev opereret ud til 2.400 kr pr. tand! I overmunden vendte de rigtigt, men den ene trykkede på tanden ved siden af og blev rykket ud efter den var brudt igennem. Det gav jeg 310 kr for, inkl. bedøvelse og det hele. Prisen afhænger vist af, hvor svære de er at få ud, men når det er en "ny" tand, sidder den typisk ikke så godt fast endnu.

De tænder der vokser vandret og som kan komme til at gøre rigtig ondt, kan også gøre alle de andre tænder skæve! Men de vokser jo ret langsomt, så om der sker noget ved at vente, tvivler jeg på. Men hvis det gør ondt er det jo ikke så fedt Det koster vel ikke noget at spørge tandlængen ved næste eftersyn?

Held og lykke med det!

Mvh Nadia.

Anmeld Citér

16. august 2016

God-mor

Anonym skriver:

Jeg har pt 1 visdomstand der gør stjerne ondt (den er ved at bryde igennem, så det er nok derfor) og 1 der ligger sidelæns. Altså med tyggefladen ind mod nabotanden.

Jeg ved godt at jeg burde gå til tandlægen, men jeg har bare ikke ret mange penge at gøre med, og er bange for at det bliver super dyrt hvilket jeg ikke har råd til. Jeg er på su og skal skifte uddannelse efter sommerferien næste år, så er nødt til at spare op så jeg har penge til juli, hvilket desværre betyder at jeg ikke har super meget overskud i økonomien.

Jeg fik i decmeber opereret 1 visdomstand ud og fik hevet 1 anden visdomstand ud og gav 3500 for begge dele. 

Anmeld Citér

16. august 2016

Astoria

Profilbillede for Astoria
Anonym skriver:

Jeg betalte vist 1500 kr for fjernelse af min visdomstand, men ja, det kommer an på hvor svær tanden er at fjerne. Jeg håber nu alligevel du vil tage til tandlægen, omend bare for at få dem til at se på det. Det går jo desværre ikke over af sig selv og en visdomstand som vokser ud forkert kan lave meget skade. De vil altid lave et overslag på sådan et indgreb før, så du kan se hvor meget det ville koste. Min tandlæge tillod også månedlig afbetaling.

Anmeld Citér

16. august 2016

Anonym trådstarter

NNL skriver:

Hej!

Stakkels dig, det kan gøre så forfærdeligt ondt. Jeg har prøvet begge dele. Mine visdomstænder i undermunden lå også vandret og de blev opereret ud til 2.400 kr pr. tand! I overmunden vendte de rigtigt, men den ene trykkede på tanden ved siden af og blev rykket ud efter den var brudt igennem. Det gav jeg 310 kr for, inkl. bedøvelse og det hele. Prisen afhænger vist af, hvor svære de er at få ud, men når det er en "ny" tand, sidder den typisk ikke så godt fast endnu.

De tænder der vokser vandret og som kan komme til at gøre rigtig ondt, kan også gøre alle de andre tænder skæve! Men de vokser jo ret langsomt, så om der sker noget ved at vente, tvivler jeg på. Men hvis det gør ondt er det jo ikke så fedt Det koster vel ikke noget at spørge tandlængen ved næste eftersyn?

Held og lykke med det!

Mvh Nadia.

Det er ikke den der ligger forkert der gør ondt, men en der er ved at komme op. Så umiddelbart tænker jeg bare at det er det at den er ved at bryde igennem der gør ondt.

Men åååh hvor bliver jeg ked af det når du nævner den pris. Det har jeg bare på ingen måde råd til! Øv øv øv! Sikke noget pis..

Anmeld Citér

16. august 2016

Rockertand

Anonym skriver:

1800 for een tand.

Snak da med tandlægen om en afdragsordning, jeg kender i hvert fald en, der fik lov at afdrage (godt nok en større regning, men alligevel).

Anmeld Citér

16. august 2016

Guldlok88

Her kostede det 3000... 

Anmeld Citér

16. august 2016

NNL

Anonym skriver:

Det er ikke den der ligger forkert der gør ondt, men en der er ved at komme op. Så umiddelbart tænker jeg bare at det er det at den er ved at bryde igennem der gør ondt.

Men åååh hvor bliver jeg ked af det når du nævner den pris. Det har jeg bare på ingen måde råd til! Øv øv øv! Sikke noget pis..

Ved den der vokser ud, kommer og går det med smerten. Hos mig var det i hvert fald som om den voksede i ryk, med fx to måneder hvor det gjorde ondt hver dag og så helt op til et halvt år hvor jeg ikke mærkede noget, og så nogle måneder med smerte igen. Over flere år. Så bare det at den vokser kan gøre ondt. Som om tandkøddet når at hele hen over den igen, for så at skulle rives i stykker når den vokser igen. Ved ikke om det rent faktisk var sådan, men det var sådan det føltes. Jeg gik længe med min - den der kostede 310 kr at få fjernet! Det skulle jeg have gjort noget før...

Kan du selv fornemme om den skal opereres ud? Hvis den er kommet igennem tandkøddet, tror jeg det går langt lettere og billigere...

Og det er da også bare træls at de tandlæger er så dyre, især når det er noget medfødt og ikke misligehold!

Anmeld Citér

16. august 2016

Anonym trådstarter

NNL skriver:

Ved den der vokser ud, kommer og går det med smerten. Hos mig var det i hvert fald som om den voksede i ryk, med fx to måneder hvor det gjorde ondt hver dag og så helt op til et halvt år hvor jeg ikke mærkede noget, og så nogle måneder med smerte igen. Over flere år. Så bare det at den vokser kan gøre ondt. Som om tandkøddet når at hele hen over den igen, for så at skulle rives i stykker når den vokser igen. Ved ikke om det rent faktisk var sådan, men det var sådan det føltes. Jeg gik længe med min - den der kostede 310 kr at få fjernet! Det skulle jeg have gjort noget før...

Kan du selv fornemme om den skal opereres ud? Hvis den er kommet igennem tandkøddet, tror jeg det går langt lettere og billigere...

Og det er da også bare træls at de tandlæger er så dyre, især når det er noget medfødt og ikke misligehold!

Jeg ved ikke om den skal opereres ud. Den der ligger vandret er kommet igennem, der hvor tykkefladen sidder. Altså er der stadig tandkød over toppen af den..

Anmeld Citér

16. august 2016

Mamman

Profilbillede for Mamman

Jeg fik trukket en visdomstand ud i overmunden i december det gav jeg 600 kr for. 

Begge visdomstænderne i min undermund vokser med tyggefladderne ind mod nabotanden og der fik jeg afvide fra min tandlæge at de lå så dårligt at de ikke kunne operere den ud. Der skal jeg hen på en anden klinik og få dem opereret ud for de kommer til st ødelægge nabotænderne på et tidspunkt

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.