Fra amning til mælke erstatning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. september 2009

Marcus´s mor

Hej Alle
Tak for jeres svar.
Nu snakker i meget om den grønne Allomin, jeg giver den blå der hedde allomin 1, der er for nyfødte, og den grønne står der fra 4 måneder og opefter på..

Nu kan mit barn spise alt hvad jeg giver ham, han er en sulten lille mand , måske derfor han har haft så hård mave, jeg besluttede mig for at gå over på erstatningen for 2 dage siden, da jeg havde meget ondt i brysterne med knuder osv. så i nat (nat nr. 2 ) har været helt umulig, med hård mave og en ked baby, lidt udslet i hovedet og helt varm på panden af at presse, så holder derfor nøje øje med hvor meget han får i døgnet og suplere med kamille the..

derfor undre det min meget at han reagerede på den måde, han ligger nu og sover, endelig ro i hans lille mave, udslættet i hovedet er næsten væk og han er ikke varm mere, men har også fået både sukker vand og kamille the i dag, samme med hans mælk.

Jeg har dog sammen med jeg ammede ham, givet ham ca. 1 flaske mælke erstatning hver dag for han kunne vende sig lidt til det, men alligevel fik han dårlig mave..

Han er iøvrigt 1 1/2 månede gammel.

Mvh Anne-Mette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. oktober 2009

DortheSimonsen

Marcus´s mor skriver:

Hej Alle
Tak for jeres svar.
Nu snakker i meget om den grønne Allomin, jeg giver den blå der hedde allomin 1, der er for nyfødte, og den grønne står der fra 4 måneder og opefter på..

Nu kan mit barn spise alt hvad jeg giver ham, han er en sulten lille mand , måske derfor han har haft så hård mave, jeg besluttede mig for at gå over på erstatningen for 2 dage siden, da jeg havde meget ondt i brysterne med knuder osv. så i nat (nat nr. 2 ) har været helt umulig, med hård mave og en ked baby, lidt udslet i hovedet og helt varm på panden af at presse, så holder derfor nøje øje med hvor meget han får i døgnet og suplere med kamille the..

derfor undre det min meget at han reagerede på den måde, han ligger nu og sover, endelig ro i hans lille mave, udslættet i hovedet er næsten væk og han er ikke varm mere, men har også fået både sukker vand og kamille the i dag, samme med hans mælk.

Jeg har dog sammen med jeg ammede ham, givet ham ca. 1 flaske mælke erstatning hver dag for han kunne vende sig lidt til det, men alligevel fik han dårlig mave..

Mvh Anne-Mette

Jeg bruger den der hedder NAN 1. Victor har overhovedet ikke haft problemer med hård mave.
Men hvis det fortsætter med hård mave, synes jeg du skal snakke med din sundhedspl. om du skal give lidt laktylose.

Anmeld

1. oktober 2009

Sjl-msl-Mkl

Marcus´s mor skriver:

Hei
Er her nogle der har erfaringer med at gå fra at amme, til at begynde at give mælke erstatning..

Får de ondt i maven, og bliver afføringen anderledes??

Mvh AM

Hej..

Ret tidligt ville min datter ikke have bryst, hun var omkring 4 uger da hun begyndte og skrige når jeg lagde hende til. Så jeg gik fra den ene dag til den anden over til flaske. Det gik fint. Men så blev hun 3 md ½ mdr. og ville nu ikke have flaske men grød. Tænkte så at jeg gav hende 50 ml først, sådan at hun ikke var ved og hoppe ud af sin stol af sult. Så kunne jeg nemlig stille og roligt vise hende at man faktisk godt kunne spise grød. Da hun var 4½ mdr. gammel levede hun kun af grød, fik mælk flaske ved 20 tiden, lige inden hun blev lagt.

Håber det hjalp lidt.

Anmeld

1. oktober 2009

Marcus´s mor

Marcus´s mor skriver:

Hej Alle
Tak for jeres svar.

Mvh Anne-Mette

Undskyld det er mig der er helt forkert på den.

Den jeg giver er allomin 1 den lys blå til nyfødte.. har lige købt den grønne da  jeg kan se det er den i alle andre starter med, er den mildere mod maven? eller hvorfor starter i med den..? of tror i der går mere kuks i maven hvis jeg skifter, nu har han fået den lys blå i 3 dage..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.