Fra amning til mælke erstatning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.563 visninger
13 svar
0 synes godt om
30. september 2009

Marcus´s mor

Hei
Er her nogle der har erfaringer med at gå fra at amme, til at begynde at give mælke erstatning..

Får de ondt i maven, og bliver afføringen anderledes??

Mvh AM

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2009

mariamiss6

Afføringen bliver nok lidt anderledes... Gul tror jeg nok det var.... og så har de for det meste oftere afføring, end på bryst...

D jeg stoppede med at amme var det fra den ene dag til den anden, og det er gået helt fint... Begge mine børn var tilfredse fra første flaske, og nummer 2 som sreg helt vildt hele dagen, holdt fuldstændig op og blev et storsmilende barn. Den store lige så, men der var det ikke mælken den var gal med, men selve amningen....

Ungerne er kun blevet tilfredse og glade på MME, og der har ikke været nogen problemer med dem, eller deres maver, siden de begyndte på flaske.

Jeg selv måtte selvfølgelig malke lidt ud, og lette trykket fa mælken en gang imellem... Jeg gjorde det så sjældent som muligt, for ikke at risikere at holde gang i produktionen, og det gik ret nemt i sig selv igen, uden problemer, blot et par overspændte bryster, en gang imellem....

Anmeld

30. september 2009

mor_sabina

mariamiss6 skriver:

Afføringen bliver nok lidt anderledes... Gul tror jeg nok det var.... og så har de for det meste oftere afføring, end på bryst...

D jeg stoppede med at amme var det fra den ene dag til den anden, og det er gået helt fint... Begge mine børn var tilfredse fra første flaske, og nummer 2 som sreg helt vildt hele dagen, holdt fuldstændig op og blev et storsmilende barn. Den store lige så, men der var det ikke mælken den var gal med, men selve amningen....

Ungerne er kun blevet tilfredse og glade på MME, og der har ikke været nogen problemer med dem, eller deres maver, siden de begyndte på flaske.

Jeg selv måtte selvfølgelig malke lidt ud, og lette trykket fa mælken en gang imellem... Jeg gjorde det så sjældent som muligt, for ikke at risikere at holde gang i produktionen, og det gik ret nemt i sig selv igen, uden problemer, blot et par overspændte bryster, en gang imellem....

Hvornår gik du over til flaske og hvorfor? Er nemlig begyndt på grød og synes ikke rigtig jeg har så meget mælk mere, han gider ikke helt brystet og nu begynder han også at sige nej til grøden!?

Anmeld

30. september 2009

Misjelle

Marcus´s mor skriver:

Hei
Er her nogle der har erfaringer med at gå fra at amme, til at begynde at give mælke erstatning..

Mvh AM

Jeg gik ikke fra det ene til det andet, men suplerede med erstatning efter amningen. Så trappede jeg langsomt ned både for hans og for ikke at opleve for mange brystspændinger.
Linus fik ikke ondt i maven af det, men afføringen bliver en smule mere grødet/grynet. Jeg var også rigtig nervøs med at give ham erstatning i starten, da jeg havde hørt fra flere at det gav bøvl med maven. man kan jo få noget forskelligt til at hjælpe maven igang hvis det opstår, men herhjemme fik vi aldrig brug for det .

Anmeld

30. september 2009

mariamiss6

mor_sabina skriver:

Hvornår gik du over til flaske og hvorfor? Er nemlig begyndt på grød og synes ikke rigtig jeg har så meget mælk mere, han gider ikke helt brystet og nu begynder han også at sige nej til grøden!?

Bastian fik flasken da han var 3 uger.... Og Felix fik den da han var 7 uger....

Du kan sagtens give flaske nu, og så synes jeg bare du skal holde fast i også at give lidt grød.... Det kan være han takker nej til grøden, fordi han måske snes det kræver for meget energi, hvis han også skal kæmpe lidt ekstra for mælken...

Anmeld

30. september 2009

DortheSimonsen

Marcus´s mor skriver:

Hei

Mvh AM

Jeg ammede Victor de første 4 uger, men havde ikke nok næring til ham.
Jeg gik fra at amme og til MME af én gang. Han er meget tilfreds med flasken. Hans afføring er gul. Men han har ikke hård mave, som nogle får af det. Men han har kun afføring 1-3 gange om dagen nu.
Mange flaskebørn får "nedsat" afføring. Så man skal selvfølgelig være opmærksom på, at de ikke får hård mave!

Tror ikke han har fået ondt i maven af det i hvert fald. Lidt svært at afgøre, eftersom han har kolik. Og det havde han også før han fik flaske.

Håber det er svar nok!

Anmeld

30. september 2009

mor_sabina

mariamiss6 skriver:

Bastian fik flasken da han var 3 uger.... Og Felix fik den da han var 7 uger....

Du kan sagtens give flaske nu, og så synes jeg bare du skal holde fast i også at give lidt grød.... Det kan være han takker nej til grøden, fordi han måske snes det kræver for meget energi, hvis han også skal kæmpe lidt ekstra for mælken...

Okay troede det var senere de gik over til flaske. Ja det lyder meget sansynligt for han var så glad for grød til at begynde med. Men vi må prøve os frem Tak for svar igen igen søde maria

Anmeld

30. september 2009

mariamiss6

mor_sabina skriver:

Okay troede det var senere de gik over til flaske. Ja det lyder meget sansynligt for han var så glad for grød til at begynde med. Men vi må prøve os frem Tak for svar igen igen søde maria

Nej, altså Bastian var skrup umulig at amme, derfor stoppede jeg da han var 3 uuger gammel.... Da min SP synes det var synd for mig at skulle kæmpe så hårdt med det.... Bastian kunne/ville ikke tage fat, på trods af jeg havde masser af FED mælk til ham..... sur røv, men barnet blev meget nemmere at håndtere til måltiderne....

Med felix var det fordi jeg kun havde det rene vand til ham, der var intet fedt eller andet i min mælk, den var næsten helt klar, så tynd var den. Og han havde ondt i maven, og var sulten, og kunne ikke selv komme af med sin aføring. Så det stoppede da han var 7 ger, og ikke havde taget 1 gram på en hel måned....
Han blev heldigvis på alle måder også et meget mere behageligt barn, og glad....

Anmeld

30. september 2009

mor_sabina

mariamiss6 skriver:

Nej, altså Bastian var skrup umulig at amme, derfor stoppede jeg da han var 3 uuger gammel.... Da min SP synes det var synd for mig at skulle kæmpe så hårdt med det.... Bastian kunne/ville ikke tage fat, på trods af jeg havde masser af FED mælk til ham..... sur røv, men barnet blev meget nemmere at håndtere til måltiderne....

Med felix var det fordi jeg kun havde det rene vand til ham, der var intet fedt eller andet i min mælk, den var næsten helt klar, så tynd var den. Og han havde ondt i maven, og var sulten, og kunne ikke selv komme af med sin aføring. Så det stoppede da han var 7 ger, og ikke havde taget 1 gram på en hel måned....
Han blev heldigvis på alle måder også et meget mere behageligt barn, og glad....

Synes altså også bare det er vigtigst at man får noget stabilt om at køre så der kan bliuve ro i familien og den lille kan finde tryghed God du fik nogle glade drenge

Anmeld

30. september 2009

Vingummien

Det gjorde vi da jeg havde ammet i 3 mdr, vi startede så op med den dyre fra apoteket. Men vil sige at start med den grønne fra alomin, mildere mod maven, den begyndte vi på da han var 4 mdr da han måtte få det alm og den var bare så super han fik aldrig noget med maven andet end det lugtede anderlede Så med tiden kom vi over på den mørke blå også fra allomin.

Men er tit nogen der oplever de får hård mave men plejer som regl at gå over igen i løbet af kort tid

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.