bare lyt på mig, se mig!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. august 2016

Anoo

Newsence skriver:

Som du selv svarer så vidste du godt hvad folk ville svare.

Jeg bider meget mærke i at du skriver at hvis du truer med at gå bliver han ked af det fordi han elsker jo jeres søn og kan ikke undværrer jer... 

Siger det ikke alt. Han vil ikke miste sin søn og du er den der får hans verden til at se perfekt ud. 

Han er typen der opfører sig som det passer ham og når du så siger fra så sørger han for 2 ting. 

1. han giver dig grund til at elske ham ved at være super sød

2. han skræmmer dig til at blive for du vil jo ikke finde nogen anden osv. 

Det er desværre meget typisk adfærd for mennesker der har lidt omsorgssvigt i barndommen. ALLE disse børn voksner op med en klar ide om at DERES børn skal ikke lide samme skæbne. Men vi må jo sande at det ikke altid lykkes. 

Din mand vil virkelig sin familie det bedste men han formår ikke at gøre det når alt kommer til alt. Intentionerne er sgu gode nok men evnerne er der bare ikke. Han har lært tidligt at man kan gøre hvad man vil ( især som mand) og som du skriver så drikker han jo ikke slemt. han ser derfor sin fars alc. problem og fjerner sig væk fra det og så er han jo lykkes. 

MEN MEN MEN du bliver nød til at indse at du KAN ikke fixe ham. Du kan ikke lave om på ham. Han skal have prof. hjælp. Men du kan ikke pådutte ham dette. Så virker det ikke. Han skal selv se der er et problem.

MEN hvad vigtigere er så kan du ikke tillade dig at vente på han evt. selv ser han har et problem. Du har et barn, som i den grad bliver påvirket af dette. Du slider dig op og dette ser dit barn og derved er du med til at give denne negative arv videre. Du er nød til at sige stop og komme væk derfra så du kan passe ordenligt på dig selv og dit barn. 

Hvis du ved at du er svag overfor ham ( hvad man altid er for dette er disse personer netop dygtige til) så få hjælp. Få nogle til at være hos dig og få dem til at tage din telefon når han ringer osv. ringer han fra et andet nr. så så snart du hører det er ham så giv telefonen videre. Gør ham det klart at du KUN ønsker kontakt ang. jeres søn og alt andet gider du ikke hører på. Sørg for at du ikke  er alene og bliver han det mindste smule ubehagelig så dokumenter det for guds skyld hvis det en dag skulle komme til en sag.

HUSK du er hans bevis på at han er bedre end sine forældre så det vil i den grad pisse ham af hvis du går, men du er nød til det både for din og din søns skyld. Det skylder du jer begge. 

Tak for svaret!! skrammene men sandt!!, du beskriver præcis mine tanker og hvad mine tætteste siger.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.