Ingen vuggestueplads København

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. august 2016

Enheldigkartoffel

modesty skriver:

Okay. Det vidste jeg ikke. Passeren får jo stadig tilskud via kommunen, som hvis det var en almindelig institutionsplads. Det var da en ærgerlig regel.

Ja jeg er meget enig  Vi overvejede selv muligheden, men droppede det igen da vi undersøgte det nærmere. Det er faktisk lidt ærgerligt, men for de fleste er det jo heldigvis blot en midlertidig løsning indtil man så får en vuggestueplads.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2016

Enheldigkartoffel

Vommen skriver:

Jeg har kun gode erfaringer med privat børnepasning, så det lyder til, at du har været uheldig.

Vi har desuden aldrig skullet betale den første måned forud.

Nu håber jeg ikke, at jeg kommer til at lyde på tværs, men har en veninde som overvejer privat børnepasning men netop ikke kan pga hun skal lægge de 10.000,- først og så derefter tilskud bagefter.

Hun fik at vide at man skulle betale lønnen og sende kvitteringen til Københavns kommune før de ville give tilskud. Dvs. at de skulle se dokumentation på, at børnepasserens løn var betalt først, men måske hun har overset noget? 

Anmeld Citér

27. august 2016

Vommen

Nu håber jeg ikke, at jeg kommer til at lyde på tværs, men har en veninde som overvejer privat børnepasning men netop ikke kan pga hun skal lægge de 10.000,- først og så derefter tilskud bagefter.

Hun fik at vide at man skulle betale lønnen og sende kvitteringen til Københavns kommune før de ville give tilskud. Dvs. at de skulle se dokumentation på, at børnepasserens løn var betalt først, men måske hun har overset noget? 

Nej, det er forstået korrekt.

Man betaler børnepasserens løn sidst på måneden, sender en kvittering ind og får derefter tilskuddet.

Anmeld Citér

27. august 2016

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

Vi havde vores søn i privat dagpleje, teknisk set det man kalder privat børnepasser. 

Kommunen gav et tilskud så vores egenbetaling var på 2400kr. 

Men vi skulle selv lægge alle pengene ud den første. Men det gjorde ikke noget, da kommunen udbetalte tilskudet den sidste hverdag i måneden, det vil sige dagen før dagplejemor skulle have sine penge. 

Den måde kommunen sikrede sig pengene var gået ind til dagplejemor var ved at vi sendte et screenshot af vores netbanks overførsel hver måned. 

Det lyder måske lidt besværligt, men vi vænnede os hurtigt til at det bar sådan det var. 

Hvis TS ikke har den mulighed, er der en anden løsningsmodel, i København kan man få penge for at passe sit barn hjemme til barnet bliver 3 år, vil det være en løsning? Evt indtil en dagpleje/vuggestue plads er mulig inden for en ok radius?

Anmeld Citér

27. august 2016

CBbaby

Vi har valgt, at vores skal gå permanent hos en privat. Vores "dagplejer" er simpelthen så dygtig! 

Men ja, det kræver at man kan lægge 10.000 hver måned - også bliver der refunderet knap 6409kr bagefter

Anmeld Citér

2. september 2016

Enheldigkartoffel

Skovrup skriver:

Vi havde vores søn i privat dagpleje, teknisk set det man kalder privat børnepasser. 

Kommunen gav et tilskud så vores egenbetaling var på 2400kr. 

Men vi skulle selv lægge alle pengene ud den første. Men det gjorde ikke noget, da kommunen udbetalte tilskudet den sidste hverdag i måneden, det vil sige dagen før dagplejemor skulle have sine penge. 

Den måde kommunen sikrede sig pengene var gået ind til dagplejemor var ved at vi sendte et screenshot af vores netbanks overførsel hver måned. 

Det lyder måske lidt besværligt, men vi vænnede os hurtigt til at det bar sådan det var. 

Hvis TS ikke har den mulighed, er der en anden løsningsmodel, i København kan man få penge for at passe sit barn hjemme til barnet bliver 3 år, vil det være en løsning? Evt indtil en dagpleje/vuggestue plads er mulig inden for en ok radius?

Må man spørge hvor man kan læse mere om den ordning? 

Anmeld Citér

2. september 2016

Rockertand

debattør-37344 skriver:

Jeg står i den kedelige situation, at på trods af opskrivning fra barnet var tre uger, ikke er blevet tilbudt en institutionsplads. Er nu skrevet på garantipladslisten i Københavns kommune, men har læst at denne ikke altid kan garantere en vuggestueplads indenfor 2 måneder - og slet ikke sikkert indenfor de ellers garanterede 4km. Det betyder at jeg kan risikere at få en plads tilbudt over 4 km væk - og desværre kam jeg ganske enkelt ikke nå at hente/bringe fra bopæl til institution over 4 km væk til at møde til tiden på mit nye arbejde og hjem igen. Jeg har forsøgt at høre, om jeg kan ændre på mine mødetider og eventuelt gå ned i tid, men dette er desværre ikke en mulighed. Jeg er så langt ude, at jeg i øjeblikket overvejer om jeg bliver nødt til at lade mig blive fyret da jeg på ingen måder kan nå at hente og bringe mit barn med mine arbejdstider og 4km+ radius. Jeg håber selvfølgelig på at kunne få plads indenfor 4km, men har læst mig frem til at dette mere er undtagelse end reglen og får man tilbudt det, ja så kan der nemt gå meget længere tid end de to måneder. Mit nye arbejde har behov for jeg starter 1 november men jeg kan jo ikke engang give dem en tidshorisont på, hvornår jeg reelt kan starte! Og de venter jo desværre ikke for evigt. Hjælp! Hvad gør jeg? Kan jeg virkelig blive nødt til at blive arbejdsløs eller kan jeg gøre noget som helst for at ændre situationen?? PS jeg ringer til pladsanvisningen hver dag, for at høre om de har nogle ledige pladser men fortsat uden held :-( Kh en frustreret mor

Nu ved jeg ikke, hvor dit arbejde ligger i forhold til bopæl, men jeg har fået passet børn tæt på mit arbejde, 30 km fra hjemmet, i en anden kommune, det fungerede fint.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.