Jeg står i den kedelige situation, at på trods af opskrivning fra barnet var tre uger, ikke er blevet tilbudt en institutionsplads.
Er nu skrevet på garantipladslisten i Københavns kommune, men har læst at denne ikke altid kan garantere en vuggestueplads indenfor 2 måneder - og slet ikke sikkert indenfor de ellers garanterede 4km.
Det betyder at jeg kan risikere at få en plads tilbudt over 4 km væk - og desværre kam jeg ganske enkelt ikke nå at hente/bringe fra bopæl til institution over 4 km væk til at møde til tiden på mit nye arbejde og hjem igen. Jeg har forsøgt at høre, om jeg kan ændre på mine mødetider og eventuelt gå ned i tid, men dette er desværre ikke en mulighed.
Jeg er så langt ude, at jeg i øjeblikket overvejer om jeg bliver nødt til at lade mig blive fyret da jeg på ingen måder kan nå at hente og bringe mit barn med mine arbejdstider og 4km+ radius.
Jeg håber selvfølgelig på at kunne få plads indenfor 4km, men har læst mig frem til at dette mere er undtagelse end reglen og får man tilbudt det, ja så kan der nemt gå meget længere tid end de to måneder.
Mit nye arbejde har behov for jeg starter 1 november men jeg kan jo ikke engang give dem en tidshorisont på, hvornår jeg reelt kan starte! Og de venter jo desværre ikke for evigt.
Hjælp! Hvad gør jeg? Kan jeg virkelig blive nødt til at blive arbejdsløs eller kan jeg gøre noget som helst for at ændre situationen??
PS jeg ringer til pladsanvisningen hver dag, for at høre om de har nogle ledige pladser men fortsat uden held :-(
Kh en frustreret mor
Anmeld
Citér