Nerve i klemme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

612 visninger
12 svar
0 synes godt om
14. august 2016

Anonym trådstarter

Skriver lige herinde i håb om nogle jar prøvet noget lignende - jeg skulle torsdags bukke mig ned efter noget i kurven i barnevogne da jeg rejser mig op igen får jeg en smerte i lænden som har sættet der lige siden - idag da jeg skulle ligge min søn får jeg et kæmpe smæld i lænden og smerten er nu forværret nogle herinde der har en ide hvad det kan være det gør virkelig ondt  smertestillende tager kun lige toppen. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Skriver lige herinde i håb om nogle jar prøvet noget lignende - jeg skulle torsdags bukke mig ned efter noget i kurven i barnevogne da jeg rejser mig op igen får jeg en smerte i lænden som har sættet der lige siden - idag da jeg skulle ligge min søn får jeg et kæmpe smæld i lænden og smerten er nu forværret nogle herinde der har en ide hvad det kan være det gør virkelig ondt  smertestillende tager kun lige toppen. 

Jeg synes du skal tage til lægen! 

Det kan være alt muligt, og lægen kan helt sikkert komme med det bedste bud på hvad det er. Det kan være h*n kan give dig nogle øvelser til at afhjælpe smerten, eller sende dig videre til en fys som kan hjælpe.

Anmeld Citér

14. august 2016

MorTil3+

Ved jo ikke om det er det samme, men jeg får en gang imellem noget lignende i øverste del af ryggen og nakken. Har prøvet nogle gange hvor det har givet et smæld og så har jeg ikk ku bevæge mig i flere dage. Lægen siger det er hold i nakken/ryggen og plejer at få noget ibumetin på recept for det.

Anmeld Citér

14. august 2016

Anonym trådstarter

MummiT skriver:

Jeg synes du skal tage til lægen! 

Det kan være alt muligt, og lægen kan helt sikkert komme med det bedste bud på hvad det er. Det kan være h*n kan give dig nogle øvelser til at afhjælpe smerten, eller sende dig videre til en fys som kan hjælpe.

Ja kontakter os min læge imorgen  var bare for få en ide hvad pokker det kunne være 

Anmeld Citér

14. august 2016

Anonym trådstarter

MorTil3+ skriver:

Ved jo ikke om det er det samme, men jeg får en gang imellem noget lignende i øverste del af ryggen og nakken. Har prøvet nogle gange hvor det har givet et smæld og så har jeg ikk ku bevæge mig i flere dage. Lægen siger det er hold i nakken/ryggen og plejer at få noget ibumetin på recept for det.

Bare virkelig ubehageligt at få sådan en smæld tænkte først at måske var nerven der kom "løs" igen men tvivler...

Anmeld Citér

15. august 2016

Bissen

Jeg har prøvet præcis det samme 4 gange efter min datters fødsels for snart 2 år siden. Det er sandsynligvis et hold i ryggen. Jeg tog sidste gang til kiropraktor fordi det var virkelig slemt. Hun fandt ud af, at det skyldtes at min bækken bevægede sig lidt skævt, som gjorde at jeg kompenserede i mine bevægelser og derfor skulle der ikke så meget til for at udløse et hold i ryggen. 

Jeg har været der 4 gange og nu er bækkenet på plads og har ikke oplevet nogle smerter i 3 mdr nu. 

Anmeld Citér

15. august 2016

Skouboe

Anonym skriver:

Gå til kiropraktor. Det kræver ikke en henvisning fra lægen.

Anmeld Citér

15. august 2016

Muffinmus

Skouboe skriver:

Gå til kiropraktor. Det kræver ikke en henvisning fra lægen.

Men en god idé hvis man ønsker tilskud f.eks via Danmark,  ellers får man intet.

Anmeld Citér

15. august 2016

Anonym trådstarter

Viwisa skriver:

Men en god idé hvis man ønsker tilskud f.eks via Danmark,  ellers får man intet.

Er medlem af Danmark heldigvis og har en tid idag kl 14 

Anmeld Citér

15. august 2016

Skouboe

Du får tilskud fra både den offentlige sygeforsikring samt fra "Danmark" til kiropraktor uden en lægehenvisning, mens du skal have en henvisning til fysioterapi, hvis du skal have offentligt tilskud.

Forskellen er, at kiropraktor er en 5 årig kandidatuddannelse og giver ham til lov til både atdiagnosticere dig OG behandle dig, mens en fysioterapeut er en såkaldt professionsbachelor og derfor ikke må diagnosticere selvstændigt. 

Dette har ikke noget at gøre med deres kompetencer, og heller ikke meget med virkeligheden, men det er sådan at sundhedssystemet ser verden.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.