Nægter at tage Panodil/medicin

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.022 visninger
15 svar
25 synes godt om
14. august 2016

Annabell88

Vores søn på 4 er netop lige blevet ramt af feber og skal i cirkus i eftermiddag. Han bliver så ked af det hvis ikke vi skal afsted?? Han har aldrig ville tage Panodil junior eller andet medicin. han væmmes ved alt medicin og kaster op når han får det. Så han vil virkelig ikke tage det og kan heller ikke holde det i sig. Vi har det seneste år brugt stikpiller hvilket er gået okay. Men idag kan jeg SLET ikke overtale ham selvom der er bestikkelse. Og lige netop en stikpille vil jeg ikke tvinge ham til. Men så tænker jeg på om der er andre muligheder for at give Panodil? Det er udelukket at blande det i saft/cacao el. Han véd hvis vi har snydt og så kaster han op. Jeg vil så gerne give ham noget for at dæmpe den feber. Håber der er nogle der kan hjælpe??

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2016

Tip!

Hvad med at putte det i en smoothie? 

Der er konsistensen jo en lidt anden end saft/kakao, og måske aner han ikke uråd? 

Anmeld Citér

14. august 2016

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

Min store døn er ligeså Dan og fremkalder opkast hvis han får det i munden. Nu er det så over et år siden han sidst har været sug men sidst knuste vi en halv panodil på en ske mef lidt yougurt pg han kom ikke ind og sove igen før den var nede og så fik han alm saft at skulle efter med. Det virkede dengang - on det virker en evt næste gang vides ik 

Anmeld Citér

14. august 2016

B&J

Hvis dit barn er syg vil jeg nu nok blive hjemme skuffet eller ej 

men ellers få købt Panodil i stik pille form. Det gjorde vi. Ind til da vores dreng var 5 år lærte han at sluge en pille fordi så sagde vi 1-2-3 så var den væk 

Anmeld Citér

14. august 2016

Hectar

Ærligt ville jeg nok "tvinge" en stikpille i ham. Det er smertefrit, er nemt at bruge og virker hurtigt. 

Jeg var et lignende barn, da jeg var lille. Har stadig rædselstanker om alle de panodiler jeg har spist, knust i yoghurt eller saft. Det smager helt forfærdeligt og jeg kan i dag stadig få kvalme bare ved tanken om det. Forstår ikke de forældre, der tror at man kan kamuflere piller ved at proppe det i madvarer. Sorry, men se hellere at få givet ham en stikpille.

God bedring med ham.

Anmeld Citér

14. august 2016

K&S

Annabell88 skriver:

Vores søn på 4 er netop lige blevet ramt af feber og skal i cirkus i eftermiddag. Han bliver så ked af det hvis ikke vi skal afsted?? Han har aldrig ville tage Panodil junior eller andet medicin. han væmmes ved alt medicin og kaster op når han får det. Så han vil virkelig ikke tage det og kan heller ikke holde det i sig. Vi har det seneste år brugt stikpiller hvilket er gået okay. Men idag kan jeg SLET ikke overtale ham selvom der er bestikkelse. Og lige netop en stikpille vil jeg ikke tvinge ham til. Men så tænker jeg på om der er andre muligheder for at give Panodil? Det er udelukket at blande det i saft/cacao el. Han véd hvis vi har snydt og så kaster han op. Jeg vil så gerne give ham noget for at dæmpe den feber. Håber der er nogle der kan hjælpe??

Hvis han er syg, ville jeg blive hjemme...

Anmeld Citér

14. august 2016

SofiaMik

Jeg forstår ikke, at du vil lade din søn deltage i cirkus, når han er syg? 

Anmeld Citér

14. august 2016

FruStolpe

Jeg ville forsikre mit barn om at vi tog i cirkus en anden gang.  Syge børn skal hygges og puttes om, og iøvrigt hvad hvis det smitter -så er der da ingen grund til at udsætte en masse andre for det... 

-bliv hjemme og hyg 

Anmeld Citér

14. august 2016

Annabell88

Hvor blev jeg dog ked af at læse de kommentar da jeg fik åbnet indlægget!!

Altså sådan rigtig ked af det!

Og i kender jo heller ikke hele historien bag hans sygdom.. Men det bliver jeg jo nok også nød til at forklarer nu. Jeg havde jo selvfølelig ikke tænkt mig at han skulle med i cirkus hvis ikke han fik det bedre det ville være synd for ham! 

Han har siden 1 års alderen været meget plaget af uforklarlige feber (1-2 gange om måneden) og det kunne forløbe over få timer til 3 dage  vi har flere gange været ved lægen og ikke fået en forklaring på det. Stort set alle vores ferier har han været ramt af feber. 

Når man så tit er syg er det meget svært at planlægge og tit melder vi af til noget. Derfor... Hvis det så bare havde stået på de der få timer var vi jo selvfølelig taget afsted uanset hvad folk så måtte synes om os som forældre eller andre fordomme! Jeg håber vi kan lade den ligge her. 

Han har desværre ikke fået det bedre og lillebror er nu også ramt så det må være noget virus denne gang.

Jeg tager stadig imod gode råd med åbne arme. 

Anmeld Citér

14. august 2016

FruStolpe

Annabell88 skriver:

Hvor blev jeg dog ked af at læse de kommentar da jeg fik åbnet indlægget!!

Altså sådan rigtig ked af det!

Og i kender jo heller ikke hele historien bag hans sygdom.. Men det bliver jeg jo nok også nød til at forklarer nu. Jeg havde jo selvfølelig ikke tænkt mig at han skulle med i cirkus hvis ikke han fik det bedre det ville være synd for ham! 

Han har siden 1 års alderen været meget plaget af uforklarlige feber (1-2 gange om måneden) og det kunne forløbe over få timer til 3 dage  vi har flere gange været ved lægen og ikke fået en forklaring på det. Stort set alle vores ferier har han været ramt af feber. 

Når man så tit er syg er det meget svært at planlægge og tit melder vi af til noget. Derfor... Hvis det så bare havde stået på de der få timer var vi jo selvfølelig taget afsted uanset hvad folk så måtte synes om os som forældre eller andre fordomme! Jeg håber vi kan lade den ligge her. 

Han har desværre ikke fået det bedre og lillebror er nu også ramt så det må være noget virus denne gang.

Jeg tager stadig imod gode råd med åbne arme. 

Det er virkelig vigtigt at få forklaret sig ordentlig første gang 

Jeg ville da prøve om ikke han kan sluge 1/2 panodil pille. Min 5 årige har spist fiskeolie kapsler u godt et år nu. Måske det kan lykkes på den måde 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.