Anonym skriver:
Hej allesammen, jeg skriver herinde for at gøre kur mod min dårlige samvittighed.
Jeg var uheldig i uge 29 at min kæreste gik fra mig og var derfor syg fem dage pga depression.
Har så været syg igår og idag pga opkast og diarré. Jeg føler virkelig mine kollegaer er trætte af mig, for de skal rende det hurtigere (kører i hjemmeplejen)!! Vi skal ringe ind og melde os syg om morgenen og ringe inden middag igen og raskmelde os (det syntes jeg er virkelig kort tid at have til at afgøre om man har fået det bedre).
Nå men 7 sygedage på en måned, det er meget, men jeg har jo været syg! Har arbejdet der en del år men er kun afløser pga studiejob, så er så bange for at blive fyret!
hvad er jeres mening?? 
Det er jo svært at sige, hvad din arbejdsgiver tænker. Syv sygedage ud af hvor mange? - du er jo afløser og vel ikke fuldtidsansat? Umiddelbart forestiller jeg mig, at man netop ønsker af en afløser, at hun kan springe til til hver en tid, men det er jo heller ikke realistisk. Jeg ville nok være proaktiv, bede om en samtale med lederen og spørge direkte til, hvor jeg stod. Det signalerer, at du godt er klar over, det er en del fravær.
Og så tror jeg, det vil være klogt ikke at omtale din krise over at blive forladt som en depression, med mindre du har lægens ord for det. En depression er en alvorlig sygdom, som sjældent går over på fem dage, og som oftest er behandlingskrævende. Din leder vil kunne studse over, at du omtaler en dyb kærestesorg og fortvivlelse som en decideret sygdom og være bekymret for, om du er rask og psykisk stabil nu.
Anmeld
Citér