At være privat dagplejer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. august 2016

nadhja

jeg er privat - da jeg startede havde jeg også min egen hjemme  -  det var hårdt  

men jeg snakkede med Christiansborg om man kunne få tilskud til eget barn, og det kunne man ikke.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. august 2016

Anonym trådstarter

Skovrup skriver:

Hvilken kommune høre i til?

ikke alle kommuner tilbyder det, men jeg vil gerne hjælpe med at undersøge det. 

Jeg ved at i Næstved kommune kunne man tilbage i 2011 passe eget barn og en andens barn og så få tilskud, men man kunne ikke hvis man ville bare passe sit eget ene. Barn hjemme. 

Det er vejen kommune :-)

Anmeld Citér

11. august 2016

Anonym trådstarter

Loa skriver:

Præcist det jeg tænkte. 

Især hvis motivet for at blive "dagplejer" udelukkende er for at holde egne børn hjemme. 

Nej det er det så godt nok ikke ���� 

jeg tænkte at det ville virke spm

om jeg var en dårlig mor hvis jeg sendte dem et andet sted når jeg alligevel har en Dagpleje 

Anmeld Citér

11. august 2016

årgang84

Profilbillede for årgang84

Nu er jeg nok lidt sort ser.

Men to småbørn = stor risiko for klat sygdom.

Det hænger o min verden ikke helt sammen med karriere i eget hjem. 

hvor de betalende ikke har mulighed for reserve pasning. 

Og skal du have passet dem ude for at have dagplejen til at løbe rundt ender de jo med fuld tid plus mere pga dinearbejdstider. 

Anmeld Citér

11. august 2016

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

I vejen kommune kan du ikke få betaling for at gå hjemme med egen barn og få penge for det, det kan du i 1/3 del af kommunerne i Danmark, men vejen er ikke en af dem. 

Men du kan starte en privat dagpleje op, med max 5 børn. Men som mange skriver i din tråd, er der en del der vælger en privat dagplejer fra, hvis de passer eget barn og en privat har ikke en afløser i tilfælde af sygdom.

en privat dagpleje kan du godt oprette du skal godkendes af kommunen og det er dem der også kan sige om du så kan få noget for at have dine egne børn. 

Når det så er sagt, havde vi vores søn i privat dagpleje som havde sin egen søn hjemme, hvilket gjorde det mere familie præget i min optik og derved tættere på familie livet end en institution. Så i min optik var det et bonus! Og dagplejemor havde en fast afløser, ved sygdom. Så hvis du har den mulighed vil det være klart bonus. 

Mig så luk ørene for andre som dømmer ud fra noget de ikke kender til, undersøg alt du kan og snak med kommunen hvis det er noget du virkelig gerne vil. 

God fornøjelse med det

Anmeld Citér

11. august 2016

Loa

Anonym skriver:

Nej det er det så godt nok ikke ���� 

jeg tænkte at det ville virke spm

om jeg var en dårlig mor hvis jeg sendte dem et andet sted når jeg alligevel har en Dagpleje 

Øh hvorfor i alverden skulle du være en dårlig mor for at gøre det? 

Dagplejer er vel ikke ens betydende med at man SKAL passe sine egen børn 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.