Read the baby, not the books.
I vejen kommune kan du ikke få betaling for at gå hjemme med egen barn og få penge for det, det kan du i 1/3 del af kommunerne i Danmark, men vejen er ikke en af dem.
Men du kan starte en privat dagpleje op, med max 5 børn. Men som mange skriver i din tråd, er der en del der vælger en privat dagplejer fra, hvis de passer eget barn og en privat har ikke en afløser i tilfælde af sygdom.
en privat dagpleje kan du godt oprette du skal godkendes af kommunen og det er dem der også kan sige om du så kan få noget for at have dine egne børn.
Når det så er sagt, havde vi vores søn i privat dagpleje som havde sin egen søn hjemme, hvilket gjorde det mere familie præget i min optik og derved tættere på familie livet end en institution. Så i min optik var det et bonus! Og dagplejemor havde en fast afløser, ved sygdom. Så hvis du har den mulighed vil det være klart bonus.
Mig så luk ørene for andre som dømmer ud fra noget de ikke kender til, undersøg alt du kan og snak med kommunen hvis det er noget du virkelig gerne vil.
God fornøjelse med det
Anmeld
Citér