At være privat dagplejer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.825 visninger
15 svar
25 synes godt om
10. august 2016

Anonym trådstarter

Vi har købt hus og jeg drømmer om st blive privat dagplejer.

jeg vil gerne "passe" mine to mindste børn hjemme på 6 uger og 14 mdr.

regner med at starte op til januar. 

Men er der nogle der ved om man stadig får tilskud af kommunen for at passe egne børn hjemme, samtidig med jeg er privat Dagpleje ? Eller om det er for egen regning ? 

- dumme kommentare om at man ikke får penge for at passe egne børn frabedes! Det er ikke råd om dette jeg søger :-) men vi skal jo alle ha en indtægt til og kunne forsørge :-) 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. august 2016

Mor1986

Anonym skriver:

Men er der nogle der ved om man stadig får tilskud af kommunen for at passe egne børn hjemme, samtidig med jeg er privat Dagpleje ? Eller om det er for egen regning ? 

- dumme kommentare om at man ikke får penge for at passe egne børn frabedes! Det er ikke råd om dette jeg søger :-) men vi skal jo alle ha en indtægt til og kunne forsørge :-) 

Det er ikke alle kommuner der giver tilskud til at man passer eget barn hjemme. Og mener at gør de så er det kun i et år men den må du ikke hænge mig op på.

jeg har selv været privat dagpleje og havde min datter hjemme næsten et år. Men hun havde virkelig brug for at komme id og væk fra mor. 

Anmeld Citér

10. august 2016

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

Hvilken kommune høre i til?

ikke alle kommuner tilbyder det, men jeg vil gerne hjælpe med at undersøge det. 

Jeg ved at i Næstved kommune kunne man tilbage i 2011 passe eget barn og en andens barn og så få tilskud, men man kunne ikke hvis man ville bare passe sit eget ene. Barn hjemme. 

Anmeld Citér

10. august 2016

FrkGranger

Som jeg har læst reglerne, i min kommune, må du ikke have anden indtægt, hvis du skal have penge for at hjemme passe..

Altså kan du ikke både være dagpleje og få penge for at passe egne børn..

Anmeld Citér

10. august 2016

A-1995

I de kommuner som giver tilskud er det maks 1 år og du må ingen anden indtægt have- overhovedet. Så det kan du ikke. 

Anmeld Citér

10. august 2016

Astoria

Profilbillede for Astoria

Du må ikke have anden indtægt, så nej, men du bliver jo betalt som privat dagpleje for at passe egne børn 

Anmeld Citér

10. august 2016

Karina84

Jeg ved godt at det ikke er det du spørger om, men jeg vil alligevel sige at jeg tror at det kan være svært at få dine andre pladser fyldt ud.

Jeg ville gå langt uden om en dagplejer der har sine børn hjemme, og så når der endda er to. Børn opfører sig anderledes når de er hjemme hos mor, end når de er ude hos en 3.person. De skal nu til at dele deres mor og hjem, ikke kun med søster/bror, men med 2 andre børn de ikke kender. 

En dagplejer kan noget helt specielt og de er fantastiske. Men at blande mor-rollen sammen med det professionelle i at være dagplejer, det duer ikke. 

Anmeld Citér

10. august 2016

Loa

Karina84 skriver:

Jeg ved godt at det ikke er det du spørger om, men jeg vil alligevel sige at jeg tror at det kan være svært at få dine andre pladser fyldt ud.

Jeg ville gå langt uden om en dagplejer der har sine børn hjemme, og så når der endda er to. Børn opfører sig anderledes når de er hjemme hos mor, end når de er ude hos en 3.person. De skal nu til at dele deres mor og hjem, ikke kun med søster/bror, men med 2 andre børn de ikke kender. 

En dagplejer kan noget helt specielt og de er fantastiske. Men at blande mor-rollen sammen med det professionelle i at være dagplejer, det duer ikke. 

Præcist det jeg tænkte. 

Især hvis motivet for at blive "dagplejer" udelukkende er for at holde egne børn hjemme. 

Anmeld Citér

10. august 2016

Mamman

Profilbillede for Mamman
Karina84 skriver:

Så enig

Anmeld Citér

10. august 2016

Muffinmus

1. Vores private dp havde sine to børn hjemme og der var aldrig noget tidspunkt jeg følte hendes egne fik dækket deres behov mere end min søn.

Så det kan nu godt lade sig gøre 

De vi synes var største minus,var sygdom, for der skulle vi selv passe.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.