Jeg synes det er SÅ ærgeligt at kvinder der vælger at amme deres baby/barn hurtigt bliver sat i "ammemafia" kassen.
Man skal gøre alt hvad man kan for at gøre det der er bedst for sit barn og sig selv som mor, om det er bryst eller flaske er jo op til én selv.
Jeg vil mene at det der går galt, er at man som kvinde ikke kan sætte sig ind i og forstå en anden kvindes valg og nogle kvinder vælger at fortælle dem deres egen holdning til sagen uden at tage hensyn til situationen og måske ligefrem dømmer den pågældende kvinde ud fra det.
Hvad andre gør og ikke gør burde faktisk ikke på nogen måde blive dømt, hverken for eller i mod amning, for det meget sjældent vi har den fulde historie omkring det pågældende valg.
Jeg respektere andre kvinders valg, om de er for eller imod amning, det er underordnet for mit valg.
Men jeg dømmer ikke andre der gør noget andet end mig, jeg deler af min viden, hvis jeg blvier spurgt, men så understreger jeg altid at det er min måde at gøre tingene eller ikke har gjort tingene.
Det handler jo ikke "kun" om amning, men så mange andre ting også, såsom samsovning, lang tidsamning, god nat og sov godt, sove på eget værelse eller ej.
Men når det handler om bryst eller ikke bryst, er det virkelig et sprængfarligt emne.
Vi ville alle komme meget længere ved at respektere hinandens valg og ikke dømme hinanden. og kun komme med egen holdning til situationen hvis nogen direkte spørger.
Føler tit at amme detatten er til stede, fordi folk har LYST til at debatere og være uenige, for i bund og grund er amning eller ikke amning jo ikke problemet, men det er folks holdning og lyst til at trække den holdning ned over andre fordi der mangler forståelse.
Det er min holdning til den detat.....
Hvad jeg selv har gjort i forbindelse med amning eller fravalget af samme, har jeg gjort fordi det har fungeret for min søn og jeg. Jeg deler gerne af min erfaring, men jeg dømmer ikke andre der har gjort det på en anden måde en jeg selv.