1. skoledag - øv.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. august 2016

"Anarkisten"

GrønStjerne skriver:

Åh jeg husker fornemmelsen!

Da min datter startede i skole var det liiiige ved at jeg slet ikke kunne gå, da de andre forældre gik. Hun har haft nogle hysteri anfald hvor hun leger blæksprutte om mit ben, og det skete næsten første skoledag..

Det er en stor omvæltning, og de er nervøse. Det kommer ud på alle mulige måder, uden at det betyder at de ikke ellers har det sjovt. Hør lærere og voksne ad hvordan han har det, når han ikke hører det. Det går sikkert bedre meget hurtigt.

Han havde det i hvert fald ganske sjovt da der så endelig var pause/frikvarter så det ér sikkert mest i mit hivede det ikke gik så godt  

Det ér en kæmpe omvæltning og børnehaven (især hans yndlings pædagog) sagde også, at det nok ville være lidt hårdt for ham i starten fordi han har brug for en tryg base, men håber hans klasselære og pædagog kan hjælpe ham med at finde roen 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. august 2016

"Anarkisten"

Ena skriver:

Jeg havde faktisk heller ikke en super fornemmelse i kroppen efter første skoledag i dag. Men da vi spiste aftensmad og jeg spurgte, hvordan hun syntes, dagen var gået, sagde hun glad og med strålende øjne: "Det har været en dejlig dag." 

Ja, det er måske mere os forældre... 

Jeg lavede også den der "hvad har været det bedste" "hvad har været der værste" og der bedste var at han sad på sin yndlingsstol og det værste kunne han ikke lige svare på, så det er sikkert (forhåbentlig) bare moren der til ler for meget og bekymrer sig ALT for meget 

Anmeld Citér

8. august 2016

"Anarkisten"

Sprit25 skriver:

Hvordan har han selv oplevet dagen? 

Ja, nu spørger du  Det ved jeg faktisk ikke. Han er ikke nem at få noget ud af og jeg vil bare heller ikke snakke det hele til døde. 

Jeg vil dog sige, at han har ikke sagt at han ikke vil afsted igen, så det må da tælle for noget positivt  Idag var han ikke i SFO og det skal han i morgen og det giver forhåbentlig en god afslutning på dagen 

Anmeld Citér

8. august 2016

Sprit25

"Anarkisten" skriver:

Ja, nu spørger du  Det ved jeg faktisk ikke. Han er ikke nem at få noget ud af og jeg vil bare heller ikke snakke det hele til døde. 

Jeg vil dog sige, at han har ikke sagt at han ikke vil afsted igen, så det må da tælle for noget positivt  Idag var han ikke i SFO og det skal han i morgen og det giver forhåbentlig en god afslutning på dagen 

Jeg ville nok snakke med ham inden du selv tolker en masse 

Anmeld Citér

8. august 2016

"Anarkisten"

Sprit25 skriver:

Jeg ville nok snakke med ham inden du selv tolker en masse 

Syntes jeg har prøvet og der kommer ikke rigtig noget, så måske det ikke har betydet så meget for ham, som for mig 

Anmeld Citér

8. august 2016

Loa

Puha gruer også lidt for "vores" første skoledag i morgen.

Vores datter kan nemlig også gå fuldstændig bananas når det lige "passer" hende, især når hun ikke kan tegne inden for stregerne. 

Så kan da godt "frygte" lidt hvad der sker i morgen. Forhåbentlig er det mere i mit hoved end hvad der rent faktisk kommer til at ske. 

Tror virkelig bare man/vi skal tage det heeeeelt roligt - og hvis første skoledag ikke lige bliver perfekt, så går det nok også Selvom det da ville være dejligt

Anmeld Citér

8. august 2016

"Anarkisten"

Loa skriver:

Puha gruer også lidt for "vores" første skoledag i morgen.

Vores datter kan nemlig også gå fuldstændig bananas når det lige "passer" hende, især når hun ikke kan tegne inden for stregerne. 

Så kan da godt "frygte" lidt hvad der sker i morgen. Forhåbentlig er det mere i mit hoved end hvad der rent faktisk kommer til at ske. 

Tror virkelig bare man/vi skal tage det heeeeelt roligt - og hvis første skoledag ikke lige bliver perfekt, så går det nok også Selvom det da ville være dejligt

Jeg var ellers heeeelt afslappet, i hvert fald hvis jeg selv skal sige det, men havde da totalt sommerfugle i maven 

Håber i får en god dag i morgen, uden temperamentsfulde hændelser 

Anmeld Citér

9. august 2016

Skouboe

Jeg skal til det for 2. gang i morgen, hvor min yngste skal starte i 0. klasse. Nu var vi jo igennem det sidste år med storesøster, så vi ved allesammen, hvad vi kan forvente.

Heldigvis rykker børnene til SFO allerede 1. april i vores kommune, så lillesøster har allerede vænnet sig til den, og til de pædagoger, der også kommer til at hjælpe i klassen. Det er jeg sikker på, nok skal gå godt.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.