"Anarkisten" skriver:
Så havde vores ældste søn, 1. skoledag og det gik ikke skide godt 
Pludselig blev han sur og ked af det. Ville ikke farvelægge det han blev bedt om og når vi spurgte hvad der var galt, så sagde han, at han ikke kunne male indenfor stregerne 
Mine pædagogiske evner er ikke særlig store, så jeg ved ikke lige hvordan man griber sådan noget an. Vi forældre skulle så forlade klassen og lade børnene være alene med lære+pædagog og det var han heller ikke helt tilfreds med, men det gik nu ok med at komme derfra. Da vi kom tilbage, var han ok, men havde vist savnet os en enkelt gang (sagde pædagogen).
Sidder her med en "øv" fornemmelse i kroppen, for hvordan skal det gå min "lille dreng"? Kan han klare det eller bliver det bare rigtig svært og hårdt for ham at gå i skole?
Vi har en lille idé om, at han måske var blevet sulten på det tidspunkt, for hvis han er sulten, så skal der ikke så meget til før han bliver ked/sur.
Nogen der har nogle tørstende ord til en mor der er "lidt" bekymret og ret meget pylret lige nu 
Vores barn begyndte også i skole i dag. På trods af at hun og hendes klassekammerater blev kørt ind i sfo´en i sidste uge sammen med 1. klasse i form af en venskabsordning, havde samtlige 20 elever et "meltdown" på et eller andet tidspunkt i løbet af de tre timer, vi var der.
Min egen datter hyggede med et par andre piger, men lige pludselig kom hun hen og hang op ad mig og syntes det var kedeligt..!?! Da de skulle have sko af, brød en dreng sammen fordi han havde de forkerte strømper på og en anden dreng skreg som en ulv, da de skulle have taget billeder. Da vi skulle danse, blev en pige rasende, råbte og slog sin far.
De var bare virkelig nervøse og kan ikke "opføre" sig som voksne gør, når der sker en så kæmpe stor ændring i deres liv.
I forrige uge, blev min datter ulykkelig fordi jeg havde sorteret og ryddet hendes lego op; "Du har både lavet om i mit legetøj og jeg skal begynde i skole. Det er for meget på en gang" sagde hun til mig med tårene løbende ned af kinderne. Og det selvom hun både er skoleklar og har glædet sig.
Vi tager det stille og roligt, viser vores datter at det er helt ok at have det som hun har, vi sørger for at hun kan mærke at det hele nok skal gå. Viser hende at vi er her for hende hele tiden, vi rummer og støtter hende. Vi hygge snakker med de andre forældre og med de andre børn, og når hun har haft brug for det, er vi gået med hende hen til de andre børn/voksne og hjulpet hende med at komme med ind i en leg/spørge om noget osv.
Alt er nyt og fremmed, men det skal nok blive velkendt og trygt med tiden