Jordemødre = vægtvurdering

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. august 2016

Christabelle

Jeg blev scannet 38+5 hvor baby blev målt og skønnet at veje 3400. Jordemoderen mente det ville betyde en 37-3800 grams bebs ved termin. 

39+5 (dagen jeg fødte) mærkede jordemoderstud. på maven og skønnede hende til 3100. Erfarne Jordemoder mærkede efter og skønnede "mindre end det. Mellem 3000 og 3100. Tættest på 3000".

Hun vejede 3020 g da hun blev født  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. august 2016

Fru Ebied

Vivienne skriver:

Hos mig sagde konsultatiosjm til sidste konsultation at min søn var i hvert fald over 4 kg. Hun havde et skræmmende ansigtsudtryk da hun mærkede efter. 

En uge senere får jeg veer, bliver indlagt og jm skyder på 3800. 

Min søn vejede 3200. 

Vægtvurderingen burde afskaffes!!!

Hold da op.. 

Ja, det er nok ikke noget man bør bruge en masse energi på.

Måske jordemødrene blot skulle mærke på maven og hvis de føler barnet er for lillegale eller for stort, reagere og sende i scanning.

Jeg ved ikke hvem der får ret i mit tilfælde, men må indrømme jeg vil blive overrasket hvis hun kommer op og vejer 3900 -4000, da hun bliver "taget" 4 dage før termin.

Min ældste vejede 3510 12 dage over tid, den næste 3220 10 dage før termin, så jeg tænker 3500-3600 er det mest realistiske..

Men det ved jeg om lige godt 15 dage 

Skal nok opdatere herinde

Anmeld Citér

8. august 2016

Fru Ebied

blæksprutten skriver:

Det er fis i en hornlygte, jeg blev skønnet til MAX 3500 gram. 20 minutter senere evakuerede ungen fødekanalen i ekspresfart og med en kampvægt  på 4650 gram. Er mere end færdig med jm og deres skøn

Det var godt nok også en stor basse ��

Anmeld Citér

8. august 2016

klmf

Fru Ebied skriver:

Det var godt nok også en stor basse ��

Jm første kommentar var også 'han er GODT NOK stor'....

Anmeld Citér

9. august 2016

lilledittemor

Her blev lillesøster bedømt til 3100g få dage inden fødslen - "hun er i hvert fald ikke større end storesøster (3800g) var". 

Få dage efter kom lillesøster til verden - over 4kg tung 

Gudskelov for at jeg ikke vidste det da jeg skulle presse hende ud! 

Anmeld Citér

9. august 2016

Skouboe

Rsa skriver:

tror kun jeg har hørt om og oplevet jordemødre, der har skudt pænt ved siden af! 

Min første blev skudt til at veje 3800 g, vejede 3150 g.

mit andet barn skudt til 2900 g, vejede 3240 g.

Min niece blev vurderet til at veje 4000 g og vejede 3350 g...

må indrømme jeg synes scsnningerne er noget mere troværdige!

Er spændt på at høre, hvem af jordemødrene der er tættest på 

Jeg blev scannet 2 gange i forbindelse med igangsættelse i 39+0. Ved den første scanning blev hun vurderet til 3100 og den anden 3200. Min JM mærkede på maven og sagde "Hun er helt sikkert over 4 kg"

Da datteren kom ud 4 dage senere vejede hun 4170g. Når du er tæt på termin er scanningerne voldsomt upræcise. Og så skal man huske at et JM skøn, er lige præcist. Et kvalificeret gæt.

Anmeld Citér

9. august 2016

fresia

Profilbillede for fresia

dagen før jeg fødte vurderede jm min datter til 3700 og da hun kom dagen efter vejede hun 3720 

Anmeld Citér

9. august 2016

Fru Ebied

Skouboe skriver:

Jeg blev scannet 2 gange i forbindelse med igangsættelse i 39+0. Ved den første scanning blev hun vurderet til 3100 og den anden 3200. Min JM mærkede på maven og sagde "Hun er helt sikkert over 4 kg"

Da datteren kom ud 4 dage senere vejede hun 4170g. Når du er tæt på termin er scanningerne voldsomt upræcise. Og så skal man huske at et JM skøn, er lige præcist. Et kvalificeret gæt.

Jeg bliver mere og mere spændt når jeg læser jeres historier   

Jeg har sagt til mig selv nu at lillesøster nok vejer mellem 3800 og 4000 gram, så er jeg forberedt .

Lidt noget andet end de 3220 og 3510 jeg har prøvet før og ikke mindst de 3000 der blev spået i første vækstscanning..

Anmeld Citér

9. august 2016

Fru Ebied

fresia skriver:

dagen før jeg fødte vurderede jm min datter til 3700 og da hun kom dagen efter vejede hun 3720 

Super godt ramt..

Anmeld Citér

9. august 2016

LLT.

Fru Ebied skriver:

Godaften 

En lille sjov historie fra i aften.

Jeg kom ind på fødegangen da lillesøsters puls er for høj - skulle have lavet en CTG.

Bliver mødt af en jordemoder der mærjer på maven og vurderer lillesøster  (37+0) til at veje 3000/3100 gram

Efter første strimmel er kørt er pulsen stadig noget for høj. Vi skal lige gå en tur..

Kommer tilbage efter 45 min, der har været vagtskifte.

Ny jordemoder mærker på maven. Vurdering 2800 gram!

Vi kører en strimmel mere, det ser bedre ud.

Lægen kommer ind sammen med en 3. jordemoder der var tilkaldt pga 2 fødsler der havde meldt sin ankomst.

Jordemoder nummer 3 mærker på maven.

Vurdering 3400 gram! 

Min.mand og jeg kigger på hinanden - 3 vurderinger på under 2 timer der ligger op til 600 gram fra hinanden. 

Gad vide hvad hun vejer om godt 16 dage når hun kommer ud ved pks? 

Åh ja de kære skøn Her giver jeg ikke en hundekiks for dem da de ikke har passet nogen gange..

nr 1 - blev skønnet kort før fødsel til 3300g, blev født 39+1 til en vægt på 3050g

nr 2. skønnet 3 dage før fødsel til 37-3800g, blev født 40+3 til en vægt på 3000g

nr 3. skønnet 3 timer før fødsel til en vægt på 3600g, blev født 41+1 til en vægt på 4050g 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.