Jordemødre = vægtvurdering

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.206 visninger
46 svar
14 synes godt om
7. august 2016

Fru Ebied

Godaften 

En lille sjov historie fra i aften.

Jeg kom ind på fødegangen da lillesøsters puls er for høj - skulle have lavet en CTG.

Bliver mødt af en jordemoder der mærjer på maven og vurderer lillesøster  (37+0) til at veje 3000/3100 gram

Efter første strimmel er kørt er pulsen stadig noget for høj. Vi skal lige gå en tur..

Kommer tilbage efter 45 min, der har været vagtskifte.

Ny jordemoder mærker på maven. Vurdering 2800 gram!

Vi kører en strimmel mere, det ser bedre ud.

Lægen kommer ind sammen med en 3. jordemoder der var tilkaldt pga 2 fødsler der havde meldt sin ankomst.

Jordemoder nummer 3 mærker på maven.

Vurdering 3400 gram! 

Min.mand og jeg kigger på hinanden - 3 vurderinger på under 2 timer der ligger op til 600 gram fra hinanden. 

Gad vide hvad hun vejer om godt 16 dage når hun kommer ud ved pks? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. august 2016

Rsa

tror kun jeg har hørt om og oplevet jordemødre, der har skudt pænt ved siden af! 

Min første blev skudt til at veje 3800 g, vejede 3150 g.

mit andet barn skudt til 2900 g, vejede 3240 g.

Min niece blev vurderet til at veje 4000 g og vejede 3350 g...

må indrømme jeg synes scsnningerne er noget mere troværdige!

Er spændt på at høre, hvem af jordemødrene der er tættest på 

Anmeld Citér

8. august 2016

Rockertand

Fru Ebied skriver:

Godaften 

En lille sjov historie fra i aften.

Jeg kom ind på fødegangen da lillesøsters puls er for høj - skulle have lavet en CTG.

Bliver mødt af en jordemoder der mærjer på maven og vurderer lillesøster  (37+0) til at veje 3000/3100 gram

Efter første strimmel er kørt er pulsen stadig noget for høj. Vi skal lige gå en tur..

Kommer tilbage efter 45 min, der har været vagtskifte.

Ny jordemoder mærker på maven. Vurdering 2800 gram!

Vi kører en strimmel mere, det ser bedre ud.

Lægen kommer ind sammen med en 3. jordemoder der var tilkaldt pga 2 fødsler der havde meldt sin ankomst.

Jordemoder nummer 3 mærker på maven.

Vurdering 3400 gram! 

Min.mand og jeg kigger på hinanden - 3 vurderinger på under 2 timer der ligger op til 600 gram fra hinanden. 

Gad vide hvad hun vejer om godt 16 dage når hun kommer ud ved pks? 

- og det er noget fis, der burde afskaffes, ligesom man heller ikke laver gynækologiske undersøgelser længere ved graviditet (hvem kender ikke nogle, der har fået at vide, at de var for store/små, muligvis længere henne eller ventede tvillinger).

Skønnet fostervægt ved at mærke på fosteret udefra er hokus-pokus og et gammelt levn, det bedste man kan gøre er at grine af det!

Anmeld Citér

8. august 2016

DortheL

Dagen inden jeg fødte blev jeg scannet. Der vurderede de Amalie til at veje 3700. Hun vejede så 4540 dagen efter �� 

Anmeld Citér

8. august 2016

gokkelok

Begge mine børn blev skønnet til 3100 g, da jeg fødte vejede de henholdsvis 3185 og 3220. Det synes jeg er ret godt vurderet. 

Jeg tænker at de ikke gør det for at komme med et præcist skøn, blot for at vurdere om barnet virker for stort eller for lille

Anmeld Citér

8. august 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Min datter blev vurderede til at være under gennemsnittet men hun vejede 3920 så giver ikke så meget for det

Anmeld Citér

8. august 2016

M&J87

Rsa skriver:

tror kun jeg har hørt om og oplevet jordemødre, der har skudt pænt ved siden af! 

Jeg blev fulgt af scanninger og hele vejen igennem fik jeg at vide At han er helt gennemsnitlig - 3600g ca- ud kom basse 4300g. Jm skønnede 3800

Anmeld Citér

8. august 2016

Inger

Profilbillede for Inger
Mine guldklumper, Marie 101013 og Kristian 240715 :-)

Jeg fik en scanning i uge 32 ( pga, mulig foranliggende moderkage) og jordemoderen syntes vi skulle se hvor stor min datter var. Hun scannede og regnede, og sagde så at det var en basse vi ventede, for hun vejede 2800 g ud fra scanning, og var 15,5 % over gennemsnittet... 2 uger senere er jeg til jordemoder, og hun mærker og siger så, "ja hun er 2400 g!!! DET kunne jeg ikke forstå, for hun burde jo være 3000 g ifølge scanning 2 uger forinden... Men min jordemoder ville ikke gå med til mere end 2600 g, større kunne hun ikke være!!!

Jeg ender med at blive sat igang, og kommer på fødegang 41+6 og her siger 2 jordemødre at hun er 3800-3900g... 

Da jeg endelig føder 42+0, hører jeg bare jordemoderen sige, " Det her er fandme mere end 4 kg" da min datter kommer flyvende ud, og  hun var så 4500 g og 56 cm...  Så her var de også meget ved siden af... 

Anmeld Citér

8. august 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB

Min JM vurderede min søn til at veje 3300 gram, og ud kom en 3320 grams baby

Anmeld Citér

8. august 2016

Fru Ebied

Rsa skriver:

Jeg blev vækstscannet for 13 dage siden, der sagde vægten 2416 gram.

Det er da imponerende hvis lillesøster har taget et kilo på de sidste 12 dage. ��

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.